Help!! 7D gaat niet meer aan, batterijsymbool knippert

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Mich.
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 114
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2005 15:26
WoonplaatsCOLON Geleen

Mijn 7D wil niet meer.... :( Het symbool van een lege batterij blijft knipperen, zelfs voordat ik de camera AAN zet. Zodra ik de volledig opgeladen originele batterij (heb ik er 2 van) in de camera steek en het batteijklepje sluit begint het symbool te knipperen terwijl de aan/uit schakelaar dus nog op UIT staat.
Ik heb gezocht in de handleiding en op internet maar kan er niets over vinden, ook heb ik reeds de CR1616 batterij voor datum/tijd vervangen door een nieuw exemplaar. Ook met een andere lens en met/zonder CF kaart er in getest, niets helpt.

Weet iemand wat er aan de hand is en, nog voornamer, hoe ik dit kan oplossen?
Laatst gewijzigd door 1 op Mich., in totaal 10 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Ik heb het idee dat de camera de gegevens van de batterij niet kan lezen. Waardoor hij denkt dat de batterij leeg is. Mischien kun je eens proberen om de clip waar de batterij tegenaan komt schoon te maken. (ik weet niet of dit je probleem oplost)
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
Gebruikers-avatar
Brakel
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2164
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2006 18:29
WoonplaatsCOLON Joure

Accu en de knopcel verwijderen ,dan ± 10 sec stroomloos houden.
Misschien heb je geluk,anders terug naar dealer..
gr
Ronald
Niet geschoten is zeker mis...
Mich.
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 114
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2005 15:26
WoonplaatsCOLON Geleen

Helaas, helpt niet. Ik heb de contacten gereinigd en de LP-E6 + CR1616 er 30 minuten uit gehad. Daarna er weer ingestoken. Zodra ik het klepje weer dichtdeed begon het symbool weer te knipperen. Ik ga Canon maar eens vragen wat ik er mee aan moet. Het zal er wel op neerkomen dat ie retour afzender moet... :-(
Gebruikers-avatar
corroza
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 629
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2006 18:13
WoonplaatsCOLON vianen

accu gemeten mischien oplader kapot ???


Cor
niet de techniek maar het moment van afdrukken bepaalt de foto
Mich.
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 114
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2005 15:26
WoonplaatsCOLON Geleen

Ik heb 2 accu's en die zijn beide vol. Als dat het probleem zou zijn dan zou het batterijsymbool niet knipperen als de schakelaar op "uit" staat maar alleen als je de camera zou inschakelen. Dat is hier niet het geval.

Toch wil ik bij deze alvast iedereen bedanken voor het meedenken.
Ik heb de vraag inmiddels aan Canon doorgespeeld. Ik zal t.z.t. hier wel laten weten wat het probleem is/was.
Mich.
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 114
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2005 15:26
WoonplaatsCOLON Geleen

Tja, mijn camera is nog steeds in reparatie bij Tech Repair. Balen... het zal nog minimaal 1 week duren.
:-(

Volgend probleem:

Ik heb hem donderdag nodig voor mijn werk, maar dat zal wel lastig worden. Het is misschien een onorthodoxe vraag, maar is er misschien iemand in regio Zuid Limburg die een 7D of 5D heeft die ik 1 dag mag lenen? Ik zou dat erg op prijs stellen! Ik zou anders niet weten waar ik zo snel een goede body vandaan moet halen. Lenzen heb ik zelf. Iedere reactie / tip is welkom, stuur me het liefst een PB.

Groetjes
Mich.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Als er niemand is die je een camera kan/ wil lenen, is dit misschien nog een optie voor je:
http://www.pixto-f.eu/prijslijst_canon_verhuur.html
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Jan59

Mich. schreefCOLONTja, mijn camera is nog steeds in reparatie bij Tech Repair. Balen... het zal nog minimaal 1 week duren.
:-(

Volgend probleem:

Ik heb hem donderdag nodig voor mijn werk, maar dat zal wel lastig worden. Het is misschien een onorthodoxe vraag, maar is er misschien iemand in regio Zuid Limburg die een 7D of 5D heeft die ik 1 dag mag lenen? Ik zou dat erg op prijs stellen! Ik zou anders niet weten waar ik zo snel een goede body vandaan moet halen. Lenzen heb ik zelf. Iedere reactie / tip is welkom, stuur me het liefst een PB.

Groetjes
Mich.

Als het nog kan en niet te laat is ;
Kijk eens bij Foto Rembrandt te Maastricht !

http://www.fotorembrandt.nl/Winkel/Verhuur/

Het kost wel wat, dat huren !
Mich.
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 114
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2005 15:26
WoonplaatsCOLON Geleen

Jan59 schreefCOLONHet kost wel wat, dat huren !
Ja dat klopt, dat vind ik wel erg veel voor 1 dagje. Ik wil er best wat voor betalen maar 60 euro vind ik wel overdreven.

Toch bedankt voor de tip.
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Ik niet. Je praat over een camera van 1300 euro. Zodra die 1 klik maakt, is-tie nog maar 600 euro waard...

Als ze hem 10x verhuren draaien ze misschien net break-even met dat ding.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Mich.
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 114
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2005 15:26
WoonplaatsCOLON Geleen

Ha, ik heb een camera ter leen gekregen (een 500D), dus ik kan weer vooruit!
Nogmaals bedankt voor de tips!
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Mich. schreefCOLONIk heb hem donderdag nodig voor mijn werk
Mich. schreefCOLONJa dat klopt, dat vind ik wel erg veel voor 1 dagje. Ik wil er best wat voor betalen maar 60 euro vind ik wel overdreven.
Beetje raar. Jouw camera voor je werk?
Je bent zelfstandige? Zo niet, laat je baas gewoon betalen voor dat huren. En als het regelmatig voorkomt, laat hem zelf een camera aanschaffen.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Mich.
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 114
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2005 15:26
WoonplaatsCOLON Geleen

Hoi Jeroen,

Als ik het zo teruglees kan ik me voorstellen dat het een beetje vreemd overkomt. Laat ik het even uitleggen: Er wordt een speciale dag voor alle relaties georganiseerd op mijn werk. En aangezien men weet wat mijn grootste hobby is heeft men mij gevraagd om van die dag een fotoverslag te maken. Voor mij is dat een eer om dat te mogen doen. Zeker aangezien men normaal iemand zou inhuren die dit voor zijn/haar beroep doet.

Groetjes
Mich.
Mich.
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 114
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2005 15:26
WoonplaatsCOLON Geleen

Nou, de camera is terug (en doet het weer). Het was echt een technisch defect, dit heb ik nog nagevraagd bij TechRepair aangezien het reparatieformulier enkele (voor mij) cryptische beschrijvingen bevatte. Ik hoop dat ie nu wel blijft werken, maar dat zal wel.

Nogmaals bedankt voor de reacties.
Laatst gewijzigd door 1 op Mich., in totaal 17 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Ik hoop voor je dat ze het probleem goed opgelost hebben, Nu kun je hem weer volop benutten.
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar