Molens Kinderdijk verlicht - lange sluitertijd

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Noeky1980
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 28 Jan 2007 22:37
WoonplaatsCOLON tussen Gorinchem en Rotterdam
CONTACTCOLON

Deze serie is gemaakt in september toen in Kinderdijk de week was van de verlichte molens. Eentje was er zelfs draaiende en daar kon je leuke lange sluitertijden mee oefenen. Ook HDR is dan een leuk thema om te doen.

#1
Afbeelding
HDR (3 gecombineerde bracketing foto's omgezet tot HDR). Met een lange sluitertijd zodat je het ronddraaien goed kan zien

#2
Afbeelding
Het leuke is dat je de reflectie van de molen in de wieken ziet door het licht. dat is weer het leuke dat je sommige dingen achteraf ziet.
F20, sluitertijd 65 sec, 18mm, iso 100

#3
Afbeelding
Gemaakt met mijn Sigma 10-20 groothoek op 13mm, iso 100
gemaakt met het blauwe uurtje dan is de zon op zijn mooist met het licht en lange sluitertijd gebruikt. Kleuren iets geholpen maar niet veel.

#4
Afbeelding
iso 100, F5.0, 16mm.
Kleuren waren vanzichzelf al mooi alleen iets meer groen en geel versterkt.
En ook weer de langere sluitertijd

Dit zijn mijn eerste foto's van molens en zeker niet de laatste. Het is erg leuk en ik kan het iedereen aanrader. Ieder jaar in september zijn ze een week verlicht 19 molens. Eentje was er met gekleurde led verlicht. Niet zo natuurlijk maar wel speciaal.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Wil je ze groot formaat zien klik dan op de links in mijn onderschrift want op Flickr staan ze wat groter.

Groetjes,

Nuray
Laatst gewijzigd door 1 op Noeky1980, in totaal 26 keer gewijzigd.
Jan59

Nummer 4 is het voor mij ! Heeell mooi licht op die foto en de molen z'n beweging...
Gebruikers-avatar
van den Berg
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 658
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2008 19:25

zijn net ventilatoren zo, dat is wel jammer van de lange sluitertijden
mooier geweest als zie niet zouden draaien
Gebruikers-avatar
Noeky1980
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 28 Jan 2007 22:37
WoonplaatsCOLON tussen Gorinchem en Rotterdam
CONTACTCOLON

van den Berg schreefCOLONzijn net ventilatoren zo, dat is wel jammer van de lange sluitertijden
mooier geweest als zie niet zouden draaien
ik heb ze ook zonder lange sluitertijd (die overdag dan) maar ik vond dit wel een leuk effect. Het lijkt inderdaad net een propellor.

Er was er maar een draaiende maar niet allemaal hadden ze een mooie achtergrond of voorgrond. Jammer van het riet anders had ik de reflectie helemaal gehad...maarja dat is de natuur:)
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Mooi! Heel speciale kleuren zo. Maar ik denk ook dat ik de wieken stilstaand prettiger had gevonden om naar te kijken. Foto's hebben m.i. iets verstilds wat teniet gedaan wordt door die propellers ....
Groetjes,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
polariteit
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 252
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2010 12:06
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Leuk, kom ik ook vaak is hier om de hoek namelijk :D Wilde ook even gaan kijken tijdens die week maar is er niet van gekomen.

Over je foto's:

1 - HDR bewerking vind ik niet zo goed uitpakken. Hij oogt te onnatuurlijk, en er zit een huge halo rond de molen/bosjes.

2 - Mooi!

3 - Mooie kleuren, alleen jammer van de centrale positie van de molen; dat maakt de plaat toch wel iets minder speciaal.

4 - Ook weer mooie kleuren!

De draaiende wieken vind ik wel een gave toevoeging :)

nog een tip: op flickrkan je middels de knop 'share this' een forum-code laten creeeren welke je kan kopieren naar forums. Heb je ook gelijk een linkje in de foto ;)
Canon EOS 7D, Sigma 17-70 OS, Tamron 11-18, Sigma 105, Sigma 150-500 OS
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Heb dit truukje al eens vaker gezien en kan er niet aan wennen. Zit echt te wachten tot de molens van de grond komen, zo onnatuurlijk.
Het licht op #4 is erg fraai, zonder deze propellor was het een prachtige plaat geweest, nu vind ik 'm helaas niet zo.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Gebruikers-avatar
Noeky1980
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 28 Jan 2007 22:37
WoonplaatsCOLON tussen Gorinchem en Rotterdam
CONTACTCOLON

polariteit schreefCOLONLeuk, kom ik ook vaak is hier om de hoek namelijk :D Wilde ook even gaan kijken tijdens die week maar is er niet van gekomen.


nog een tip: op flickrkan je middels de knop 'share this' een forum-code laten creeeren welke je kan kopieren naar forums. Heb je ook gelijk een linkje in de foto ;)
ja zo heb ik dat nu ook gedaan. Erg handig en dan met img in dit bericht zetten.

Bedankt voor de feedback tot nu toe van iedereen. Altijd leuk om te merken wat een foto oproept bij iemand anders. Of die nou pos. of neg. is. Iedereen heeft een andere smaak en ziet dingen anders vind ik wel interessant.
Gebruikers-avatar
Hidden Dreams
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2009 00:49
WoonplaatsCOLON Beerzel, België
CONTACTCOLON

van den Berg schreefCOLONzijn net ventilatoren zo, dat is wel jammer van de lange sluitertijden
mooier geweest als zie niet zouden draaien
Het draaien geeft volgens mij geen meerwaarde. Wel in foto 2 een leuk effectje.
Voor de rest zijn het mooie foto's met foto 1 als favoriet.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar