"Handvat"/strap voor camera

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Danovo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 133
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2008 13:49
WoonplaatsCOLON Helmond
CONTACTCOLON

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar het volgende. De beste man op onderstaande foto heeft een soort van "handvat" (strap) aan de zijkant van zijn camera's zitten. Weet iemand waar ik deze kan bestellen? En wat een kwalitatief goed merk is. Dit lijkt mij namelijk een erg handig accessoire voor mijn 5DMII en 350D.

Afbeelding

Bedankt!

Groet,
Danny
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

mvq
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
Danovo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 133
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2008 13:49
WoonplaatsCOLON Helmond
CONTACTCOLON

gumpje schreefCOLONmvq
Is dit het merk? Met google komt ik niet ver... behalve een hit voor 'Motion Vector Quantization' ;-)
Gebruikers-avatar
petuut
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4837
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2007 23:11
WoonplaatsCOLON Ergens in Limburg

http://www.aq4u.nl/catalog/index.php?cP ... 9cc1cc678f

Bovenstaande link gaat er rechtstreeks naar toe !

Groet, Ruud
De mooiste shoots maak je in Limburg
Gebruikers-avatar
Danovo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 133
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2008 13:49
WoonplaatsCOLON Helmond
CONTACTCOLON

petuut schreefCOLONhttp://www.aq4u.nl/catalog/index.php?cP ... 9cc1cc678f

Bovenstaande link gaat er rechtstreeks naar toe !

Groet, Ruud
Hoi Ruud,

Bedankt voor de link. Heb jij toevallig ervaring met de handstrap I?
Gebruikers-avatar
esveldt
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 211
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2009 13:06
WoonplaatsCOLON Enschede
CONTACTCOLON

Klik

Ik vind het een erg handig product. Zou niet zonder willen.
Van Kodak DCS315/620 - Nikon D50, D200 - Canon 40D naar
1D MKIII, 17-40 4 L USM, 28-70 2.8 L USM, 70-200 2.8 L USM, 400 5.6 L USM

Wishlist = 135 mm f2.0 en een 300 mm f2,8 met een 1,4 extender
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik heb een handstrap op mijn camera, en ik kan hem makkelijk van voor mijn gezicht weghalen en naast me laten bungelen. Zonder dat ik een tweede hand nodig heb. Dus ja, een strap is erg makkelijk.
Maar een grip of een 1D is wel een vereiste. Zonder die extra verdieping onder de camera heb je geen bevestigingspunt voor de onderzijde.
Je hebt er wel die met een beugel in je statiefschroefdraad onderop passen, maar daar heb ik geen ervaring mee (en als je op statief wilt werken, dan moet hij eraf)
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
knoet
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1148
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2007 20:25
CONTACTCOLON

Danovo schreefCOLON
gumpje schreefCOLONmvq
Is dit het merk? Met google komt ik niet ver... behalve een hit voor 'Motion Vector Quantization' ;-)
MvQ is de forumnaam van Martijn, die via aq4u.nl dit soort zaken verkoopt. en er gaat een euro naar dit forum als je hem even meldt dat je via hier komt...



Off topic

@jeroen: jij gaat er ook steeds beter uitzien zeg!
[size=84]onderschrift[/size]
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Hier heb ik mijn handstrap vandaan en dat bevalt me al een paar jaar erg goed.
Je kan de camera lekker in je hand laten hangen.
http://www.fotoshopaalten.nl/canon-hand ... -p-29.html
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
petuut
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4837
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2007 23:11
WoonplaatsCOLON Ergens in Limburg

Danovo schreefCOLONBedankt voor de link. Heb jij toevallig ervaring met de handstrap I?
Nee, helaas geen ervaring met de handstrap.

Groet, Ruud
De mooiste shoots maak je in Limburg
Gebruikers-avatar
JoCa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2446
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2005 09:07

jandb schreefCOLONHier heb ik mijn handstrap vandaan en dat bevalt me al een paar jaar erg goed.
Je kan de camera lekker in je hand laten hangen.
http://www.fotoshopaalten.nl/canon-hand ... -p-29.html
Deze heb ik ook aan mijn 1D hangen, ik zou niet meer zonder kunnen, ideaal zo'n handstrap.
Kijk n's op m'n website... http://www.casperina.nl/
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

je kunt ook gewoon een originele van Canon nemen, is niet zo heel duur, rond de 20,- moet je hem al kunnen scoren.
Maar de originele past alleen met grip, MvQ heeft bv ex. die ook zonder een grip te bevestigen zijn, je schroeft een extra plaatje onder je camera waar je hem aan vastmaakt.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Die van fotoshop aalten is orgineel Canon.
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Danovo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 133
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2008 13:49
WoonplaatsCOLON Helmond
CONTACTCOLON

jandb schreefCOLONDie van fotoshop aalten is orgineel Canon.
Inderdaad! Deze heb ik inmiddels ook besteld en wordt in week 33 uitgeleverd. Ik ben erg benieuwd. :-D
Gebruikers-avatar
vonderstealth
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2010 21:41
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Ik krijg hem morgen binnen (die van Canon de E-1 ofzo), echt benieuwd hoe het werkt, want die orginele neckstrap die erbij zat wikkelde ik de laatste tijd steeds meer om me arm heen omdat het iritant werd om me nek heen te laten hangen.
MS Fotografie https://www.ms-fotografie.nl
EOS 7D gripped | Sigma 10-20 f3.5 DC HSM | Sigma 17-50 f2,8 DC EX HSM | Sigma 70-200 f2.8 II MACRO HSM + Sigma 2.0x APO Tele Converter | Speedlite 430XE II
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

kan je verzekeren werkt lekker, alleen niet te strak aanbinden, ietsje losser werkt prettiger en je kunt je hand nog ietwat bewegen om diverse knopjes aan te kunnen raken, veel plezier ermee !
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
knoet
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1148
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2007 20:25
CONTACTCOLON

enne?
[size=84]onderschrift[/size]
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

vonderstealth schreefCOLONIk krijg hem morgen binnen (die van Canon de E-1 ofzo), echt benieuwd hoe het werkt, want die orginele neckstrap die erbij zat wikkelde ik de laatste tijd steeds meer om me arm heen omdat het iritant werd om me nek heen te laten hangen.
Ik vond de strap voor mij persoonlijk niet al te prettig werken. Knopjes bedienen zoals de ISO etc lukte helaas niet zo gemakkelijk. Merkte bij me zelf dat ik hem weinig tot niet gebruikte. Ik heb hem naar aantal weken van de camera gehaald en netjes opgeborgen in de kast. Het is dan ook voor ieder een persoonlijke ervaring ;-)

Ik gebruik nu een Sun Sniper. Tot zover dat ik hem gebruikt heb vindt ik dit al een behoorlijke vooruitgang op de draagriem van Canon en op de Handstrap.
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesiƫ
.
ArieScanner
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 608
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2007 17:00
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Apple schreefCOLON
vonderstealth schreefCOLONIk krijg hem morgen binnen (die van Canon de E-1 ofzo), echt benieuwd hoe het werkt, want die orginele neckstrap die erbij zat wikkelde ik de laatste tijd steeds meer om me arm heen omdat het iritant werd om me nek heen te laten hangen.
Ik vond de strap voor mij persoonlijk niet al te prettig werken. Knopjes bedienen zoals de ISO etc lukte helaas niet zo gemakkelijk. Merkte bij me zelf dat ik hem weinig tot niet gebruikte. Ik heb hem naar aantal weken van de camera gehaald en netjes opgeborgen in de kast. Het is dan ook voor ieder een persoonlijke ervaring ;-)

Ik gebruik nu een Sun Sniper. Tot zover dat ik hem gebruikt heb vindt ik dit al een behoorlijke vooruitgang op de draagriem van Canon en op de Handstrap.
Wat zou jij als verklaring geven waarom die niet prettig werkte? Heeft dat te maken met kleine handen? Neem aan dat je knopjes bedoeld die bovenop de camera zitten...

Sun Sniper omschrijf je als vooruitgang. Is dat zo'n draagriem die je 'schuin' draagt over je schouder? Zit je dan niet continu te voelen of je camera er nog wel aan zit?
[size=75]www.persmoment.nl
Twitter:@persmoment

Canon EOS 7D & 40D (incl. grips)- Canon EF 16-35mm F2.8 L- Canon EF 17-40mm F4.0 L- Canon EF 70-200mm F2.8 L- Canon Speedlite 430EXII- Lowepro Stealth Reporter 400AW & Mini Trekker Classic[/size]
Gebruikers-avatar
knoet
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1148
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2007 20:25
CONTACTCOLON

ArieScanner schreefCOLONIs dat zo'n draagriem die je 'schuin' draagt over je schouder? Zit je dan niet continu te voelen of je camera er nog wel aan zit?
ja, dat is hem. En nee, je zit niet de hele tijd te voelen of hij er nog aan zit (want dat voel je aan het gewicht). Wel betrap ik me regelmatig op het voelen of het schroefje nog helemaal is aangedraaid (antwoord was altijd ja)....

Ik vind het heel prettig werken als je op pad gaat om te fotograferen. Ben er heel blij mee.

Nadeel is wel dat als je hem niet om hebt hangen, maar bijv op tafel of in je tas hebt liggen en hem soms oppakt, dat er dan zo'n relatief grote / zware riem onder bungelt...Dus haal ik hem tegenwoordig maar even los (via de musketonhaak)...
[size=84]onderschrift[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar