Mooie locaties Hoge Veluwe

ModeratorCOLON Global Moderators

Gebruikers-avatar
Marcel174
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 268
GeregistreerdCOLON 03 Aug 2010 10:31
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

Veel plezier...

Het wordt vast leuk. Als je een goede gids krijg je ook mooi informatie over van alles en dan wordt het echt interessant.

Ben benieuwd wat je er van hebt gevonden.
Laat het weten als je weer terug bent.

Gr Marcel

Btw.. Onder park hoge veluwe verstond ik alles in het park.. Dur Kroller Moller, Hubertus.
Wat Piet aangeeft is dit zeker de moeite waard.
Gebruikers-avatar
Marcel174
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 268
GeregistreerdCOLON 03 Aug 2010 10:31
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

En?? Hoe was het??

Gr Marcel
Cammate
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 39
GeregistreerdCOLON 02 Sep 2008 07:38
WoonplaatsCOLON Bunde

Marcel174 schreefCOLONEn?? Hoe was het??

Gr Marcel
Hoi Marcel,

Het was ERRUG nat. :) Sjonge, zelden zoveel regen gezien. Dat was, moet ik zeggen, een domper op het weekend.
Uiteindelijk toch een aantal zaken van het lijstje kunnen doen. Paleis Het Loo bezocht (grotendeels binnen, om een beetje droog te blijven), Radio Kootwijk (waar ik nog net aan de achterkant van gebouw A de staart van een vos weg zag schieten, helaas dus niet op de foto :( ) Zaterdag naar NP Hoge Veluwe.... regen, regen, regen. Een enkele droge periode. Langs de wildbaan stond een flinke groep edelherten op een flinke afstand. Hier een enkele aardige foto van kunnen maken. Helaas ben ik er nu wel achter dat mijn Sigma 135-400 4.5/5.6 APO DG toch echt een waardeloze lens is. Het is allemaal net niet scherp op het punt waar ik op scherpgesteld heb. Ligt natuurlijk ook deels aan de 1.4x extender die ik erbij zet, maar toch.... Moet maar eens gaan kijken voor een 100-400 L IS USM om iig wat meer scherpte te krijgen (of zijn er nog goede alternatieven?)
's Avonds nog een wildkanselexcursie gedaan. Erg leuk was gelukkig iets droger.... en ook weer wat edelherten gezien. En zondagochtend in alle vroegte de "vroeg uit de veren"-excursie gedaan, daar helaas drie uur door de bossen gewandeld zonder ook maar 1 dier tegen te komen. Jammer....

Al met al is het dus nat geweest, maar wel de moeite waard om er zeker nog (vaker) naar terug te gaan. Wel met een betere telelens, want met de Sigma is het echt slecht gesteld.

Ik zal, als ik de kans krijg, de paar foto's die de toets der kritiek kunnen doorstaan plaatsen in een geschikt forum.

Groeten,

Marc
[size=75]Canon EOS 5DII | Canon 16-35 F2.8 L USM | 24-70 F2.8 L USM | 70-200 F2.8 L IS USM | Kenko 1.4x | Speedlite 430EX | batterygrip | diverse tassen + acc.[/size]
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

Je hebt inderdaad enorm veel pech gehad.
Het was beter weer voor de polder :wink:
Cammate schreefCOLON(of zijn er nog goede alternatieven?)
Met de 100-400 ben je ook enigszins afhankelijk van beter weer.
Ik zou je de 300mm prime F/4.0 van canon aanraden, welke ook goed presteert, met een 1.4 extender van Canon.
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
Cammate
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 39
GeregistreerdCOLON 02 Sep 2008 07:38
WoonplaatsCOLON Bunde

C@sp@r schreefCOLONJe hebt inderdaad enorm veel pech gehad.
Het was beter weer voor de polder :wink:
Cammate schreefCOLON(of zijn er nog goede alternatieven?)
Met de 100-400 ben je ook enigszins afhankelijk van beter weer.
Ik zou je de 300mm prime F/4.0 van canon aanraden, welke ook goed presteert, met een 1.4 extender van Canon.
Hoi C@sp@r,

Bedankt voor je reactie. Mooie foto's hoor, en met dreigende regenluchten kun je natuurlijk ook mooie landschapjes fotograferen.... :)

Je hebt idd gelijk dat je ook met de 100-400 afhankelijk bent van het weer. In principe zou ik dan hetzelfde "probleem" creëren als ik nu met de Sigma heb. Ben wellicht een beetje huiverig om naar een prime over te stappen. Ik heb altijd met zoom-objectieven gewerkt (ook natuurlijk vanuit mijn video-achtergrond). Maar wie niet waagt, die niet wint :D.
Heb jij ervaring met de 300mm en een 2.0 extender (bijvoorbeeld van Canon), vooral gekeken naar de kwaliteit die overblijft?

Groeten,

Marc
[size=75]Canon EOS 5DII | Canon 16-35 F2.8 L USM | 24-70 F2.8 L USM | 70-200 F2.8 L IS USM | Kenko 1.4x | Speedlite 430EX | batterygrip | diverse tassen + acc.[/size]
Gebruikers-avatar
Marcel174
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 268
GeregistreerdCOLON 03 Aug 2010 10:31
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

Hoi,

Jammer dat het weer niet mee zat dit weekend.

Maar zoals je dus wel hebt gemerkt is er genoeg te zien in deze omgeving.

Hopenlijk kom je nog een keertje terug om een paar mooie pics te schieten.
Was de gids trouwens nog een beetje spraakzaam met mooie verhalen en info?

Ben wel nieuwsgierig naar de foto's die hebt gemaakt.

Gr Marcel
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar