WAARSCHUWING!!!!!!

ModeratorCOLON Global Moderators

Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Nee, die sleutel weet niet dat ie dicht bij de auto is. Het uitgezonden signaal zal dus altijd net zover uit de sleutel stralen.
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

boels069 schreefCOLONmaakt het wat uit als je de sleutel vlak bij het portier pas activeert in plaats van (pakweg) al op 15 meter van de auto?
Nee, maakt niet uit.

Een modern (radio) slot is nou eenmaal eenvoudig en zonder schade te kraken. Is het niet vandaag, dan is het morgen wel. De misdaad is bijna sneller dan de fabrikant die probeert onkraakbare systemen te bedenken. Mr. Bean was zo gek nog niet met z'n grendel-en-hangslotje.

Het spijt me bijzonder voor het slachtoffer en het zou niet voor moeten komen maar onder welke steen heb je de afgelopen jaren geleefd als je meent dat je je spullen veilig in een "afgesloten" auto kan achterlaten? Zelfs de inbouw-kluisjes die je her en der kan kopen zijn geen garantie dat je je spullen nog kan achterlaten. Helaas.
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

Ina,

Wens je vriendin dan maar heel veel sterkte toe! :wink:

Maar mijn aanbod blijft wel altijd gelden...

Ik besef ook, dat hier een zeker gevaar in schuilt, maar ik vind het wel zo laag waardig om iemand te bestelen van haar zuur verdiende spullen, dat deze actie spontaan bij me opkwam...

Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
NELUZ
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2009 13:24
WoonplaatsCOLON Hippolytushoef
CONTACTCOLON

digicanon schreefCOLON
Canon Benny schreefCOLONIna,

Ik vind, als de verzekering niet wil betalen, wij als fotografen met z'n allen wel een steentje kunnen bijdragen. Ik doel dan op een vrijwillige bijdrage van verschillende fotografen, zodat je vriendin gedeeltelijk of in z'n geheel haar materiaal kan terug kopen. Ik besef dat het om een fiks bedrag gaat, maar ik kan me niet voorstellen dat niemand een vrijwillige bijdrage kan missen...

Ik stel dit voor, omdat ik het vreslijk vind. En EOS digitaal en andere fotografie forums hebben zoveel leden, dat die in mijn ogen wel een kleine vrijwillige bijdrage kunnen missen... :(

Benny

Leuke gedachte maar gevaarlijk...............

Straks stijgen de "gestolen camera" topic's hier op EOS explosief......(want op EOS houden ze een inzamelingsactie)
Ja dat lijkt me ook niet een erg strak plan.
Zal lekker zijn als ze dat ook op het autoforum waar ik zit gaan gaan doen, wanneer er een auto gestolen wordt, dan is het hek van de dam.
"When i get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story."
-Barney Stinson.
Gebruikers-avatar
Ellie Wijman-Loots
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 31 Mrt 2009 15:45
WoonplaatsCOLON Eygelshoven - Limburg

het is net als met het skimmen van (bank)passen. Voor je het weet slaan de criminelen toe.

Reden dan ook om ALTIJD op te passen.
Ik laat op die reden dan ook nooit iets in de auto liggen (ook al heb ik geen afstandsbediening want ook dan kunnen zaken ontvreemd worden weliswaar wel met braakschade maar dan nog). Ook onze fototassen gaan mee een restaurant in wanneer we na afloop van een meeting of anderszins gaan eten en worden zo neergezet dat ze niet ontvreemd kunnen worden.

Want ook daar zijn dieven heel slim in, de ene leidt de aandacht af de ander gaat er mee vandoor.
Kijk maar eens naar die programma's waar (dames) tassen ontvreemd worden op een terras en door niemand wordt opgemerkt

Of zoals mij is overkomen het rollen van mijn portefeuille voordat ik de trein in stapje en daarvoor iemand zg struikelde. De hele boel staat even stil en hup weg is de tas etc.

Zelfs mijn rugzak maak ik zodanig dicht dat deze niet in een oogwenk geopend kan worden.
neem mij maar zoals ik ben, ik kan helaas niet anders zijn
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

jeveos schreefCOLONEen modern (radio) slot is nou eenmaal eenvoudig en zonder schade te kraken. Is het niet vandaag, dan is het morgen wel. De misdaad is bijna sneller dan de fabrikant die probeert onkraakbare systemen te bedenken. Mr. Bean was zo gek nog niet met z'n grendel-en-hangslotje.

Het spijt me bijzonder voor het slachtoffer en het zou niet voor moeten komen maar onder welke steen heb je de afgelopen jaren geleefd als je meent dat je je spullen veilig in een "afgesloten" auto kan achterlaten? Zelfs de inbouw-kluisjes die je her en der kan kopen zijn geen garantie dat je je spullen nog kan achterlaten. Helaas.
De echt moderne systemen gebruiken een "challenge-response" aanpak, enigszins vergelijkbaar met de codes die je moet invoeren bij het Internetbankieren op zo'n pasje. Dit is lastiger om te kraken. Maar ook hierbij zal het boevengilde niet stil blijven zitten.
Laatst gewijzigd door 1 op Pieterr, in totaal 8 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

@Pieterr: zo jammer dat je dan maar weer een heel klein stukje van die alinea quote...
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

jeveos schreefCOLON@Pieterr: zo jammer dat je dan maar weer een heel klein stukje van die alinea quote...
Hoezo? Jouw gehele verhaal staat er 4 postings boven. Om nou weer jouw hele verhaal te quoten leek me wat overdreven eerlijk gezegd. Maar als je er een probleem mee hebt, Joost, dan zal ik voortaan je hele posting quoten.
Gebruikers-avatar
jjas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2010 20:49
WoonplaatsCOLON Noord-holland

Het is in iedergeval verstandig om in sommige gevallen de auto niet met afstandsbediening dicht te doen maar met de sleutel, zo kan er ook geen signaal worden opgepikt.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Pieterr schreefCOLONMaar als je er een probleem mee hebt, Joost, dan zal ik voortaan je hele posting quoten.
Daar heb ik dan weer een probleem mee. :lol:
Quote gewoon he essentiële en als het om een hele post gaat, gebruik dan @
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
RobertJ
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 163
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2006 22:14
WoonplaatsCOLON Soest
CONTACTCOLON

jjas schreefCOLONHet is in iedergeval verstandig om in sommige gevallen de auto niet met afstandsbediening dicht te doen maar met de sleutel, zo kan er ook geen signaal worden opgepikt.
Ik kan alleen mijn auto met de keycard op slot doen. Er zit wel een sleuteltje in maar dat is alleen voor noodgevallen.
Robert
http://www.eagleaviation.nl

Dit jaar niet veel geklikkerdeklikt, volgend jaar beter.... Hoop ik
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar