Website hulp..

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
EoneX
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 633
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2009 07:06
WoonplaatsCOLON Apeldoorn
CONTACTCOLON

Dimitri schreefCOLONhey Renate.
ik zou je gewoon laten helpen door iemand (heb ik ook gedaan)
om Joomla of Wordpress op je site te laten draaien!
Dan zorgen dat er een mooie en goede basis naar jou smaak!
en dan kan je zelf echt geloof mee heel makkelijk bij houden!

Op mijn site: http://www.fotografiedimitri.nl (via joomla)
ben ik met 15min klaar om alles weer bij te werken :P

Gr Dimitri
Inderdaad Renate..heeft hij ook gedaan ;)

Mijn Hoofdpagina (http://www.flowerandthedog.nl) heb ik in Joomla gemaakt waar ik de foto's in groepen en dergelijk laat zien. Eind vorig jaar ben ik gaan bloggen (http://www.flowerandthedog.nl/blog) en heb dat met WordPress opgezet. Ik draai dus beiden. Mijn blog begint steeds uitgebreider te worden en ik denk dat ik misschien zelfs wel mijn joomla site ga 'omzetten' naar WordPress.

Het is vooral eerst even de basis die je even goed moet hebben/uploaden en daarna is het allemaal betrekkelijk eenvoudig. Het bloggen op mijn site met daarbij wat foto's is zeer eenvoudig. Je ziet, WordPress en Joomla zijn beiden zeer bruikbaar, maar opstarten kan soms even onwennig zijn.

De basis opzet van mijn joomla site heeft me iets meer tijd gekost, maar een WordPress site kan best binnen een uurtje. Dan heb je de basis en vervolgens is het aan jou welke addons/pluginns je gaat gebruiken om je site verder uit te breiden.
Ach ja, wie ben ik?
Onze Foto's gemaakt met een Canon.
Gebruikers-avatar
EoneX
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 633
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2009 07:06
WoonplaatsCOLON Apeldoorn
CONTACTCOLON

Renate~B schreefCOLONOk ik snap dat ik de handel naar mijn websruimte moet uploaden.
Alleen waar moet ik dan de aanpassingen doen?
Ook weer in Dreamweaver en dan weer uploaden, of is er een soort manier dat ik het op de ruimte zelf kan doen.

sorry voor mijn vragen hoor :oops:
Het mooie van Joomla en WordPress is dat het een CMS systeem is dat op je site werkt. Je logt in op je backend (moeilijk woord voor achterkant van je website) waar je vervolgens je paginas kan klaar maken. Vervolgens kan je ze publishen en zijn ze zichtbaar voor anderen. Eenmaal Joomla of WordPress op je website...alles aanpassen vanaf het web en niets meer op je computer. Je kan het dus overal bijwerken waar je een internet verbinding hebt.

Vanavond help ik nog iemand met het opzetten/aanpassen van een Joomla site. Dat kan gewoon bij mij thuis en zij kan dan bij haar thuis gewoon verder de boel afmaken zonder verder enig ander programma te installeren.

Ik kan eventueel best voor je een WordPress omgeving voor je aanmaken op je webomgeving (zelfs vanaf hier) waar je vervolgens zelf weer verder mee kan...Zo eenvoudig is het.

[Edit]
Je kan zelfs bij wordpress een account aanvragen, dan hoef je zelfs niet eens eerst iets op je site te zetten, maar dan heb je wel een idee hoe je met WordPress om kan gaan: http://nl.wordpress.com/
zodat je dat straks ook op je eigen site kan gaan doen.
Ach ja, wie ben ik?
Onze Foto's gemaakt met een Canon.
Gebruikers-avatar
Vincent_AMS
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 584
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2009 22:50
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

aanpassen kun je als administrator zelf doen.
Er is een admin gedeelte in joomla waar je artikelen, componenten, modules, foto's, etc kunt aanpassen.
Dus gewoon via je website.
Voorbbeld van de admin sectie.

7548

50D|EF 100-400 F4.5-5.6[color=red]L[/color] IS USM | EF 70-200mm f/2,8[color=red]L[/color] IS USM | EFS 10-22mm f/3,5-4,5 USM | EF 50mm f/1.8 II | Speedlite 430EX II | SP AF Di 90mm 1:2.8 Macro | Sigma 150mm F2.8 EX DG OS HSM
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Nou ik probeer nu Joomla te downloaden.
bestaat er ook gewoon 1 link van.
degene die ik nu heb, zitten meerdere links onder, en daaronder WEER een link.
Heb hem gewoon bij dutch joomla weg nu, nou ja heb niets weg, want krijg niets gedownload hahaha.
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Ik zou voor deze gaan: http://download.dutchjoomla.org/downloa ... ckage.html

Pak in ieder geval geen beta-versie van 1.6, want daarin kunnen fouten voorkomen en wanneer je zelf er verder weinig verstand van hebt kan dat bijzonder vervelend uitpakken.
NELUZ
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2009 13:24
WoonplaatsCOLON Hippolytushoef
CONTACTCOLON

Ik heb met Joomla en Wordpress gewerkt, maar ik vondt dat wordpress toch vele malen makkelijker was.
Met niet al te veel moeite kreeg ook mijn broertje dit onder de knie (en ja dat zegt wat :mrgreen: ).

Joomla vond ik nogal omslachtig op de meeste punten, ik vind het cms niet erg flexibel.

Maarja dat ben ik :)
"When i get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story."
-Barney Stinson.
Gebruikers-avatar
booster
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 71
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2008 23:42
WoonplaatsCOLON Drachten
CONTACTCOLON

www.novosite.nl

Makkelijker dan dit bestaat volgens mij niet, en dat voor € 6,00 in de maand.
Super goeie hulp online via de mail als je iets niet snapt.
Ik heb het zelf nu een week of 2 maar wil niet weer wat anders.

www.srfotografie.nl
Canon Eos 70D/Canon 70-200 is usm/Canon 17-85 is usm/Canon EF 16-35 f/2.8L II USM/Canon 24-70 2,8 /Canon 430ex
www.srfotografie.nl
Gebruikers-avatar
Vincent_AMS
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 584
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2009 22:50
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

En Renate wil het al een beetje lukken?
50D|EF 100-400 F4.5-5.6[color=red]L[/color] IS USM | EF 70-200mm f/2,8[color=red]L[/color] IS USM | EFS 10-22mm f/3,5-4,5 USM | EF 50mm f/1.8 II | Speedlite 430EX II | SP AF Di 90mm 1:2.8 Macro | Sigma 150mm F2.8 EX DG OS HSM
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

booster schreefCOLONhttp://www.novosite.nl

Makkelijker dan dit bestaat volgens mij niet, en dat voor € 6,00 in de maand.
Super goeie hulp online via de mail als je iets niet snapt.
Ik heb het zelf nu een week of 2 maar wil niet weer wat anders.

http://www.srfotografie.nl
6 euro in de maand! wow! Ik betaal 1,25 per maand voor 3 gb en verder alles ongelimiteerd....
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
NELUZ
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2009 13:24
WoonplaatsCOLON Hippolytushoef
CONTACTCOLON

bobvanduin schreefCOLON
booster schreefCOLONhttp://www.novosite.nl

Makkelijker dan dit bestaat volgens mij niet, en dat voor € 6,00 in de maand.
Super goeie hulp online via de mail als je iets niet snapt.
Ik heb het zelf nu een week of 2 maar wil niet weer wat anders.

http://www.srfotografie.nl
6 euro in de maand! wow! Ik betaal 1,25 per maand voor 3 gb en verder alles ongelimiteerd....
Ik betaal niets en heb 146gb en ongelimiteerd!
Wie bied meer?! :roll:
"When i get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story."
-Barney Stinson.
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

ok, dus je betaald ook niets voor je hardware die je extra hebt moeten aanschaffen, zoals extra koeling en HD ruimte, ook betaal je niets voor je internetverbinding die 24/7 aanstaat....
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Bob, ik denk dat je ook voor service en hulp betaalt. En dat kan best handig zijn voor iemand die niet zo handig is ;). Als je alles zelf wilt doen moet je natuurlijk een zo goedkoop mogelijke oplossing zoeken. Daar betaal je dan wel een prijs voor, namelijk dat je zelf veel tijd moet investeren. Helemaal als je er geen affiniteit mee hebt.

Over mijn site. De site zelf heb ik gebaeerd op een template van theturningate. Daar zitten dus zeker wat uurtjes in. Het updaten gaat automatisch via lightroom, 4 minuten gok ik (inclusief aanpassen voorpagina misschien 5). Mijn blog draait op wordpress. Ik gebruik nu nog een gratis template. Ik overweeg het echter totaal anders aan te pakken in de toekomst.Hoe? Daar ga ik nog eens een paar nachtjes over slapen 8)

Als ik dit topic zo lees dan denk ik Renat er het beste aan doet iemand het een aen ander voor haar te laten doen. als je het goed wilt doen (en dat lijkt me evident, warom zou je anders) kost het gewoon tijd, en extra veel tijd als je ook nog kennis moet opbouwen.

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Vincent_AMS schreefCOLONEn Renate wil het al een beetje lukken?
Eerlijk?? hahaha.
Ik heb mijn eigen site er helemaal vanaf laten halen, en toen heb ik Joomla geupload.
het klonk zo makkelijk.
alleen is er niets zichtbaar geworden op de website zelf.
Ik denk dat ik gewoon eens een weekend moet gaan zitten en alles zelf moet gaan maken, en dan ook daadwerkelijk opslaan op mijn harde schijf.
Mocht hij niet lief doen, dan kan ik hem er zo weer op zetten denk ik.
Ik betaal al voor mijn website per jaar, en ik krijg mijn man echt niet zo gek dat ik maandelijks mag betalen voor iemand die de website voor mij bijhoud ben ik bang haha.

Ik heb wel hulp aangeboden gekregen van mensen (bedankt ;-) ) maar ik ben bang dat ik er toch weer zelf een hoop zweet en tranen in moet leggen.
Over een maand of 4 komt er een foto object bij, dus tegen die tijd mag ik hopen dat hij wel draait :lol:
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
NELUZ
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2009 13:24
WoonplaatsCOLON Hippolytushoef
CONTACTCOLON

bobvanduin schreefCOLONok, dus je betaald ook niets voor je hardware die je extra hebt moeten aanschaffen, zoals extra koeling en HD ruimte, ook betaal je niets voor je internetverbinding die 24/7 aanstaat....
Klopt want het is een gekregen server die in Amsterdam op het datacenter hangt.
En aangezien ik werk bij een ISP kan ik hem daar gratis ophangen :wink:
"When i get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story."
-Barney Stinson.
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Weet niet hoeveel haast het allemaal heeft en welke verwachtingen je hebt, maar ik kan je er misschien ook wel mee helpen. Dan wordt het wel Wordpress-based, want met Joomla heb ik geen ervaring (en dat leren voor één project kost me teveel tijd... :$).
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Dank je voor het aanbod!!
Maar zit alweer helemaal in Dreamweaver, we gaan het nog maar eens proberen.
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Gebruikers-avatar
diteweg-jur
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 186
GeregistreerdCOLON 16 Feb 2010 14:17
WoonplaatsCOLON Diepenveen
CONTACTCOLON

Renate~B schreefCOLONDank je voor het aanbod!!
Maar zit alweer helemaal in Dreamweaver, we gaan het nog maar eens proberen.
Zie dat je weer op DW draait, mocht je info nodig hebben voor Joomla kan je mij wel PM-en of zie: http://www.mijnhomepage.nl/joomla/jooml ... lleren.php

Zelf heb ik Joomla ook draaien maar zoek voor mijn foto-website een ander CMS.
Canon Eos 500D met BG-E5, EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS, 70-300mm IS USM, Speedlite 430EX II met Omni.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar