Dia/negatief scanner

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Neplev
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2010 19:04

Hallo allemaal,

Ik wil graag een dia/negatieven scanner gaan aanschaffen kan iemand mij vertellen welke een aanrader is of welke juist helemaal niet, er zijn er zoveel inmiddels dat je door de bomen het bos niet meer ziet!

Bijvoorbaad dank,
Bjorn
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

De beste die je nieuw kunt kopen is de Nikon Coolscan 9000 (alhoewel, niet helemaal, maar ik zal je geen Hasselblad Flextight aanraden want die kost net zoveel als een auto...)

Tegenwoordig zit er best een groot gat naar de scanners daaronder. Ik heb een Plustek 7200i die mij redelijk goed bevalt. Die is inmiddels vervangen door de 7600i. Er zijn er nog een paar van vergelijkbare of iets betere kwaliteit. Kijk eens op deze site: http://www.filmscanner.info/en/Filmscan ... ichte.html.
Als je echter aan het kijken bent naar van die kleine blokjes - ik verwacht daar niet echt veel van, maar ik heb ze nooit uitgeprobeerd.

Een fotootje die ik gescand heb met mijn Plustek 7200i:
Afbeelding
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Marrit
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 62
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2010 13:23

Mijn vader heeft een Epson perfection V300 Photo.
Het bevalt hem prima, heeft al veel dia's gescand
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

De Epson V500 is geloof ik erg goed, maar ik heb gewoon voor een Canonscan4400 gekozen. Ook erg goed. Echter www.trigger.nl doet het voor me en dat scheelt bakken met tijd.
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar