Website hulp..

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Ik ben nu bijna 5 jaar aan het klooien met mijn website.
Nu had ik hem eindelijk goed, blijken de foto's ineens niet meer te werken.
Ik ben op zoek naar iets, dat ik gewoon simpel mijn site kan maken, en meteen goed online gegooit word.
Nu zag ik al gratis sites voorbij komen, maar heb net weer een jaar voor mijn domeinnaam en ruimte betaald, dus vind ik zonde.

Ik heb ruzie met Dreamweaver, simpelview en alles wat voor anderen zo logisch lijkt!
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

http://www.websiteforum.nl/index.php

Hier zitten mensen op, ook tenminste één van eosdigitaal, die van wanten weten!
Mij hebben ze al enkele malen goed geholpen!!
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Tip van mijn kant: Neem het gratis Wordpress, koop er het boek: "wordpress for Dummies" bij, investeer in een gekochte template en klaar is Renate.

Ik weet niet of je wordpress kent, dit is vergelijkbaar met Joomla, met heel veel beschikbare templates. Het boek erbij scheeld echt enorm, ik heb het ook werkend gekregen zonder boek, maar juist door het boek erbij te nemen kun je de software volledig benutten.

De gratis templates zijn ook prima hoor, maar juist die "unieke" sites vind je er niet tussen. Ook zijn er bedrijven die templates op maat maken.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Gumpie ik zal er eens loeren zo thanks.

bobvanduin ik ken wordpress inderdaad niet, zal er zo eens op googlen.
Maar zo makkelijk als jij het laat klinken, zo laten mensen dreamweaver ook klinken en dat weet ik echt te verpesten hahaha.
Hoop dat het idd zo simpel is, want word zelf onderhand simpel van dat gepiel met die website.
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Gebruikers-avatar
mrhanky
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 251
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2005 13:19
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Hier nog een advies voor wordpress. Ik ben ook een hele tijd bezig geweest iets moois te vinden om de foto's online te zetten. Op een gegeven moment een template gekocht maar ook daar weinig tot niets mee gedaan. Draai nu een paar maanden wordpress met een mooie gallery plugin die erg goed werkt.
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

heb je eventueel een url van je website, want het zegt mij in woorden zo even niets.

Ik had ook alles op de rij, dacht ik.
Maar op de een of andere manier werken ineens de linkjes naar de gallery en contact etc niet meer, terwijl ik niet eens meer Dreamweaver op de pc heb staan, laat staan iets verandert heb.
Natuurlijk weet ik nu niet meer hoe ik het toen gedaan heb, en zal ik opnieuw moeten beginnen, dus zo een template klinkt wel heel erg aantrekkelijk.
Bedoel wat er ook gebeurd, dat blijft je basis toch?
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Gebruikers-avatar
robijn
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 169
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2008 15:23

Ik vind Joomla een hele mooie en niet moeilijk,. Je kunt er honderden templates gratis en betaald vinden.Ook uitbreidingen voor gallery's en dergelijke.
Sexy body, some glass and light, all in one box ;-)
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Ja ik heb Wordpress nu gedownload, en uitgepakt, en uhh nu ben ik de weg kwijt hahaha.
Hij zet ook alles nu om in Dreamweaver, die ik niet mee rop mijn pc heb, dus ga ik eerst even op zoek naar het schijfje van Dreamweaver.

(zal meteen even naar Joomla kijken)
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
eugene
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 233
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2005 18:35
WoonplaatsCOLON Roosendaal
CONTACTCOLON

Wordpress ken ik niet, maar Joomla wel. Ik heb er mijn site mee gebouwd met behulp van een boek van 24 euro. Dan is het echt niet moeilijk. Voordeel van Joomla (en Wordpress denk ik ook) is dat het een CMS is. Simpel gezegd bouw je eenmalig een etalage (template) en daarna pas je naar believen aan wat je wilt laten zien in die etalage. Je vervangt de inhoud, je zet er wat bij, je haalt er wat weg. Je hoeft daarvoor niet steeds te programmeren. Het werkt echt simpel. Ik heb eerder nooit websites gebouwd en mijn huidige site is mijn eerste website. Er is nog genoeg op aan te merken vind ik inmiddels zelf, maar voor een eerste site die in een weekendje gebouwd is, valt het resultaat niet tegen denk ik.
Mocht je nog wat tijd over hebben na het forumbezoek: www.eugenefotografie.nl
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

@Renate: de website van mrhanky staat in z'n profiel: http://www.ivoheus.com/
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Thanks Pieterr

Die sites zien er prima uit, gewoon een middel om je foto's te tonen, helemaal goed!
Je heb inderdaad website met een hoop tierelantijntjes maar dat zoek ik niet.
Dat boek spreekt me dan ook wel aan, en voor die 24 euro ga ik mij niet nog eens jaren ergeren hihi.
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Gebruikers-avatar
mrhanky
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 251
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2005 13:19
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Renate~B kan je uitleggen hoe je nu je website hebt draaien. Wat ik bedoel is heb je ergens webruimte? Wat je namelijk moet doen is wordpress downloaden, bestanden uitpakken en uploaden naar je webruimte en dan iets van de install.php of setup.php draaien (sorry weet even niet wat het is)

Hier staat meer info
http://nl.wordpress.org/

@Pieterr bedankt voor het posten van mijn site. Heb hem wel in mijn profiel staan maar kan eigenlijk nergens de optie vinden om hem ook te laten zien. Denk dat ik hem maar in mijn onderschrift ga zetten
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Wordpress en Joomla zijn inderdaad systemen duie je, zonder al teveel echte diepe kennis, op kunt zetten tot fatsoenlijke basisproducten.
Het wordt alleen heel wat anders als je andere dingen erbij wilt. D'r zijn zat plug-ins / extensions te vinden die hele leuke dingen bieden, maar zodra je zelf heel specifieke dingen wilt, dan wordt het anders.

Mijn blog is in Joomla, had geen zin om daar hele rare dingen voor te doen: http://blog.fotojeroen.nl
Wanneer ik nu iets toevoeg, hop, gewoon typen, foto erbij en klaar is Jeroen
Dingen als een menu, poll of advertentie toevoegen is vrij gemakkelijk.
En je hebt gewoon al heel snel resultaat.
Mijn blog was eerst Wordpress, maar ik ben na een half jaartje over gestapt op Joomla. Maar eigenlijk maakt het ook weer geen bal uit wat je gebruikt; qua bedienen is het even gemakkelijk.

Voor websites vind ik het anders. D'r zijn leuke sites die in Joomla gemaakt zijn, en ik heb er zelf inmiddels een stuk of 4 mee gemaakt. Maar mijn eigen fotosite niet (http://www.fotojeroen.nl)
Daar had ik ook een paar hele specifieke wensen voor die in Joomla niet echt makkelijk te realiseren of te controleren waren. Vandaar dat ik dat wel helemaal in html/php heb gedaan.
Was best veel werk (en is het nog om het bij te houden, maar het doet wel wat ik voor ogen had, en beter dan mijn Joomla-blog in ieder geval.)

Het is, Renate, dus maar ook wat je in gedachten hebt met je site. Simpel plaatjes tonen stelt inderdaad niet veel voor. Wil je meer met je website en wil je dat 100% zoals je het in je hoofd hebt, dan wordt het anders.
Maar wat heb je exact in gedachte?
Mijn website is met drie doelen opgezet:
1) Het is het verlengstuk van een babbel of ander contactmoment waarop de gesprekspartner later nog eens terug kan kijken wat voor plaatjes ik maakte
2) Het is een verzamelbak van alle voetbalwedstrijden van RKC van dit seizoen. Leuk voor de fans en goed voor mijn naam in de regio. Het werpt in ieder geval zijn vruchten af
3) Gaandeweg wordt het een naslagwerk voor de beginnende fotograaf, maar dan moeten er nog meer documenten bij.

Afgezien of mijn site je bevalt of niet; Ik heb vooraf wel heel duidelijk voor mezelf een plan opgesteld wat ik wel wilde bieden en wat niet. Daarmee ben ik vervolgens aan de slag gegaan om te kijken hoe ik dat dan kon vormgeven. Het maken ervan koste me ongeveer een uurtje of 20/30, maar had het door eerdere versies al wel een klein beetje in de vingers.

Het toevoegen van een nieuwe voetbalwedstrijd (pagina of 10) kost me ongeveer een uurtje. Maar het is dan wel zoals ik het mooi vind. In Joomla zou dit in 5 minuten kunnen, maar dan is het niet wat ik precies wil.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Nou ik kom er met Wordpress EN Joomla niet eens uit (voel mij echt een debiel onderhand)..

Wat ik met mijn website wil?
Momenteel ben ik heel erg afwezig in fotomaakland, maar wil het wel weer gaan oppakken en ik heb nog steeds de hoop, om er mijn centjes mee te kunnen verdienen uiteindelijk.
Maar dat is allemaal toekomst muziek natuurlijk.

Ik was tevreden met de website zoals ik hem in eerste instantie had, maar het gebruik was voor mij niet ideaal omdat ie steeds weer alle foto's opnieuw moest uploaden voor ik de nieuwen erbij had zitten.
De tijden die jij neerzet, zijn dus wel gangbaar voor het maken van een eigen website? Ok in 30 uur red ik het niet, maar ik dacht altijd dat men het binnen een uur wel voor elkaar had.
Nu vind ik het maken van een website ook absoluut geen leuk werk, misschien helpt dat ook wel mee ;-)

Ik denk, als ik het zo lees, dat ik er niet aan ontkom om toch in eerste instantie de foutjes op de site (dank je robijn voor je pb's ) te proberen te herstellen, en toch eens weer achter een nieuwe site aan moet.
Misschien kan ik dan wel de "standaart" foto galleries gebruiken voor de foto's.
Want het lukt mij ook niet om een gallery in mijn website te laten draaien, en dit is mij ook al 200x met veel geduld uitgelegd.

Bedankt voor alle ideeen en opties tot nu toe!!
Heb ze beide (wordpress en Joomla) geprobeert, maar ik blijf er ruzie mee houden.
Zit niets anders op dan toch mijn DreamWeaver schijfje op te zoeken haha.
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

hey Renate.
ik zou je gewoon laten helpen door iemand (heb ik ook gedaan)
om Joomla of Wordpress op je site te laten draaien!
Dan zorgen dat er een mooie en goede basis naar jou smaak!
en dan kan je zelf echt geloof mee heel makkelijk bij houden!

Op mijn site: www.fotografiedimitri.nl (via joomla)
ben ik met 15min klaar om alles weer bij te werken :P

Gr Dimitri
Gebruikers-avatar
frank
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1454
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2004 22:02
WoonplaatsCOLON Waalre

doei
Laatst gewijzigd door 1 op frank, in totaal 7 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Vincent_AMS
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 584
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2009 22:50
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Beste Renate,

Joomla is volgens mij ook wel een van de gebruikst vriendelijkste.
Kwestie van joomla downloaden het zip bestand uitpakken op je computer.
De uitgepakte bestanden via ftp uploaden naar je hosting in de map http of html.
Dan naar je website adres en de installatie rustig doorlopen.
Ben zelf ook geen pro hoor heb zelf deze site in joomla http://www.holland-hotspots.nl gemaakt.
Joomla uploaden naar je hosting en installeren is niet meer dan 15 minuten werk al heb je dan natuurlijk wel de standaard joomla template.
Dus als je vragen heb wil ik je gerust helpen waar dat kan.


groet

vincent
50D|EF 100-400 F4.5-5.6[color=red]L[/color] IS USM | EF 70-200mm f/2,8[color=red]L[/color] IS USM | EFS 10-22mm f/3,5-4,5 USM | EF 50mm f/1.8 II | Speedlite 430EX II | SP AF Di 90mm 1:2.8 Macro | Sigma 150mm F2.8 EX DG OS HSM
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Frank, dat is inderdaad de beste tip die er is voor dreamweaver, hb het ook de harde manier ontdekt :)

Renate, Wordpress of Joomla moet je zo zien: Je instaleerd een software op je website, die software is je website die bestaat enkel uit informatie wat er op je website in een database staat (back end) door gebruik te maken van een template (front end) kun je laten zien wat je hebt ingevoerd in de back end op een manier dat jij wil.

Het instaleren van de software is erg simpel, dan draaid je site al na 10 minuten, maar het ziet er dan niet uit. dan ga je al je informatie en in proppen, dit gebeurd gewoon met een typvenster net als Word. Ben je hiermee klaar dan ga je een mooi template zoeken die de door jou ingevoerde informatie laat zien op een door jou gekozen manier. Templates vind je gratis, gekocht of speciaal op maatgemaakt, ligt aan je wensen en Budget waar jij voor kiest. Dan kun je nog 1000de dingen vinden die je aan je site kunt toevoegen, gastenboeken, slideshows, fotocollecties, weerberichten, google maps etc etc.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Ok ik snap dat ik de handel naar mijn websruimte moet uploaden.
Alleen waar moet ik dan de aanpassingen doen?
Ook weer in Dreamweaver en dan weer uploaden, of is er een soort manier dat ik het op de ruimte zelf kan doen.

sorry voor mijn vragen hoor :oops:
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Gebruikers-avatar
keesvdh
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1093
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2009 20:04
WoonplaatsCOLON Oosterland

en als je net als ik helemaal lui en debiel bent kun je ook nog naar http://www.magix.net gaan, maar dan heb je niet veel aan je domeinnaam....
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar