Mooi Drenthe

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Brell

3785

Mijn passie ligt bij macro maar na een heerlijke rondrit met mijn zoon deze prachtige.althans in onze ogen, opname gemaakt van Drenthe.
Landschap fotografie is best lastig, de voorgrond lijkt niet scherp te zijn maar dat komt omdat het graan was platgeslagen door de regen Showcase waardig?

Arnold
Metin
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 156
GeregistreerdCOLON 18 Nov 2007 15:28
WoonplaatsCOLON Hengelo
CONTACTCOLON

Ja, nee... Ik weet het niet. Het heeft wat, maar ook weer niet. Ik vind het een lastige foto.
"Logica brengt ons van A naar B, verbeelding brengt ons overal!" Albert Einstein
Gebruikers-avatar
Gripen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 454
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2007 14:03

Ik vind de lucht prachtig, de voorgrond wat minder. Komt misschien ook door de onscherpte. Landschapsfoto's kunnen prachtig zijn in hun "leegte", bij deze lukt dat net niet.
Am I wrong if I don't agree?
----------------------------------------------------
Haroldvdb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2692
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2007 18:41
CONTACTCOLON

De lucht is erg mooi maar de voorgrond is niet echt lekker.

Heb laatste weken ook geprobeerd om van graanvelden foto's te maken maar is toch lastig om het mooi op de foto te zetten.

Het contrast verschil steekt altijd wel erg mooi af tegenover de blauwe luchten.

Gr. Harold
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

De scherpte is net niet optimaal. Heb je wel verscherpt na het verkleinen?

Al eerder genoemd is het missende konijntje.
Ik vind de lucht te donker, en stoor me aan de naar zeer donker blauw lopende rechterbovenhoek. Polarisatie filters kunnen een mooi effect geven, maar ik vind het altijd jammer als de lucht aan een kant van de foto donker afloopt.
Daarnaast vind ik de zwarte bomenrij op de achtergrond niet mooi uitpakken. Denk ook dat je iets langer had mogen belichten bij deze foto.
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Ik sluit me graag aan bij de reactie van Sunblade, die heeft het prima verwoord, ik had zo'n beetje dezelfde gedachten.

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar