Uit een piepschuim doos.

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Hoi iedereen,
ik plaats hier twee foto's die ik gemaakt heb door de hond en de kat in een "doos "van styropor te laten zitten/liggen. Deze doos stond op de keukentafel bij het raam. Het was een heel gehannes, maar uiteindelijk lukte het. Het kan alleen met kleine dieren, de kat zal er waarschijnlijk wel uitgroeien......

8651

8652

Dit zijn de eerste foto's onder mijn nieuwe naam, ik ben benieuwd of het gelukt is ze erop te krijgen want er is zo het één en ander veranderd, merk ik ...
Groetjes,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Marijn A
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 833
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2009 21:11
WoonplaatsCOLON Flevoland

Mooi gedaan hoor, vooral die eerste vind ik een plaatje!
De tweede is natuurlijk ook zeker niet verkeerd.
Volgens mij heb je alleen een beetje teveel verscherpt, vooral te zien op foto 2 bij de snor.
Anoniem 3

Ik vind het allebei heel mooie plaatjes.
Ik moet mijn huismuis nog zover krijgen om voor me te poseren.... :lol: :?
Z'n val :twisted: staat al klaar.. :mrgreen:
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Wat mooi en dat ze zo lief blijven zitten.
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Dankjewel. Marijn, ik zag toen ik ze geplaatst had dat de foto van het hondje inderdaad erg korrelig geworden is, zou dat ook met de combinatie verkleinen/verscherpen te maken kunnen hebben? Ik heb het origineel in Raw geschoten en toen direkt verscherpt, in de niet-verkleinde versie zie ik dat oververscherpte niet.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Prachtig en inventief!

Het kan ook met grotere dieren: piepschuimplaten zijn er ook in grotere maten :wink:
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Hoi.
Even een opmerking, al is het dan laat ...de bovenstaande foto's zijn verscherpt met het openen van de Raw-bestanden in Photoshop. Daarna zijn ze verkleind met Irfanview, en het lijkt erop dat daar het probleem met met name de snorharen van het hondje ontstaat, dus het idee van oververscherping, terwijl dat naar mijn idee niet zo was. Mijn man zit nu een aantal foto's te bewerken om op een site te zetten, en stuit nu op hetzelfde. Maar als hij in Irfanview bij conversion-advanced in de linkerkolom bij use-resample-function een vinkje zet treedt het idee van oververscherping niet op. Ik weet niet of degenen die Irfanview gebruiken dit al wisten, wij in elk geval niet .....
Groetjes,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar