Watershoot Lyanne.

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
coolrxman
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 914
GeregistreerdCOLON 24 Mei 2007 10:37
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

(Ik heb een periode achter de rug waarin ik (te) weinig foto's heb laten zien. Daar ga ik wat verandering in aanbrengen.)

Deze had ik nog staan van de watershoot in Borger afgelopen zomer.
Locatie: Martin Bierman
Watertechniek: Martin, Kasper en ik.
MUA: Brenda Jolanda
Model: Lyanne

Foto 1.
Afbeelding

Foto 2.
Afbeelding

Foto 3.
Afbeelding

Foto 4.
Afbeelding

Foto 5.
Afbeelding

Foto 6.
Afbeelding

Foto 7.
Afbeelding

Foto 8.
Afbeelding

Ben benieuwd naar uw mening.

Cheers 8)
Ogen zijn de spiegels van de ziel. En die kun je niet opklappen..
Gebruikers-avatar
Charlie.P
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 451
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2008 17:42
WoonplaatsCOLON Hasselt (NL)
CONTACTCOLON

Voor mij springt foto nummer 7 eruit. Erg mooi, het water , zwart/wit, uitdrukking in gezicht.
Gr.Karel
Groeten, Karel
_________________

Website : www.KPOfotografie.nl
Facebook : www.facebook.com/KarelPops
Gebruikers-avatar
waltergriffioen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 339
GeregistreerdCOLON 22 Mei 2010 18:23
WoonplaatsCOLON Vleuten

Wow Foto 7 Echt Onwijs gaaf gedaan!!!!
Foto 8 vind ik ook heerlijk.
toppertjes hoor Geweldig licht/contrast...

grtz
7D LWPro400AW 500w/s

http://www.wfoto.nl
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

wat een productie de laatste tijd zeg. goed bezig. Watershoots lijkt me hastikke cool om te doen, en ik zou mee god niet weten hoe dat netjes kan.
Het model vind ik super de poses en het licht en de zwart wit omzetting ook. Maar toch heeft het iets neps waardoor ze het net niet hebben voor mij. Ik weet niet in hoeverre het model echt onder de doche stond, maar het feit dat het water zo mooi stopt om het hoofd met name bij 1, 2 en 4 vind ik niet mooi
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
coolrxman
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 914
GeregistreerdCOLON 24 Mei 2007 10:37
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

@CharlieP. Bedankt voor je reactie.
@waltergriffioen. Bedankt voor je reactie.
@PP. Bedankt voor je reactie. Dat je twijfelt over de echtheid van het water snap ik niet. Lijkt me wel een uitdaging dit effect in PS te maken. Het effect dat het water rond het hoofd op lijkt te houden kan ik simpel verklaren. Het water stopt niet, maar je ziet het alleen niet meer doordat het licht van de flitser achter haar hoofd, die de druppels zichtbaar maakt, wordt gestopt door haar hoofd. Je krijgt zeg maar een schaduw plek. En als je precies in een lijn met hoofd en flitser fotografeert, krijg je een mooi rondje waar je de druppels niet of minder ziet.
Ogen zijn de spiegels van de ziel. En die kun je niet opklappen..
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Ik denk dat PP bedoel dat het lijkt alsof het water omhoog stroomt. Dit komt omdat er op het eerste gordijn geflitst is. Dit lijkt wat onnatuurlijk.
Waarom komt er bij 5 en 6 rook van haar hoofd?

Ik vind ze zeker aanspreken maar de gene die me het meeste doet is nummertje 7! Een lekkere abstracte plaat!
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

@PP. Bedankt voor je reactie. Dat je twijfelt over de echtheid van het water snap ik niet. Lijkt me wel een uitdaging dit effect in PS te maken. Het effect dat het water rond het hoofd op lijkt te houden kan ik simpel verklaren. Het water stopt niet, maar je ziet het alleen niet meer doordat het licht van de flitser achter haar hoofd, die de druppels zichtbaar maakt, wordt gestopt door haar hoofd. Je krijgt zeg maar een schaduw plek. En als je precies in een lijn met hoofd en flitser fotografeert, krijg je een mooi rondje waar je de druppels niet of minder ziet.
Ik twijfelde niet aan de echtheid van het water hoor, maar snapte de manier van totstandkoming van de fotos niet. Jouw uitleg en die van Sushi verklaren een en ander. Toch vind ik het effect van die "halo's" iets afbreuk doen aan de foto's. maar ja als dat een bijverschijnsel is moet je het er maar bijnemen. Voor de rest heel mooi
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Lygun
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 290
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2009 14:17
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

Mooie serie, maar het eerste wat mij ook opviel was het flitsen op het 1e gordijn.
Het regent omhoog en dat komt wat onnatruulijk over.
Gebruikers-avatar
coolrxman
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 914
GeregistreerdCOLON 24 Mei 2007 10:37
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

@sushi. Bedankt voor je reactie. Als je in een ruimte zonder, of met verwaarloosbaar continue licht, met studioflitsers fotografeert, dan heeft een eerste of tweede gordijn geen invloed op het beeld. Het beeld wordt dan namelijk bepaald door de flits. Wat je in de druppels terugziet, is de flitscurve. Die neemt eerst heel snel toe en neemt dan (relatief) langzaam af. Rook van water noem je ook wel stoom...
@PP. Bedankt voor je reactie. Vind hetzelfde wel een handig effect. Nu zie je tenminste nog iets van een gezicht ipv een straal water.
@lygun. Bedankt voor je reactie. Zie opmerking @sushi
Ogen zijn de spiegels van de ziel. En die kun je niet opklappen..
Gebruikers-avatar
gewooninge
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 218
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2010 22:28
WoonplaatsCOLON Zwolle

Foto 7 is voor mij de mooiste. Groetjes Inge
Als een ongeluk in een klein hoekje zit, zit geluk dan in de rest?

Met het materiaal zit het wel goed, nu de ervaring en kennis nog…..

https://www.facebook.com/inge.huzen" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
LVfotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 417
GeregistreerdCOLON 27 Apr 2009 23:15
WoonplaatsCOLON Weert
CONTACTCOLON

had ze op photoplace gezien en zag daar een hoop negatieve reacties maar ik vind ze wel heel mooi en voornamelijk 1 2 6 en 7
Live your life, tomorrow it can be over

www.fotolv.webklik.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar