Herfst voor Iedereen !!

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
wernerfotografie

Hallo Allemaal !

Deze fotos zijn een kleine selectie van de vanochtend gemaakte fotos tijdens een wandeling samen met vriendin en onze 20 wk oude pup Kya. Commentaar is uiteraard meer dan welkom.

Groetjes Werner

Foto gemaakt met:
Canon 450D / 70-200 L non IS

1.
Afbeelding


2.
Afbeelding

PS: 1maal gepost zie ik dat ze er wat te verscherpt uitzien, is dat bij jullie ook zo of ligt dit aan mij? Origineel zijn ze namelijk prima :S !
JSnakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 929
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2009 14:10

Leuke herfstfoto's, maar ook ik zie hier wat oververscherping ;)
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Daar ben ik het geheel mee eens. Vooral te zien in de vacht van Kya en het haar van jouw vriendin ;)
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
wernerfotografie

Thnx voor de reacties en zie de overscherping ook hoor, alleen vraag ik me af hoe het kan. De bestanden zijn 3.5 mb dacht ik zo, en die maak ik kleiner dmv tinypic. Daarna verscherp ik niks extras of wat dan ook. Verscherp ik dan al teveel als ik mijn fotos bewerk of ligt het aan het verkleinen ? Origineel zijn ze namelijk prima maar verkleint zie ik de verscherping ook duidelijk. Iemand tips !?
TheBull
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 11 Jun 2010 12:41
WoonplaatsCOLON Vlissingen

Ik zelf sla de foto als hij klaar is op, daarna doe ik met bewerken een paar stappen terug.
Zodat er geen verscherping meer is toe gepast, dan verkleinen na dit pas ik weer verscherpen toe.
Maar niet teveel verscherpen (niet op automatisch verscherpen) waarom ik het zo doe,
weet ik niet want ik ben nog maar een leek op dit gebied.
Maar de gedachten erachter verscherp en weer verscherpen is een beetje teveel van het goede denk ik.
Foto 2 had je misschien wat onder een andere hoek kunnen nemen,
vind het pad erachter niet echt mooi ogen (of even weg werken)
Waarom van die dikke zwarte kaders om de foto’s?
Groet,
Jan
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Ik ken tinypic verder niet maar misschien verscherpt die standaard al (teveel) bij verkleinen? Ik zou er eens een ander progje aan wagen als ik jou was. Bordermaker ofzo. Of gewoon in je bewerkingssoftware ff een kleine maken. Gewoon om te proberen.

Edit: Laat ik dan ook wat over de foto's zeggen he. :wink:
De eerste is zeker niet onaardig maar ik vind hem iets te centraal qua compo.
De tweede is ook centraal maar door de leuningen komt dit ook uit. Leuke plaat.
Akumal

Mooie foto's niets mis mee hoor.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar