JT

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Fr3ddy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2010 15:55

Net aangemeld.. en dacht bij mezelf, laat ik maar meteen in huis vallen met wat foto's. Deze twee foto's zijn een selectie van een aantal platen die ik gisteravond heb gemaakt van JT.

Wilde eigenlijk mijn 400w/s flitser gebruiken maar kwam er op locatie achter dat de accu leeg was. Het werd dus improviseren met een tweetal speedlights :lol:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding
5D + gLas
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Prima geimproficeerd zou ik zo zeggen. Enkel had ik iets meer licht op zijn gezicht gezien, ik snap dat je het wat donker wilde hebben maar persoonlijk vind ik dit net "te".
Foto 1 heeft de voorkeur, komt onder andere door de scherptediepte van deze foto, foto 2 is me net te scherp op de achtergrond.

Bob
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
Fr3ddy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2010 15:55

Hoi Bob, bedankt voor je commentaar! Ik denk inderdaad het iets persoonlijks is.. ik hou van grof en met veel contrast (hopelijk verwoord ik het goed :)) belichten.

Wat betreft je opmerking over de scherptediepte op foto 2 ben ik het met je eens. Maar ja.. als je buiten met flitslicht werkt moet je soms compromissen sluiten en over het algemeen zit je al gauw boven de F10.. het was nog net te licht om mijn diafragma wat meer open te zetten :D
5D + gLas
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Ik ben ook erg van de hoge contrasten en extreme, ik mis enkel een klein beetje "herkenbaarheid"
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
r.muusers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2009 10:39
WoonplaatsCOLON Haarlem

Mijn voorkeur heeft ook foto 1. Met name omdat foto 2 in mijn ogen niet zo lekker gecomposeerd is. Had graag of iets meer benen, of iets minder lucht gezien. De horizon staat ook zo goed als in het midden.
50D | 10-22 | 17-55 | 50 1.8 II | 100-400
Gebruikers-avatar
Fr3ddy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2010 15:55

Thanks for the comments. Foto 1. is ook mijn persoonlijke favoriet, zowel technisch alswel verhalend/ qua expressie. Dat laatste, wat ik belangrijker vind in een goed portret dan het technische gedeelte, blijf ik absoluut het moeilijkste vinden. Helemaal, omdat ik met onervaren 'modellen' werk. Het blijft een klus: communiceren, dirigeren, fotograferen.. en ondertussen veel lol maken (dat is nog wel het allerbelangrijkste denk ik :lol: )

Foto 2. compositieregeltjes zijn er om gebroken te worden :roll: . Ben het wel met je eens dat de foto interessanter kan worden door de compositie aan te passen.. ik denk dat ik in deze plaat teveel wilde laten zien. Lucht.. maar wilde ook niet een stuk van zijn handen croppen.. soms geldt inderdaad 'less=more'. Beide foto's zijn overigens niet gecropt.
5D + gLas
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Hoe die twee lichtbronnen (eigenlijk 3 met de achtergrond mee gerekend) vallen op foto 1 spreekt mij zeer aan en dat mis ik op foto 2.
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
EppeRRR
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2010 18:25

Hele nette foto's waar weinig op aan te merken is, weer een reden voor mij om toch die 2e speedlite te kopen :D

Foto 1 is de topper, mede doordat deze heel mooi belicht is en dat mis ik een beetje op foto 2.
Metin
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 156
GeregistreerdCOLON 18 Nov 2007 15:28
WoonplaatsCOLON Hengelo
CONTACTCOLON

Foto nummer 1 vind ik goed gedaan. De reden is al een paar keer hier vermeld. :)
"Logica brengt ons van A naar B, verbeelding brengt ons overal!" Albert Einstein
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

Foto 1 vind ik zeer sterk!
Op nummer 2 had ik het onderwerp rechts gezet....
Had wat mij betreft net iets beter gepast.
william langeveld
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 10 Jul 2010 12:41
WoonplaatsCOLON groesbeek
CONTACTCOLON

foto 1 is idd heel sterk
http://www.williamlangeveld.nl
/ canon5d / ef 24-105mm 4.0 / ef 50mm 1.4 / visatec flitsset.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar