tweede hands

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
sandra2010
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 21 Mrt 2010 21:35

Ik heb een tweede hands canon lens 75-300 IS USM zien staan in een winkel. Er zitten gebruikssporen op de vatting van de lens. Is het aan te raden om deze tweedehands te kopen?

Sandra
Anoniem 3

prijs?
En al op marktplaats gekeken?
En, bij nader inzien: moet het 70-300mm IS USM zijn?
Zet hier eens een advertentie: Gezocht ......
Gebruikers-avatar
dukie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 905
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2008 16:59
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

gvasseldonk schreefCOLONprijs?
En al op marktplaats gekeken?
En, bij nader inzien: moet het 70-300mm IS USM zijn?
Zet hier eens een advertentie: Gezocht ......
enne : garantie?
maak eens proefopnamen, als de prijs je aanstaat. Kun je nog altijd zien. En als dat niet mag, weet je genoeg

Peter
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Misschien moet er even een volledig antwoord komen...

Tweede hands heeft als nadeel dat je geen Canon garantie hebt. In een winkel heb je echter wel de normale consumentenbescherming - dat betekent dat je een "redelijke termijn" garantie hebt. In het geval van een 75-300IS zal de winkel waarschijnlijk niet moeilijk doen als er binnen drie maanden iets mee is. Ik ben zelf niet zo gecharmeerd van marktplaats - je hebt namelijk geen consumentenbescherming op marktplaats, dus controleren, controleren, controleren, als je op marktplaats iets koopt.

Nu de lens. de 75-300IS is de oude versie en niet zo goed als de nieuwere 70-300IS. Gelet op het meestal kleine pprijsverschil zou ik eerder kiezen voor de 70-300IS. Maar als de prijs echt goed is dan blijft de 75-300IS nog steeds een degelijke lens die beter is dan de goedkopere 300mm zooms.

Tenslotte de gebruikssporen. Gebruikssporen zijn normaal bij een gebruikte lens :D
Zonder gekheid, het is een indicatie dat de lens redelijk veel gebruikt is, maar de lens kan veel hebben. Zolang het lichte gebruikssporen zijn, dan zou ik er niet zo mee zitten. Is het meer, dan zou ik een langere garantieperiode afspreken.

Kortom, als de prijs redelijk is zou ik niet twijfelen.
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
sandra2010
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 21 Mrt 2010 21:35

De lens is 319 euro. Ik heb het ook niet zo op marktplaats. Je weet nooit wat er mee gebeurd is of wat voor persoon er achter zo'n advertentie zit. Wat kan je meer met de nieuwere versie?
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

319 euro voor een 75-300 IS USM vind ik wat aan de dure kant. Ik heb laast mijn in perfecte staat 75-300 IS USM verkocht met UV filter van B+W en originele zonnekap voor 250 en da's al aardig aan de hoge kant. Voor 419 (427 incl. verzendkosten) heb je al de nieuwe 70-300 IS USM. Die is een stuk beter dan de 75-300 en heeft de nieuwe IS aan boord die je ook toestaat te pannen. Ik zou dan nog ff doorsparen (of als je het liggen hebt) die 100 euro erbij ophoesten om de nieuwe 70-300 te halen. Dan heb je ook gelijk weer 2 jaar garantie erbij...
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
Gebruikers-avatar
Jan Vos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2008 20:49
WoonplaatsCOLON Hoogkerk

Voor iets meer koop je een gebruikte 70-300 IS USM met UV Filter en Zonnekap en dan heb je een beter Objectief dan de 75-300 die ouder is.
Maar naar het schijnt heeft Canon nog een loods waar de 75-300 lagen in de verkoop gedaan zie ze ook nieuw weer te koop.

En garantie bij een particulier op een gebruikt Objectief wie bedenkt zoiets.
Gewoon uittesten en als je er zelf geen verstand van hebt een deskundige meevragen.
Een gebruikt Objectief heeft gebruiks sporen maar mag geen krassen op het glas of plastic hebben.
Vulpes Pilum Mutat, Non Mores.
sandra2010
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 21 Mrt 2010 21:35

Bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat ik er nog 100 bij leg voor een Canon. Is een Sigma of Tamron aan te raden?
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

optisch en kwalitatief in de 70-300 reeks is sigma en tamron veeeeeel minder!
photozone is zeer tevrede over de 70-300 IS USM van Canon.

http://www.photozone.de/canon-eos/200-c ... ew?start=1

een aantal voordelen van de lens zijn de razendsnelle en stille Autofocus (USM) en op dit bereik is IS ook wel erg fijn.
heb het op de 70-200 al... en zou niet zonder kunnen in sommige omstandigheden!

Succes met de keuze

Gr Sven
Canon
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

In ieder geval niet de tamron 70-300 nemen, die is wel lekker goedkoop maar de kwaliteit is ook beduidend minder.
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

geert h schreefCOLONIn ieder geval niet de tamron 70-300 nemen, die is wel lekker goedkoop maar de kwaliteit is ook beduidend minder.
voor de 70-300 APO van sigma geldt precies hetzelfde. you get what you pay for. ik zou een keer wat meer uitgeven voor de 70-300! de sigma heeft veel last van onscherpte / softness op 300mm. tot 200 mm is hij redelijk bruikbaar. maar lang niet zo als de canon variant met IS en USM

Gr Sven
Canon
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Maar de sigma 70-300 apo werd wel beter bevonden als de canon 75-300, maar wanneer het echt budgetgebonden is zou de 55-250 met IS een betere optie zijn.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar