Maja

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
viking_in_shorts
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 780
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2005 16:47
WoonplaatsCOLON Zweden (Göteborg)

Ben ik een overmatig trotse pappa of lukt het me af en toe om mooie foto's van d'r te maken? Ik hoor graag jullie mening.

Ik kan nog geen voorwerpen wegshoppen, gezien ik alleen DPP en bordermaker gebruik. Daarom ook geen dingen als "lokaal verscherpen" op de ogen. Wel ben ik TheGimp aan het leren, maar het zal nog wel even duren voordat ik dat onder de knie heb.

Wat mij betreft, gezien de storende dingen als telefoonpalen en vangrails (zie mijn eigen opmerkingen) is dit zeker geen showcase.

1]

6840

2] Jammer genoeg voetje afgesneden.

6841

3] Rechterschouder overbelicht, telefoonpaal en vangrail storend

6842

4] Idem vangrail

6843

5] Weer telefoonpaal, jurkje storend overbelicht?

6844

6]

6845

7] De mooiste van de serie?

6846

8]

6847

60D + 10-22 + 70-200 F4 IS USM + 24-105 F4 IS + 100 F2,8 Macro + 40 F2,8 STM
hennie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2005 14:37
WoonplaatsCOLON Spijkenisse
CONTACTCOLON

over geheel een leuke serie, je kan van geluk spreken dat je model zo goed meewerkt.
Een iets snellere belichtingstijd komt de scherpte ten goede, iso200 op een 350D is goed te gebruiken.
2 uitgebeten lucht.. andere uitsnede of stapje naar achter had dit kunnen verhelpen, dan had je ook haar voetje erop gehad.
3 en 4 storende elementen in achtergrond zijn te verzachten door geringere scherptediepte te gebruiken (je 50mm op 2.8).
3,4 en 5 beetje te veel asfalt naar mijn smaak.
6,7 en 8 kijken lekker weg, leuke speelse meid, misschien iets minder inflitsen.
Als mijn foto's mislukken licht het meestal aan het ligt.
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Ja, zeer herkenbaar, opzeker een trotse pappa :)

Je hebt het echt geweldig gedaan alleen had ik 2 er uit gelaten vanwege de witte lucht.

4 is mijn favoriet alleen een beetje zonde dat haar linkerbeentje verdwijnt maar dat gaat ze nog vele jaren zo doen. Let maar op :)
Die vangrail vind ik niet storend.

Verder, al die storende elementen zijn er wel maar gaan niet dwars door haar lichaam dus dat zit wel goed.
Zelfs 3 is niet storend die vangrail omdat die vrij onscherp is.

De volgend keer zou ik gewoon die storende elementen gaan gebruiken.
Wat je al niet met een vangrail en telefoonpaal kan doen :)
Laatst gewijzigd door 3 op sugarman, in totaal 7 keer gewijzigd.
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
PDH65
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 890
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2008 23:15
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

terecht een dochter om trost op te zijn
en de reeks foto's ook

en wat het asfalt betreft, is i.m.o. zeker niet teveel. De manier hoe je het model gekadert hebt zorgt voor meer spanning en dan stoort dat asfalt totaal niet.

Zeker bijven verder doen !
Ik post minder maar leer meer.
EOS 7D / EOS 40D /Canon 70-200mm F2,8 / Canon EF 24-70mm F2.8 L USM II / Canon 50mm F1,4/ Canon EF 100mm F2.8 Macro US / Illustar 300watt studioset en wat plu's
Gebruikers-avatar
viking_in_shorts
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 780
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2005 16:47
WoonplaatsCOLON Zweden (Göteborg)

Bedankt voor jullie commentaren.

Als ik dus nr twee weg zou halen is het wat jullie betreft dus showcase?

Moet eerlijk zeggen dat dit voor mij een test voor mijn flitser was. Ik heb nog niet zo vaak buiten geflitst en ik heb hier gewoon rechtuit zonder diffuser oid geflitst. Dacht dat het vooral bij de laatste drie best wel goed gelukt was.

Ik ga weer eens proberen mijn 50 mm te gebruiken (DOF) en kijken wat mijn dochter mij toe gaat staan.
60D + 10-22 + 70-200 F4 IS USM + 24-105 F4 IS + 100 F2,8 Macro + 40 F2,8 STM
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar