Kan voor sommige mensen schockerend zijn..gevild konijn!

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Je doet in ieder geval iets met je fotografie wat ik wel waardeer; je brengt iets teweeg.
Zeker ook nu je de foto hierboven erbijplaatst en aanhaalt dat mensen het niet erg vinden als eenzelfde lapje vlees in supermarkt-conditie wordt gebruikt.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

marian schreefCOLONMischien heb je wel gelijk...en hoor ik hier niet meer thuis :roll:.....
Dat mag je van mij wel snel terugnemen hoor!! Je hebt een geheel eigen stijl, soms vindt ik het mooi, soms niet... maar ik vindt je hier wel thuishoren ;)

Wat betreft deze foto's... Poeh, ik vindt het moeilijk om er een commentaar op te geven, maar op een bepaalde manier intrigeren ze me wel!
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Het ligt denk ik ook moeilijk bij sommige mensen om wat voor een dier het gaat.

Ik heb wel eens iets met een Makreel en een Inktvis gedaan en daar waren niet van dit soort emotionele reacties.
Durf te weden dat als er iets gedaan gaat worden met bvb. een dooie kakkerlak dat dit ook niet zo zielig en emotioneel wordt bevonden.
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Ik ga mee met Illuminatus.
Okee, een beeld dat op verschillende niveaus een boodschap overbrengt, maar naar mijn smaak niet volledig.
Een kijker voorbereiden hoeft voor mij niet, maar ik mis je punt een beetje.
Waarover wil je een open discussie?

En of je op dit forum past kun je mijns inziens alleen zelf beoordelen. Hoewel je werk mij lang niet altijd aanspreekt, zie ik er wel een fotografische kwaliteit in. Indien je daarover wilt communiceren, dan zie ik geen reden om hier de gemoederen af en toe niet te verhitten ;).
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
KaleFietsbel
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1004
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2009 17:12
WoonplaatsCOLON Heteren (Gld.)
CONTACTCOLON

Hoi Marian,

Jij hebt qua fotografie een compleet andere smaak dan ik. En dat maakt fora zoals dit juist zo waardevol.

Ik zie in jouw foto's een enorme hoeveelheid creativiteit, en vervolgens ook kwaliteit om een goede foto neer te zetten. Twee facetten van de fotografie waar ik mijn handen meer dan vol aan heb.

Kortom, van mij uit alle respect voor je fotografische kwaliteiten en ik spreek de hoop uit dat je ons nog lang verblijdt met je foto's en aanwezigheid.

groet,

John
Gebruikers-avatar
FSevers
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 200
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2010 09:48

Hoi Marian,

Ik kan me indenken dat er mensen zijn die niet zo zeer geschokt zijn door het gevilde konijn, maar door hoe deze in beeld is gebracht.
Als het op een tafel oid had gelegen, desnoods aan de waslijn had gehangen had er waarschijnlijk minder discussie geweest.
Meestal is zo'n soort foto van een ouder met kind. Ik moest eerst ook even een keer goed kijken en even slikken, ondanks de aankodiging en daar zal ik niet de enigiste in zijn.
Mede door deze compositie zal het een boel emotie hebben los gemaakt, al dan niet zo bedoeld door jou
Wat niet wegneemt dat het mooie fotos zijn, misschien iets aan de donkere kant, maar dat is mijn persoonlijke mening.

Wat mij betreft blijf lekker posten.

Frank
Frank
450D -met groothoek, standaardzoom, telelens, flitser en filters
Gebruikers-avatar
marian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3614
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 11:47
WoonplaatsCOLON Maarssenbroek

gumpje schreefCOLON Waarover wil je een open discussie?
Dit ging over de pb die ik ontvangen had van Mr.Vos...ik bedoel met een open discussie dat ik niet achter de schermen over mijn foto's ga praten, en zeker niet op de toon die Mr.Vos had.
Ik mag altijd graag kritiek horen, dus knal dat maar op het forum..en dan kan ik er op reageren. Achter de schermen durven mensen schijnbaar veel meer te zeggen dan openlijk op een forum....vandaar de opmerking over open discussie.
Frank schreefCOLON Mede door deze compositie zal het een boel emotie hebben los gemaakt, al dan niet zo bedoeld door jou
Wat mij betreft blijf lekker posten.
Frank
Ik heb bewust voor de compositie gekozen.

Ik wil heel graag een andere kant van fotografie opgaan..beelden maken die emotie oproepen, die een gevoel losmaken..die je aanspreekt of waar je van walgt...dat mag.
En dat er dan kritiek komt is alleen maar logisch toch, we hebben niet allemaal dezelfde smaak. Ik kreeg al vaak commentaar op mijn kinderportretten..laat ze toch eens lachen, dat zwaarmoedige in je beelden steeds. Tja...ik hou ervan, dus ik schiet dat..als we allemaal hetzelfde zouden schieten zou het knap saai worden.

En het feit dat niemand moeite had met de kipfiletfoto....zo zien wij vlees, maar met een kop erop wordt het ineens een dier..en dat raakt je dan.

Iemand zei op een ander forum dat je dat dier in de koelkast hebt bewaard vond hij wel creepy...eh...hij lang gewoon netjes ingepakt naast de andere dieren:)de kipfiletjes...de satetjes...en de frikandellen.
Life is beautiful... and so is my 40D!

01-01-2007 mijn website www.mariankorte.nl is online!!!!!
Gebruikers-avatar
Aestiva
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2193
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Jan Vos schreefCOLONWat ik niet gepast vind wordt verwijdert, hierbij laat ik het forum voor wat het is.
Ik eet wel konijn maar vind deze foto's onsmakelijk net als het andere wat ik al eerder geplaatst heb.
Hoe sommige Moderators daar over denken laat ik maar buiten beschouwing.
Van mij geen reactie meer wil mijn naam niet met deze onpasselijk foto's verbonden zien.

Dan reageer je toch gewoon niet?
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
Gebruikers-avatar
Aestiva
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2193
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Ik snap dat hele ophef hier echt niet. Wat een @%$%$!.

De titel zegt al genoeg. Als het je niet aanspreekt, klik je toch gewoon weg of reageer je niet.
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

Aestiva schreefCOLONIk snap dat hele ophef hier echt niet. Wat een @%$%$!.

De titel zegt al genoeg. Als het je niet aanspreekt, klik je toch gewoon weg of reageer je niet.
Helemaal mee eens!
Anoniem 4

Dit soort reacties als hierboven dragen nu juist helemaal niets bij. Degene die foto’s plaatst wil graag inhoudelijke reacties. Reacties waar je iets mee kunt. Dat hoeven niet altijd WOW-reacties te zijn. Goed onderbouwde, kritische kanttekeningen brengen je vaak verder.

Soms twijfelt de plaatser zelf over de kwaliteit en wil hij/zij weten hoe anderen dat zien.
Een andere keer, zoals nu bij Marian, weet de plaatser al bij voorbaat dat er misschien positieve maar zeker ook negatieve reacties kunnen komen. Vooral fotografen die nieuwe wegen zoeken, grenzen durven overschrijden, zouden we moeten aanmoedigen.

De eerste werken van Picasso en Karel Appel werden ook verguisd door de toenmalige gevestigde orde. Per generatie vernieuwen de normen, de cultuur, de techniek etc. Als de mens niet meer vernieuwt, is ie uitgestorven.

In alle gevallen gaat het erom dat de kijkers eerlijk hun mening geven en dan vooral op een respectvolle manier. Als een foto je echt niet aanspreekt of zelfs afstoot, kun je twee dingen doen. Niet reageren of op een nette manier aangeven wat je aan een foto stoort.
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Mischien heb je wel gelijk...en hoor ik hier niet meer thuis .....
dat gaan we niet doen he!! Ik heb al zo veel goede fotografen zien verdwijnen hier.
Juist blijven posten!!!
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
SanderL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3617
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 19:48

Misschien dat je het (gevilde) konijn tot aan het eindprodukt in 1 serie zou moeten onderbrengen? Shockeren om te shockeren is denk ik niet jouw bedoeling. Persoonlijk shockeren de foto`s mij totaal niet. Ze wekken dan ook geen echte emotie bij mij op. De foto`s vind ik wel goed belicht. Foto 2 vind ik persoonlijk aan de rechterzijde iets te krap.
Gebruikers-avatar
Nol77
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1373
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2008 13:39
WoonplaatsCOLON nijkerk gld

De foto's an sich zijn goed, zonder twijfel. Maar hoe kom je op het idee om dit als onderwerp te nemen? Zat je aan de thee met een biscuitje en dacht je "gevild konijn"? :lol:
Dat je de foto maakt als de setting voor je neus staat, zou ik ook doen, maar waar haal je dit soort gedachtenkronkels vandaan? Voor je volgende serie ga je toch niemand opgraven,he? :mrgreen: Dat is het enige wat ik er bij kan denken "hoe kom je op het idee?" Afkeer heb ik er niet van, het is gewoon vlees.....ik heb ook cavia en kangaroe op vakantie gegeten, dat vinden mensen ook plotseling zielig als je het vertelt...

Cheers,
Arnold
Vroeger had ik een hekel aan werken, maar tegenwoordig vind ik het wel leuk om naar te kijken...
Gebruikers-avatar
Aestiva
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2193
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Marian heeft gewoon een creative brein. Ook haar andere series vind ik echt geweldig. Ik hoop dat ze ooit een boek maakt.
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
Gebruikers-avatar
marian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3614
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 11:47
WoonplaatsCOLON Maarssenbroek

Nol77 schreefCOLONDe foto's an sich zijn goed, zonder twijfel. Maar hoe kom je op het idee om dit als onderwerp te nemen? Zat je aan de thee met een biscuitje en dacht je "gevild konijn"? :lol:
Dat je de foto maakt als de setting voor je neus staat, zou ik ook doen, maar waar haal je dit soort gedachtenkronkels vandaan? Voor je volgende serie ga je toch niemand opgraven,he? :mrgreen: Dat is het enige wat ik er bij kan denken "hoe kom je op het idee?" Afkeer heb ik er niet van, het is gewoon vlees.....ik heb ook cavia en kangaroe op vakantie gegeten, dat vinden mensen ook plotseling zielig als je het vertelt...
Cheers,
Arnold
Dit idee komt van vroeger...als kind ging ik in de weekenden vaak bij opa/oma logeren. En daar rook het dan soms zo lekker, en als ik dan in de pan keek...keken de konijnenkopjes mij aan. En ik wilde het niet zien...maar toch ging ik steeds weer kijken. En dan thuis naar mijn eigen konijn kijken :wink:
Maar meerdere gedachtenkronkels komen zo...mijn vader aan het roken met de zuurstoffles..zo zat mijn andere oma vroeger. Of het meisje met de bloedneus...komt weer van een documentaire over de nonnen die kinderen mishandelden. Of dingen die nu in het nieuws zijn...daar ga ik het weekend een shoot over doen...Nol77 je zit wel in de buurt hihii..! De een noemt het een creatieve geest..en de andere ziet het als een zieke geest...ikzelf...vind het gewoon leuk om de beelden die ik in mijn hoofd heb proberen te maken. Ik kreeg al een voorzichtige mail of ik mischien een nare jeugd had gehad...nee hoor..een heerlijke jeugd met niks naars :wink: , maar de een vindt macrofotografie leuk..de ander vliegtuigen...ik zielige kinderportretten/dramafoto's :D

Aestiva : http://www.blurb.com/bookstore/detail/1575440 niet alleen foto's van mij..maar er staan er wel 3 van mij in...en een kleine rechtsonder op de voorkant :wink:
Laatst gewijzigd door 1 op marian, in totaal 24 keer gewijzigd.
Life is beautiful... and so is my 40D!

01-01-2007 mijn website www.mariankorte.nl is online!!!!!
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

marian schreefCOLONAestiva : http://www.blurb.com/bookstore/detail/1575440 niet alleen foto's van mij..maar er staan er wel 3 van mij in...en een kleine op de voorkant :wink:
Is die foto linksboven (kind in auto) van jou??
Gebruikers-avatar
marian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3614
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 11:47
WoonplaatsCOLON Maarssenbroek

Nee...helaas niet...die rechtsonder:)
Life is beautiful... and so is my 40D!

01-01-2007 mijn website www.mariankorte.nl is online!!!!!
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Marian, ik heb een vraag. Heb je er ook nog over gedacht om dat gevilde konijn te gebruiken op een foto waarop het wordt vastgehouden door een dame met een bontjas? Ik begrijp de gedachte achter dit tweeluik niet.

Henriëtte
Gebruikers-avatar
marian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3614
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 11:47
WoonplaatsCOLON Maarssenbroek

Zo zijn wij begonnen met schieten met bontjas aan... het idee van geruild van vel...maar zonder bontjas en het beethouden als een kind vonden wij toch sterker :wink:
Life is beautiful... and so is my 40D!

01-01-2007 mijn website www.mariankorte.nl is online!!!!!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar