[verzameltopic] kritiekkring 2 -> natuur, ronde #31

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
Anoniem 3

Over alle opmerkingen en de kritiekkring:

Bijzonder leerzaam en ik ben blij dat ik er aan deel mag nemen.
Goede, objectieve tips en commentaren waar ik in ieder geval veel van leer.
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Hypnotixed
163749
Het fijne ochtendlicht en de heerlijke bokeh geven een erg prettige sfeer aan de foto. Iets minder vind ik het web onderin, dat ook vrij licht overkomt en daardoor afleid.

163750
Het is hier zoeken naar wat je wilt laten zien, naar mijn idee moet ik er te lang naar zoeken. Wanneer je zachter licht had net als op de eerste denk ik dat deze een stuk fraaier overkomt.

163751
De laagjes geven hier een fijne dieptewerking, maar de sfeer net als je in de eerste hebt laten zien komt helaas ook hier niet terug. Het nadeel van doorgaans sterke platen neerzetten is dat de kijker weleens teleurgesteld is wanneer het een dag niet mee zit. Maar uiteraard herken ik het wel dat het niet altijd even veel prijs is na een uitstapje.

gvasseldonk:
163954
Ik denk dat hij sterker word wanneer je de foto een kwart slag rechtsom draait, vanwege de niet helemaal centrale compositie. Verder komen er wat zwarte hoekjes buiten de bloem uit, voor de rust zou het te overwegen zijn deze lichter te maken.

163955
Fijne scherpte-diepte, dat geeft sfeer. Wel is het jammer van het hardere licht op 2 meeldraden, waardoor deze wat overbelicht overkomen.

163956
Eigenlijk hetzelfde als de vorige, zachter licht zou de foto zeker ten goede komen.

MarieCanon:
164208
Heerlijke lucht, maar de voorgrond komt niet echt goed uit de verf door het wat kleine formaat van de foto.

164278
Fijn standpunt, en de zon vol in beeld vind ik hier niet eens storen.

164209
Wederom lekker dat lage standpunt, al zou het misschien te overwegen zijn zo te draaien dat de bladeren los komen van de planten.

Rocker
164594
Lekker standpunt, waarbij hij van mij zo frontaal ook wel pal in het midden van de foto had mogen staan. En misschien ook iets meer scherpte-diepte, zodat ook de neus scherp was geweest?

164595
Het tegenlicht werkt leuk hier op het rood. Wel vind ik dat hij aan de onderkant wat vreemd is afgesneden.

164596
Het licht is hier lekker zacht, maar wel vind ik de kleurverzadiging in de lucht aan de lage kant.

pixelvox
164685
Fijn licht met een fijne scherpte-diepte. Misschien iets draaien dat de bloem in de onscherpte los komt van de voorste bloem?

164687
Hier vind ik het licht aan de harde kant, verder erg netjes.

164688
Fijne compositie, hier houd ik wel van.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Eens kijken of ik nu wel kan posten.. gisteren ging dat hier niet :(

Hypnotixed
163749
Mooie zachte kleuren en bokeh. De losse spinnedraden zijn wel wat jammer, net als het lichtere, tegen overbelichte web onderin. Verder vindt ik hem nog redelijk druk.

163750
Leuk gespeeld met de scherptediepte, toch vindt ik niet echt een rustpunt in de foto

163751
Ook hier wel een mooie scherptediepte, en mooie opbouw van de foto. Mijn blik wordt echter naar de boom getrokken, die dan onscherp is.


Gabriel
Mooie macro's!
163954
Deze vindt ik de minste van de drie, de kleuren zijn wel mooi, maar hij lijkt toch net niet scherp?

163955
Deze knalt lekker :D Afdrukken op canvas zou ik zeggen ;), maar wel nadat je lokaal de belichting iets naar beneden hebt getrokken, bij die 2 meeldraden dan wel te verstaan ;)

163956
Ik vindt het groen wel iets tegen het overbelichte aan, maar het kleurcontrast is wel geweldig! De bloem steekt mooi af!


Marieke
164208
Mooie diepe kleuren (polarisatiefilter?), de horizon had echter nog wel iets hoger mogen liggen van mij, zodat het landschap nog iets meer aandacht krijgt.

164278
Goed standpunt, diepe blauwe lucht en goed gebruik gemaakt van tegenlicht, mooi!

164209
Deze vindt ik de minste van de drie, standpunt is wel verrassend, maar vindt de kleuren wat vlak.


Esther
Jij hebt ook mooie macro's!
164685
Mooie contrasterende kleuren, scherptediepte is ook goed.

164687
Leuk die herhalingen door de vorm van de plant, sommige delen zijn echter wel tegen overbelicht aan.

164688
Goed gebruik gemaakt van de negatieve ruimte, lekker met de regels gebroken dus! Scherptediepte is ook goed.



Geert
164839
Goed sfeertje in het mistige bos, lekker mysterieus! Ik zou de rechterbovenhoek alleen nog even iets lichter maken.

164840
Mist maakt de foto ook hier weer mooier, maar toch doet deze compositie mij wat minder, volgens mij wordt die sterker als je hem aan de zijkanten op de boomstam afsnijdt (boomstam doormidden dus).

164841
Het paadje leidt je leuk de foto in. Ik weet alleen niet hoe het licht die dag was, maar hij lijkt me wat te groen, daarnaast vindt ik hem niet zo spannend, bijna alles is scherp.
Laatst gewijzigd door 1 op Rocker, in totaal 8 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
pixelvox
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 380
GeregistreerdCOLON 16 Aug 2009 22:30
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Mijn tentamens zijn eindelijk allemaal voorbij en alle verslagen afgerond (vandaag de laatste ingeleverd, zo'n 50 pagina's aan tekst :shock: ), dus ik heb eindelijk weer tijd voor andere dingen dan alleen maar studiestudiestudie. Ben nu zo gaar en moe dat ik niets zinnigiers dan "mooi" kan verzinnen als commentaar op jullie foto's dus die houden jullie dit weekend van me tegoed! Zal dan ook een nieuwe ronde opstarten. :)

ps. Ook ik heb de laatste tijd (weken) ontzettend veel laadproblemen met het forum..
(tijdelijk afwezig!)
Hypnotixed
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 222
GeregistreerdCOLON 09 Feb 2009 20:48
WoonplaatsCOLON Noord-Brabant

Volgens mij wachten we nog steeds op de laatste reacties. (Of duurt het weekend bij Pixelvox 3 weken? Zulke weekenden wil ik ook wel hebben)

Maar vanwege de overstap naar de nieuwe server versie kunnen we misschien beter een nieuwe ronde opstarten. Alle foto's zijn nl niet meer zichtbaar in dit onderwerp tenzij iedereen zijn bericht nog gaat aanpassen.
Gebruikers-avatar
pixelvox
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 380
GeregistreerdCOLON 16 Aug 2009 22:30
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Nee, helaas duren bij mij mijn weekenden geen 3 weken, eerder -2 dagen lol! Ik heb de afgelopen periode ontzettend veel moeite gehad met de website/het forum, en kon een behoorlijke tijd niet eens inloggen.. Heb vandaag pas de mogelijkheid gehad uit te zoeken waarom niet (geen idee, heb uiteindelijk maar mijn ww reset en cookies weggegooid en wat nog meer en nu werkt het weer), sorry voor mijn afwezigheid.
Ik zie dat inderdaad alle foto's pleite zijn, balen! Ik had graag nog mijn reacties (die ik eerder niet kon posten wegens time outs en andere errors) willen delen. Ik denk dat het inderdaad het handigste is om maar gewoon een nieuwe thread op te starten. Maar eerst moet ik nog even snel naar de Appie Heijn rennen voor de wekelijkse boodschappen! To be continued (en dan hopelijk dit weekend nog, en niet pas volgende maand;-))!
(tijdelijk afwezig!)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar