Chernobyl en Pripyat 24 jaar later

Voor al je foto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Endorfin
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2007 14:05
WoonplaatsCOLON Valkenburg a/d Geul

Als je deze foto's bekijkt vergeet je bijna te ademen, zo'n goede registratie van een onderdeel in de wereldgeschiedenis!

Wat ik mij wel afvraag is waarom sommige gebouwen helemaal geen glas meer in de kozijnen hebben zitten en andere wel?
Gebruikers-avatar
Opperclowntje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1007
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2008 16:50
WoonplaatsCOLON Heemskerk
CONTACTCOLON

Op 17 september 2007 raakte bekend dat het Franse-Duitse consortium Novarka (bestaande uit o.a. Vinci Construction en Bouygues Construction) een nieuwe sarcofaag mag gaan bouwen. Novarka is nu in de voorbereidende fase. Het 150 meter lange, 257 meter brede en 105 meter hoge bouwwerk zal volgens de planning medio 2012 klaar zijn en zal ongeveer 1,4 miljard euro kosten.
Er wordt dus wel wat aan gedaan..

Dat neemt niet weg dat je een onwijs indrukwekkende serie hebt gemaakt. Heel erg leuk om naar te kijken, als je nog meer hebt zou ik die graag willen zien.
|CANON 40D|CANON EF-S 15-85MM||CANON 430 EXII|REDGED RTT-423|JOBY GORILLAPOD SLR ZOOM|LOWEPRO PRIMUS MINIMUS AW|CRUMPLER JIMMY BO 300|
Daniel|leinaD
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 496
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2007 19:22

~
Laatst gewijzigd door 1 op Daniel|leinaD, in totaal 22 keer gewijzigd.
impreza24
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 14 Jul 2010 16:18

Ik zeg: RESPECT!
Sinds ik me ben gaan interesseren in urban, leek mij dit natuurlijk de ultieme lokatie om naartoe te gaan, en jij bent de eerste nederlander die ik tegenkom op een forum zoals deze die daar is geweest.

Ik ben in Chateau Noisy, Kasteel van Mesen, en nog een paar leuke urban lokaties geweest, maar die komen totaal niet in de buurt van Tsjernobyl...

Super gaaf...
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
Rieva
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 93
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2010 19:21
WoonplaatsCOLON Tilburg
CONTACTCOLON

Mooie foto's van een omgeving waarvan de gebeurtenis nog goed te herinneren is, maar nu is het duidelijker geworden door jou verhaal wat er allemaal gebeurd is TOP.
Marrit
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 62
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2010 13:23

Er was laatst ook een stuk van over tv, en dat alles wat je daar eet besmet is. Nu nog steeds :O
Er was ook een echtpaar dat er direct na de ramp weer wat terug gekeerd en zelf hun groente verbouwen. Het echt paar was er helig van overtuigd dat hun groente niet meer besmet was. Maar na een testje bleek dat het nog steeds erg gevaarlijk was

en dat het naast gelegen dorp, Pripyat ook grond heeft dat besmet is, maar de mensen het daar niet willen geloven. Omdat de burgemeester er zelf van overtuigd is dat er niks meer aan de hand is. En vrolijk champignons aan het eten was, wat die net had geplukt. Terwijl champignons heel erg dingen opzuigen uit de grond (daarom moet je ze ook nooit wassen, want het water trekt er in)

Trouwens erg mooi foto!! :)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar