Margraten in zwart-wit

Voor al uw foto's die u niet kunt onderbrengen in de bestaande categorieën

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Op 28 september ben ik in Margraten geweest. Natuurlijk naar het kerkhof toe. Helaas werkte het weer niet mee. Of wel, het is maar hoe je het bekijkt :)

Toch hoop ik dat de reportage mag smaken.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

Opmerkingen zijn altijd welkom!
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
FSevers
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 200
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2010 09:48

Ik vind het heerlijke sfeervolle fotos.
Mede door het mindere weer en de omzetting naar zw-w geet dit voor mij het sobere gevoel van een begraafplaats weer.
Foto 5 voor mij de mooiste, mede doordat op foto 6 mensen staan. Helaas kunnen je op zo'n plaats niet altijd om mensen heen.

Frank
Frank
450D -met groothoek, standaardzoom, telelens, flitser en filters
Gebruikers-avatar
PistolenPaultje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 154
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2009 21:51

Ik denk dat het weer in dit geval in je voordeel heeft gewerkt! Mooie serie hoor.
Ik had bij foto 6 misschien even gewacht tot de mensen en tractor weg waren, maar dat is een detail.
Foto 5 en 10 zijn naar mijn mening echt super.

Groeten, Paul
Gebruikers-avatar
waltergriffioen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 339
GeregistreerdCOLON 22 Mei 2010 18:23
WoonplaatsCOLON Vleuten

Geweldige serie, het is net een film waar je naar zit te kijken. (wel een hele droevige uiteraard :( )

Echt goed neergezet favo nr#10

grtz
7D LWPro400AW 500w/s

http://www.wfoto.nl
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Dank jullie wel voor de reacties :)
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

Margraten is zeker fotogeniek maar persoonlijk ben ik niet kapot van je Z/W omzettingen. Zo zijn er een paar eigenlijk alleen maar grijs, en van de rest is een groot deel "muddy" (lees: verlies van detail waar dat niet nodig is). Je verscherping zorgt her en der voor halo's en witte puntjes. Ik vind het resultaat niet recht doen aan de plek.
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Dat had ik nou ook. Ik vind de zwart/wit omzetting een soort van "hard" over komen. Ik denk dat daar nog wel wat meer uit te halen is.
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

jeveos schreefCOLONMargraten is zeker fotogeniek maar persoonlijk ben ik niet kapot van je Z/W omzettingen. Zo zijn er een paar eigenlijk alleen maar grijs, en van de rest is een groot deel "muddy" (lees: verlies van detail waar dat niet nodig is). Je verscherping zorgt her en der voor halo's en witte puntjes. Ik vind het resultaat niet recht doen aan de plek.
Kun je wat specifieker zijn? Verlies van detail? waar? Witte puntjes? waar?
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

#1: Verscherpingshalo aan de bovenrand van de betonnen muur
#2: Dichtlopend zwart aan de onderkant van de bomen
#9: Dichtlopend zwart in de bomen en heg
#3 en #6: Witte puntjes in het gras (ik bedoel niet de losliggende blaadjes of de reflectie van gras)
De witte puntjes zijn niet het ergste overigens (die vallen wel mee), het is vooral de muddy toning die ik niet fraai vind. Met Z/W is zo veel meer mogelijk!

In het algemeen vind ik de serie niet evenwichtig, de bewerkingen schieten van de ene naar de andere kant en weer terug.
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

2 en 9 klopt. Ligt aan de omstandigheden. Ook in kleur is er daar niet meer detail. Had ik zwaar moeten overbelichten tijdens het maken. En dan heb je weer andere problemen. Op een zonnige dag heb je daar geen last van.
3 en 6 zie ik op de originelen niet.
1 zie ik nu ook vaag.

IK heb per plaat gekeken wat ik de beste bewerking vond. Niet als serie, omdat dan voor mij de platen er individueel niet goed uit kwamen.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Lex Augusteijn
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1463
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2004 14:31
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Ik sluit mij aan bij de voorgangers: naar mijn smaak erg hard en verscherpt waardoor de grijsschakeringen wegvallen.
Misschien is het je smaak, maar ik vind dat ZW het hele grijstonen bereik dient te bestrijken en niet alleen de uitersten, zwart en wit.
Canon 5DII + EF 70-200/4.0L IS USM + EF 24-105mm/F4.0L IS USM + EF 17-40/F4.0 L + EF 50/1.8 + Tamron AF SP 90/2.8 DI + Speedlite 580 EX II
En dat moet ik allemaal meezeulen ...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar