Een paar lichtharpen

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Ook hier vandaag even mee bezig kunnen zijn. Het was een beetje nevelig en de zon was in voldoende mate aanwezig.
Ik heb er drie uitgekozen die ik wel fraai vond.
Kunnen jullie die mening met me delen?

Alvast bedankt voor het kijken en evt reacties!

Jo :wink:

1.

7873


2.

7874


3.

7875

"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Lekkere platen, Jo! Voor mij is dit een favoriet natuurverschijnsel. Bij foto 2 vind ik de harpen en de kleur ervan wel heel erg goed uitkomen. Die geniet mijn voorkeur, maar ook de andere vind ik zeer fraai.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Anoniem 3

Ik vind de eerste harp, met de weerkaatsing ervan wel erg mooi.
Gebruikers-avatar
jtolsma
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 541
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 20:58

Woepie, fantastische platen en voor mij met name foto 1 en 2. Zo hoop ik ze ook nog eens te kunnen platen.
J@n

Ik verdiep mij vandaag maar weer eens in mijn lachrimpels :-)
Canon Eos 60D met het nodige glas, statief, flitser etc. + Canon Powershot SX230 HS (met GPS), voor erbij.
Gebruikers-avatar
Co
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2009 15:05
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel

Jo,

Ik vind dat je goed geslaagd bent, erg mooi.

Marco
5D Mark II, 40D, Canon 24-70 F2.8 Mark II, Canon 70-200 F4 IS, Canon EF 100 mm F2,8 Macro, 430EXII en wat geheugen oh ja en 3 pootjes van Manfrotto.
Website : http://cofotografie.weebly.com/
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Prachtig Jo, een paar weken geleden heb ik er ook een paar gemaakt, lang niet zo mooi als die van jou.
Zonder nr 1 tekort te doen vind ik 2 en 3 het mooist.
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Goed geslaagde serie Jo.
Ik ga ook voor nummer 2.
De bladeren in de derde foto komen heel mooi uit in het licht. Had je wel een macro van kunnen maken :wink:
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Gebruikers-avatar
Brakel
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2164
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2006 18:29
WoonplaatsCOLON Joure

Nette herfst serie Jo

Mij persoonlijke voorkeur gaat uit naar nr4,mooi lichtval op de blaadje's,is aleen wat overbelicht
maar dat mag de pret niet drukken :lol: :lol:

gr
Ronald
Niet geschoten is zeker mis...
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

Onder aan de Kunderberg Jo ? Ik meen het te herkennen.
Vooral die laatste vind ik erg geslaagd :?
Mooi die lichtstralen door de kleine opening en dan net die herfstblaadjes oplichten :)
Het bos lijkt wel een jungle !

Groeten , Jan
Canon materiaal
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

Wow! mooi het licht gevangen Jo! prima!
Canon
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Ina schreefCOLONIk ga ook voor nummer 2.
De bladeren in de derde foto komen heel mooi uit in het licht. Had je wel een macro van kunnen maken :wink:
Mag ik me daar bij aansluiten ?....... :wink:

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Gebruikers-avatar
Wimmes
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4073
GeregistreerdCOLON 17 Nov 2007 13:15
WoonplaatsCOLON Tussen de Rivieren
CONTACTCOLON

Heel erg mooi en dan vooral de 2e
Gr. Wimmes :D

_____________________________
http://wimvanooijen.fotoport.nl/
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Robert, Gabriël, Jan, Marco, Karina, Ina, Ronald, Jan(uit Gemert), Sven, Bart en Wim bedankt voor de fijne complimenten. :oops: :oops: :oops:
Zelf had ik gemengde gevoelens bij het plaatsen. Ik wilde er nog iets fraaiers van maken, maar mede door het feit dat ik Falco bij me had, is dat er niet van gekomen.
Misschien is er wel sprake van enige valse bescheidenheid door ze in de testcase te plaatsen: dan was er in ieder geval een excuus aanwezig als.........................
Ik denk dat ik deze twijfels mbt het zelfvertrouwen zsm moet laten verdwijnen anders ben ik bang dat ik blijf steken in een bepaald (verkeerd?) patroon! :oops:
Een macro van plaat drie had ik ook in gedachten, maar ik had geen enkel steunpunt en het niet meenemen van (ja ook ík heb er 1) het statief behoort tot één van mijn slechte eigenschappen.
Maar ik wil jullie nogmaals bedanken want mijn (verkeerde) twijfel mbt deze foto's hebben jullie weggehaald. :D :D :D
Ik hoop dat ik nu dit vertrouwen kan vasthouden!

@Gemertse Jan: Nee, dit is de andere kant uit. Richting kasteel Cortenbach!

Jo :wink:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Plaatsing in testcase was me nog niet opgevallen, maar dat vind ik dus duidelijk echt niet nodig!
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

j.jennekens schreefCOLON Ik denk dat ik deze twijfels mbt het zelfvertrouwen zsm moet laten verdwijnen anders ben ik bang dat ik blijf steken in een bepaald (verkeerd?) patroon! :oops:
Jo :wink:

Hoor ik hier mezelf praten :shock: :roll: :lol:
't Is verdraaid lastig wanneer je jezelf voortdurend bekritiseerd: 'bah, de scherpte had dáár moeten liggen'.....'heb ik toch een te groot diafragma genomen'......waarom heb ik dat stapje naar links niet gedaan?'.......'wanneer leer ik het nu eens'......'ik leer het ook nóóit!' :twisted: :oops: :D
En toch is zelfkritiek ook nodig! Het houdt je scherp :D
Zelfvertrouwen is dan wel iets anders dan zelfkritiek, maar 't ligt hééél dicht naast elkaar.
Fijn dat we daarom hier elkaar eerlijk en met respect naar een hoger level proberen te tillen :!: :D
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Dit vind ik ook de kracht en dus het fijne van dit fantastisch forum met haar geweldige forummers! :D :D :D

Jo :wink:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Hahhaaa, wel grappig om te lezen dat 2 van de medeforumleden ook last hebben van een zeker gebrek aan zelfvertrouwen en dat van jullie (Ina en Jo) ; jullie maken allebei SUPER foto's. Waar ik telkens weer met open mond naar sta te kijken; " Jeetje, hoe is dat mogelijk, kan dat?" Vervolgens probeer ik het zelf, ach...... ik zal de rest maar achterwege laten. Ik vergeet nog steeds zoveel dingen, als ik aan het ene denk dan vergeet ik weer een andere instelling. Ach daarom is het ook zo leuk, ;)
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

@Thabita: ook ik herken de lat steeds hoger te leggen. Hoe meer je vordert in de fotografie, hoe meer je accenten gaat leggen op dingen die volgens jou nog beter kunnen. Zelf is de fotograaf vaak het meest kritisch op zijn/haar foto ;)
Ina verwoordt dit ook goed, vind ik.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
jantine
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 165
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 17:17
WoonplaatsCOLON schoonrewoerd

Ik ga voor nummer 1!
geweldig die weerkaatsing in het water!!
***nothing to say***
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

nou moe, ook deze post is ineens "verdwenen" .
idd Digi, als we geen kritiek meer hebben op onze eigen foto's wat valt er dan nog te leren....
Maar als ik zulke foto's zou maken zou ik huizenhoog springen, mijn lat ligt nog heel laag misschien wel 10 meter onder de grond nog ;)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar