Libelles in Frankrijk

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Darkeye
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 118
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2005 10:31

Ik heb tijdens mijn vakantie in Frankrijk op de camping La Sousta in Remoulins aan de rivier de Gardon wat foto's gemaakt van libelles.
De lens die ik gebruikt heb op mijn Canon 350D camera is een wat oudere Ef 70-210 Canon lens.

Ik kon dus niet verder inzoomen en ook niet dichterbij komen. Dus macro foto's zijn het niet. Toch vind ik deze foto's wel geslaagd en wil ze dan ook met jullie delen.

01
Afbeelding

#02
Afbeelding

03
Afbeelding

04
Afbeelding

05
Afbeelding

06
Afbeelding

07
Afbeelding

08
Afbeelding

09
Afbeelding
Canon 350D + grip, Tamron 17-50 1:2.8 XR Di II, Sigma 18-125mm 1:3.5-5.6 DC + Canon 50 mm 1.8 mkII + Canon 70-210mm 1:3.5-4.5. Diverse geheugenkaarten.
Gebruikers-avatar
mrhanky
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 251
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2005 13:19
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

De eerste 2 zijn goed gelukt hoor. Persoonlijk zou ik bij de eerste een stukje van de onderkant croppen (stukje van het takje af). En bij de 2e de bloem in de achtergrond wegklonen.

De rest van de foto's hebben helaas een erg drukke achtergrond waardoor is wat onrustig zijn.
Gebruikers-avatar
Kuno Mooren
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 427
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2009 18:09
WoonplaatsCOLON Waddinxveen ,Holland
CONTACTCOLON

foto 8 is mijn favoriet, alleen jammer dat de achtergronden een beetje te druk zijn...
verder zijn sommige foto's iets te overbelicht, maar het valt niet mee om in de buitenlucht "perfecte" platen te schieten.
verder wel een divers en speciale serie :D
er zijn 2 soorten foto camera's

#1 Canon EOS-D
#2 Wegwerp fotocamera's :D
Gebruikers-avatar
Darkeye
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 118
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2005 10:31

De libelles zijn best wel schuwe beestjes. Daarom moest ik ze voorzichtig benaderen en ja met deze lens moest ik toch best wel dichtbij komen. ook zaten ze vaak wat tussen de planten daarom wat drukkere achtergronden.

Het was er nog rond de 32 graden en vaak felle zon. Ze zijn ook meestal in e middag geschoten. Dit omdat ik anders op het strandje moest gaan liggen en daar had ik niet zoveel zin in 8)
Canon 350D + grip, Tamron 17-50 1:2.8 XR Di II, Sigma 18-125mm 1:3.5-5.6 DC + Canon 50 mm 1.8 mkII + Canon 70-210mm 1:3.5-4.5. Diverse geheugenkaarten.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar