nieuwe computer, twijfels --> advies?

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gast

Roze bril of niet: Het ging me er om duidelijk te maken dat je je niet blind moet staren op de vergelijking in specs. Bv voor bedrag x heb ik een windows bak 2.2ghz en voor 200 euro meer heb ik 'slechts' een 2.0ghz mac.[/url]
Gebruikers-avatar
Leonidaz
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 01 Mrt 2010 22:43
CONTACTCOLON

Anonymous schreefCOLONRoze bril of niet: Het ging me er om duidelijk te maken dat je je niet blind moet staren op de vergelijking in specs. Bv voor bedrag x heb ik een windows bak 2.2ghz en voor 200 euro meer heb ik 'slechts' een 2.0ghz mac.[/url]
Ik ben opeens ook een gast terwijl ik toch echt ingelogd was...?
[size=75]30D | 50 F1.8 | 17-85 F4.0-5.6 IS USM | 70-200 F4 L USM | Redged RTT-423 + RT-1 | Flipside 300[/size]
Gebruikers-avatar
robijn
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 169
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2008 15:23

Na jarenlang windows gehad te hebben, sinds twee jaar een Macpro en macbook pro. Voor mij nooooiiiiitttt geen windows meer. Voor mijn fotowerk is er na mijn mening geen fijnere machine dan een Mac. Ongeacht dat ik voor dat geld een beest van een pc voor zou kunnen aanschaffen, (en dan nog over zou houden...) Toch kies ik dan voor de mac. Geen blauwe schermen, geen gedoe met vier russen, (heb wel een virus scannner draaien, je weet nooit :lol: ) dik en dik tevreden...
Sexy body, some glass and light, all in one box ;-)
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Robijn schreefCOLONNa jarenlang windows gehad te hebben, sinds twee jaar een Macpro en macbook pro. Voor mij nooooiiiiitttt geen windows meer. Voor mijn fotowerk is er na mijn mening geen fijnere machine dan een Mac. Ongeacht dat ik voor dat geld een beest van een pc voor zou kunnen aanschaffen, (en dan nog over zou houden...) Toch kies ik dan voor de mac. Geen blauwe schermen, geen gedoe met vier russen, (heb wel een virus scannner draaien, je weet nooit :lol: ) dik en dik tevreden...
Goh, en leg mij nou eens uit waardoor een Imac fijner is voor jou fotowerk, wat kun je wel wat je niet met een "windowsbak" kan. Dan heb ik nog een vraag: Hoe oud was jou Windowsbak toen je overstapte naar Apple want uiteraard kun je geen 3 jaar oude pc gaan vergelijken met een splinternieuwe iMac, dat snapt een domme koe nog neem ik aan.

Ik heb al jaren geen blauwe schermen gehad en nog nooit een virus, dus dat kan zeker met Windows.

Maar ieder moet het voor zichzelf bepalen of hij/zij Mac wil of niet, ik zeg zeker niet dat Mac slecht is, sterker nog, ik vind het prachtspul, maar ga nou niet roepen dat een nieuwe Mac beter is dan een nieuwe PC want dan sla je de plank volledig mis want voor het zelfde geld kom je nou eenmaal met beter spul thuis als je bij een PC-boer gaat winkelen.

Als ik nou in eens belachelijk veel geld over heb zal er misschien bij mij ook nog wel eens een Mac komen want dat staat gewoon goed op je bureau, maar zolang dit niet het geval is en Apple niet in eens 20 tot 30% van hun prijs gaat afhalen, zal er bij mij geen Mac komen.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
Leonidaz
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 01 Mrt 2010 22:43
CONTACTCOLON

Als ik even voor mezelf mag spreken: Ik heb dus een Dell gehad, top of the bill en qua specs beter dan mijn macbook. Er draaide toen XP op en daar heb ik regelmatig gezeik mee gehad. Ik ben zelf MCSE (microsoft engineer) gecertificeerd dus ik weet denk ik wel hoe ik het eea op kan lossen ;)

Ik help nog regelmatig vrienden/kennisen/collega's met het oplossen van problemen die mensen hebben met een nieuw gekochte vista pc.

Ook is mijn mac na nu 2 jaar nog net zo snel als toen ik hem kocht, en zonder herinstallatie. Dat is me met windows nog nooit gelukt.

Okay, ik zal proberen er nu over op te houden ;)
[size=75]30D | 50 F1.8 | 17-85 F4.0-5.6 IS USM | 70-200 F4 L USM | Redged RTT-423 + RT-1 | Flipside 300[/size]
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

Leonidaz schreefCOLONAls ik even voor mezelf mag spreken: Ik heb dus een Dell gehad, top of the bill en qua specs beter dan mijn macbook. Er draaide toen XP op en daar heb ik regelmatig gezeik mee gehad. Ik ben zelf MCSE (microsoft engineer) gecertificeerd dus ik weet denk ik wel hoe ik het eea op kan lossen ;)

Ik help nog regelmatig vrienden/kennisen/collega's met het oplossen van problemen die mensen hebben met een nieuw gekochte vista pc.

Ook is mijn mac na nu 2 jaar nog net zo snel als toen ik hem kocht, en zonder herinstallatie. Dat is me met windows nog nooit gelukt.

Okay, ik zal proberen er nu over op te houden ;)
Het klinkt heel gewichtig MCSE maar wat dat met het draaien van windows op een dell te maken heeft weet ik niet.
Dell vergelijken met Apple gaat mank, windows met OSX ook.

Het enige voordeel van Apple en dat is meteen ook z'n zwakte bod. Is dat apple bepaald wat wel en niet kan, wat wel of niet in een MAC mag zitten. Hiermee worden zoveel potentiele problemen afgevangen dat iedereen die geen zin heeft in kloterij heeft en een duidelijk kader wil volkomen terecht een IMAC MOET kopen.
Zij die meer willen dan wat Apple denkt dat goed voor je is moeten van bij die 'big brother' mijlen ver weg blijven.
De Dell's HP's en andere Apple wannabees lopen achter de feiten aan en bieden tov de (kundige) PC boer om de hoek weinig meer waarde.

Verder kun je gewoon pech hebben met je spul.

De prijs voor de MAC keuze is echter groter dan je zou vermoeden.
Je betaald niet alleen teveel voor overgehypte gadgets. Je wordt op nog veel meer manieren geld afhandig gemaakt dan dat je zou willen.
Als het gaat om concurentie vervalsing dan verbleekt MS bij apple.
Verder wordt je als dom vee behandeld wat me nog het meest tegen de borst stuit.

Ik ken genoeg mensen die gebaad zouden zijn bij een Imac dat apple dit biedt verdient mijn respect.
Verder zou ik willen dat N smit Kroes apple helemaal tot het bot zou strippen.
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Een beetje jammer dat dit topic uitdraait op een scheldkannonade richting <Apple><Microsoft><Vul in uw favoriete vijand>...
Gast

@seoman: Ik probeer zeker niet belangrijk te doen wil alleen maar mee zeggen dat ik mijn weg in Windows wel ken en er de nodige ervaring mee heb. (installeren en problemen oplossen is jarenlang mijn werk geweest)

Maar voor en tegenstanders zullen er altijd blijven. Gelukkig mag iedereen zelf kiezen wat hij/zij koopt.

Als nuance zal ik ook nog een kritische noot over Apple plaatsen: De service is ruk (zeker gezien de prijs van de spullen)
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

Pieterr schreefCOLONEen beetje jammer dat dit topic uitdraait op een scheldkannonade richting <Apple><Microsoft><Vul in uw favoriete vijand>...
Sorry maar ik geef mijn ongezouten en oprechte mening.
Er is in mijn ogen maar 1 geldig kriterium en dat is gebruikers doel.
Want daarin zit een wereld van verschil.
De een biedt een schijnbaar oneindige vrijekeuze en ander biedt dat totaal niet.
De rest is allemaal niet terzake doende.

@ Leonidaz
Mijn bedoeling kwam niet helemaal over.
Als er een conflict onstaat tussen specifieke hardware en software dan ben je gewoon de [censored]. Dan kun je wachten tot de 2 bedrijven samen het probleem oplossen. Als het opensource zou zijn geweest had je een kans gemaakt om je kennis te gebruiken en het probleem te tackelen.
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Ben ik een paar uurtjes weg en wordt het pas echt leuk :twisted:

De TS kan (denk ik) weer even voort; als er nog vragen zijn dan horen we het wel.

Dan hopelijk wel beantwoord door iemand met specifieke Apple- of PC-expertise :wink:
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Erwin S
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1486
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2006 21:22
WoonplaatsCOLON Waalwijk

Tsja , en hier nog een dan die sinds 3 jaar is overgestapt naar Apple.
En ook ik nooit meer terug.

Voegt verder technisch niet veel toe , maar wil het wel ff melden.

Wel vreemd dat ik nog geen enkel de omgekeerde weg heb zien/horen bewandelen......... :wink:

Erwin.
Zien zegt meer dan 1000 woorden.

Website : http://www.erwin-stevens.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Twitter : https://twitter.com/#!/Erwin_Stevens" onclick="window.open(this.href);return false;
Facebook : https://www.facebook.com/erwinstevens3" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Ongeveer 90% van thuiscomputergebruikers hebben de stap naar Apple niet gemaakt.
Dat zou je ook best veelzeggend kunnen vinden :lol:
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Erwin S
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1486
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2006 21:22
WoonplaatsCOLON Waalwijk

Ik zeg ook niet dat ze de grootste zijn ....

Geef alleen maar aan dat als ze eenmaal met Apple werken hier wel iedereen over tevreden is.. en uitzonderingen heb je overal , maar dan zijn het ook echt uitzonderingen ook .

Erwin.
Zien zegt meer dan 1000 woorden.

Website : http://www.erwin-stevens.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Twitter : https://twitter.com/#!/Erwin_Stevens" onclick="window.open(this.href);return false;
Facebook : https://www.facebook.com/erwinstevens3" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

boels069 schreefCOLONOngeveer 90% van thuiscomputergebruikers hebben de stap naar Apple niet gemaakt.
Dat zou je ook best veelzeggend kunnen vinden :lol:
het zijn soms de kleine dingen die je zegt Jan :lol: geweldig!
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

En wat zegt dat? Ongeveer 98% van de EOS bezitters hebben de stap naar dit forum niet gemaakt. :wink:
Gebruikers-avatar
Erwin S
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1486
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2006 21:22
WoonplaatsCOLON Waalwijk

En ongeveer 99,5% heeft ook geen ferrari.

en die zouden we toch ook allemaal wel willen hebben.
Zien zegt meer dan 1000 woorden.

Website : http://www.erwin-stevens.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Twitter : https://twitter.com/#!/Erwin_Stevens" onclick="window.open(this.href);return false;
Facebook : https://www.facebook.com/erwinstevens3" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Toch blijf ik de iMac mooi vinden :wink:
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Erwin S
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1486
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2006 21:22
WoonplaatsCOLON Waalwijk

Nou Jan , zijn we het daar over eens :wink:

Erwin .
Zien zegt meer dan 1000 woorden.

Website : http://www.erwin-stevens.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Twitter : https://twitter.com/#!/Erwin_Stevens" onclick="window.open(this.href);return false;
Facebook : https://www.facebook.com/erwinstevens3" onclick="window.open(this.href);return false;
ernie115
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 106
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2007 15:54
WoonplaatsCOLON almelo

Ik vind een mac ook mooi maar heb er geen.

windows 7 draait mooi maar er zijn geen drivers te vinden om je scherm te kalibreren.
heb namelijk een greagmacbeth Eye-one display 2

mvg johan bokkers
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Een eerder aangemaakt profiel geprobeerd?
Mijn fiets spoort beter dan ik.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar