een beetje van barcelona en een beetje van dat

Showcase voor snapshots: foto's uit het dagelijkse leven, leuke momenten, 1-foto-topics...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Ariannebcn
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 25 Jun 2010 12:10

Ok, vooruit dan maar... Ik doe het gewoon ;)

Sinds kort ben ik in het bezit van een Canon 1000D met standaard lens (en druk aan het sparen voor een andere).
Waar ik heen ga, daar gaat dus mijn nieuwe liefde ook mee naar toe :lol:

Hierbij dus mijn eerste foto's op het forum, de eerste foto's waar ik toch wel tevreden mee ben (voor mijn beginnersniveau ;) ).
Graag hoor ik jullie opbouwende kritiek, want ik wil heel graag leren.

deze is eigenlijk iets te krap aan de linkerkant naar mijn idee, maar toch niet heel storend
1. Afbeelding

een typisch balkonnetje in Barcelona
2. Afbeelding

viskraam op La Boqueria, op de Ramblas
3. Afbeelding

fruihapjes
4. Afbeelding

jamon de serrano
5. Afbeelding


Groetjes Arianne
Gebruikers-avatar
Dennis Rademaker
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 734
GeregistreerdCOLON 07 Dec 2007 16:36

Hallo Arianne.

Ik wil meteen even kwijt dat foto nummer 2 echt een toppertje is...
Mooie compositie en goed van scherpte en kleur, erg mooi dus!
Enig minpuntje hieraan is het uigebeten stuk van het gebouw rechts in de foto.
(je moet toch altijd iets te wensen houden heh ;) )

Foto nummer 1 doet mij eerlijk gezegd niet heel veel.
Waardoor dit kom weet ik no 1 2 3 even niet, wellicht had een andere achtergrond geholpen.

Bij de foto's van het fruit en het vlees is de witbalans ietswat aan de warme kant, als je in RAW schiet is dit naderhand eenvoudig bij te stellen in tegenstelling tot een foto geschoten in Jpeg.

Bij de "vismarkt" is het jammer dat de vrouw net achter de weegschaal staat, anders was deze denk ik nog net wat sterker geweest!


Groetjes,

Dennis
Gebruikers-avatar
Ariannebcn
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 25 Jun 2010 12:10

hey Dennis,

Dankjewel voor je commentaar!
Ja, dat gebouw staat er nogal krapjes naast en dat verplaats je niet zomaar :lol:

foto 1, daarbij zat ik te twijfelen om de achtergrond nog zwart te maken, maar ik denk dat hij dan wellicht te hard geworden zo zijn. Het is in ieder geval iets om over na te denken. Dankje!

De marktfoto's daar heb ik met photoshop (waar ik dus ook nog maar sinds kort mee werk) mijn best op gedaan om de kleur omhoog te doen. Witbalans heb je helemaal gelijk in. Moet er wel bij vermelden dat die oranje lampen daar niet echt meehelpen.

Shooten in RAW daar ga ik me zsm in verdiepen, hoor idd dat dat veel mooier is.

Enniehoe, nogmaals dank voor je commentaar!

Wie volgt? ;)
Gebruikers-avatar
Vlaanderen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 463
GeregistreerdCOLON 25 Aug 2009 22:39

Hoi Arianne,

Lekker sfeervolle foto,s hoor 8) Nummer 1 komt wat hard over door de schaduwen als gevolg van de flits. Wel lekker scherp.
Barcelona staat er heerlijk op, je ruikt en hoort de markt bij het zien van je foto,s. :) Fijn ding hé, die 1000D.

Groet,

Richard
"Ervaring" is dat wat je krijgt nadat je het nodig had.
Gebruikers-avatar
Ariannebcn
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 25 Jun 2010 12:10

Hey Richard!
Ook jij bedankt!
Ik weet het van de schaduwen, zal er de volgende keer meer op letten.. Of alsnog de schaduwen even wat zachter maken in photoshop hihi :)
Er komt nog wel meer van de mooie stad Barcelona online van mij aangezien ik er woon, hou maar in de gaten ;)

Groetjes Arianne
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar