Tips voor tas

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Tibor
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 84
GeregistreerdCOLON 04 Apr 2010 22:31

Kan iemand mij een tip geven?

Ik zoek een handzame tas waar mijn body 400d(al dien niet met of zonder batterygrip, maakt niets uit, liefst met grip) met een 70-200L f4 in kan. Eventueel nog kitlens erbij. Verder geen accesoires.
Ik zoek deze voor een stedentrip Barcelona en heb geen zin om de hele rugzak mee te slepen.
Heb overigens een Lowepro Mini Trekker AW, super tas maar te groot om door een stad mee te lopen.
Het zou dan het prettigst zijn als de 70-200 mee kan en een korte groothoek lens.
Heb al op cambags gekeken maar zoek naar gebruikerservaringen alhier... :D
Canon EOS M | EF-M 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM |

flickr
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Zelf gebruik ik daarvoor een LowePro Nova 2AW. Nadelen zijn dat de grip dan niet past, en dat je de 70-200 er alleen afgekoppeld in krijgt. Maar dan past 'ie wel (precies) ;).
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Slipstream
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 527
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2008 19:45
WoonplaatsCOLON Bilthoven

Flipside 200 een optie?
Of wil je helemaal geen rugzak, dat word nml niet duidelijk uit je tekst?

Afbeelding

Alles past wat er in moet van jou, plus dat de opening van de tas op de rugkant zit, dus geen hond die ongezien/ongemerkt aan je spullen kan zitten.

En als je je spullen wil pakken draai je m binnen no-time voor je buik open de rits en pakt zo de camera.
Afbeelding
[size=75]40D | Tokina 12-24 F4 AT-X PRO | Sigma 70-200 F2.8 EX DG HSM | Sigma 1.4x EX Extender | Canon 430EX II | Canon 50 f/1.8 II | Canon EF-S 18-55 IS | Lowepro Flipside 400 AW[/size]
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Pak al je spullen op en ga naar een winkel met een ruim assortiment. Een beter advies kan ik je eigenlijk niet geven.

Er zijn zoveel verschillende tassen te koop.
Let er in ieder geval op dat de tas nog wat ruimte overlaat voor uitbreiding.
Dus als je later een flitser koopt, dat die ook past. Ik vind het persoonlijk altijd wel belangrijk dat er ook voldoende losse vakjes inzitten waar ik spullen als een filter, geheugenkaartjes en accu's in kwijt kan.
Ook vind ik het wel lekker als er wat ruimte is voor bijvoorbeeld een flesje drinken.

Als je enkel en alleen de camera en de 70-200 mee wilt nemen en verders niets, je hebt immers al een rugzak. Kijk dan bijvoorbeeld eens naar een top-loadertje van bijvoorbeeld Lowe-Pro
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Ruud Schobbers
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 77
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2010 22:31
WoonplaatsCOLON Heesch
CONTACTCOLON

Hallo Tibor,

had je dit topic al gezien? http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... highlight=

Mvg,

Ruud
What you see is (not always) what you get...!
hklink
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 104
GeregistreerdCOLON 27 Apr 2005 18:30
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Ik heb een paar dagen geleden eveneens een nieuwe tas gekocht, omdat mijn Lowepro Nova 5 AW eigenlijk wat te groot is. Ik ben uiteindelijk uitgekomen op de Lowepro AW 180. Daarin zit: 50D zonder grip met een 15-85 erop, samen met de Canon 70-300 IS USM (incl. zonnekap) en de Canon 100mm Macro (zonder zonnekap). In de vakjes aan de binnen- en buitenkant zitten een reservebatterij, de canon batterijlader en kabel, een extra lensdop. In de tas tussen mijn objectieven ligt nog een klein plastic doosje met een schoonmaakdoekje. Aan de binnenzijde bevinden zicht twee vakjes voor extra geheugenkaartjes. Bovenop de camera en de objectieven is zelfs nog ruimte voor een pocketboekje. Ook kan de tas nog dicht als de Canon 100mm macro ipv de 15-85 op de camera zit. Zelfs met de 70-300 op de camera kan de tas nog dicht, ondanks dat die combo 21.5 cm is en de tas aan de binnenzijde slechts 20cm hoog is. De bovenzijde van de tas staat dan wel een beetje bol.

Ik vind het tot nu toe een fijn schoudertasje.
50D | EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM | EF 70-300mm F/4-5.6L IS USM | EF 50mm F/1.4 USM | EF 100mm F/2.8L Macro IS USM | Sigma 8-16mm F4.5/5.6 DC HSM

Het doel van het leven ben je zelf - Always practise what you preach
Gebruikers-avatar
Piet van Vroonhoven
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1003
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2007 17:05
WoonplaatsCOLON Druten

Ik zou kijken naar een crumpler schoudertas. Een groot voordeel is dat deze er niet zo als een fototas uitzien.
Tibor
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 84
GeregistreerdCOLON 04 Apr 2010 22:31

@bramos_ditaljanos

dat de grip niet past is niet zo erg, dat de 70-200L er afgekoppeld alleen in kan wel, de Nova2 AW valt dus af.

@Slipstream

mag best een rugzak zijn maar moet echt vrij klein zijn, aangezien het erg warm is in Barcelona en ook vandaag weer in de dierentuin heb ik geen zin om veel mee te sjouwen.
Flipside 200 is een optie idd omdat er alles inpast. Is ook beter omdat er 2 ipv 1 schouder riema aan zit zoals de slingshot tassen, lijkt me vervelelend om de hele dag mee rond te lopen.
Past de 400d met 70-200 attached in de slingshot 100, de 200 lijkt me net te groot? De 200 kan ik ergens voor een prikkie krijgen namelijk.

@fotojeroen

de toploader is wel handig als je idd alleen de camera + lens wil meepakken, maar zoals je zegt is het ook wel handig als je er nog IETS kunt bij doen. De toploader valt dus af.

@Ruud

topic heb ik gelezen, slingshot ben ik al aan het denken.

@hklink

past de 400d daar in met 70-200 attached?tas lijkt me verder wel lekker ruim...

@Piet van Vroonhoven

goede tip, Barcelona wordt veel gerold en gejat heb ik gehoord.
Ik ga die site eens bekijken,

Bedankt zover, jullier horen de uitkomst nog! :)
Canon EOS M | EF-M 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM |

flickr
Gebruikers-avatar
Ralph_86
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 767
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2009 13:42
WoonplaatsCOLON Brabant
CONTACTCOLON

Tibor schreefCOLONPast de 400d met 70-200 attached in de slingshot 100, de 200 lijkt me net te groot?
Nope, de 200 is zelfs krap denk ik.
Tibor schreefCOLONgoede tip, Barcelona wordt veel gerold en gejat heb ik gehoord.
Zakkenrollers zijn ook niet dom hoor... die kennen hun merken wel, dus ook Crumpler. Ik denk dat je beter naar de bouw van de tas kan kijken dan naar het merk. Zo'n flipside zou wat dat betreft beslist geen slechte keuze zijn.

De beste tip die je kan krijgen heb je eigenlijk al gekregen: pak je spullen op en ga naar een fotozaak met een groot assortiment aan tassen (Kamera-Express bijvoorbeeld) om het een en ander te bekijken en uit te proberen. Een tas is iets heel persoonlijks, iedereen stelt daar weer andere eisen aan.
Foto's 1000km van Spa nu online... || RPIX.NL || FLICKR ||
Tibor
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 84
GeregistreerdCOLON 04 Apr 2010 22:31

ik vind de keuze in crumpler tassen vrij beperkt....
Canon EOS M | EF-M 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM |

flickr
Tibor
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 84
GeregistreerdCOLON 04 Apr 2010 22:31

Tibor schreefCOLONik vind de keuze in crumpler tassen vrij beperkt....
Ik denk dat het toch een slingshot 200 wordt.... :)
Canon EOS M | EF-M 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM |

flickr
Norge
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 197
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2007 22:29
WoonplaatsCOLON nieuwegein
CONTACTCOLON

Zelf heb ik voor mijn trips naar noorwegen een slingshot 100. Heb daar een 70-300in Daarnaast mn 450D incl 18-55 kit lens. En houd je nog ruimte over voor wat schoonmaak spul etc. Echter gebruik ik wel een andere tas voor de opslag cq transport van al mn spul. Neem dus eigenlijk op vakantie altijd 2 tassen mee.
Afbeelding
Moet je even de 2 middelste kleine weg denken. De rest past er zo in.
klik
Tibor
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 84
GeregistreerdCOLON 04 Apr 2010 22:31

Norge schreefCOLONZelf heb ik voor mijn trips naar noorwegen een slingshot 100. Heb daar een 70-300in Daarnaast mn 450D incl 18-55 kit lens. En houd je nog ruimte over voor wat schoonmaak spul etc. Echter gebruik ik wel een andere tas voor de opslag cq transport van al mn spul. Neem dus eigenlijk op vakantie altijd 2 tassen mee.
Afbeelding
Moet je even de 2 middelste kleine weg denken. De rest past er zo in.
Is er ook een mogelijkheid dat je de dividers zo erin doet dat een 400d met of zonder grip een een 70-200 L attached met zonnekap erin past? Hij is echt lekker klein in ieder geval.
Canon EOS M | EF-M 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM |

flickr
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Bedenk in ieder geval goed of je wel/geen rugzak wilt, dat maakt het voor ons makkelijker adviseren. Ik heb namelijk een rugzak, slingshot en schoudertas. Wanneer je een schoudertas wilt zou ik ook zeker kijken naar de classified-serie van lowepro, persoonlijk ben ik erg te spreken over de 160.
Norge
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 197
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2007 22:29
WoonplaatsCOLON nieuwegein
CONTACTCOLON

Tibor schreefCOLON
Norge schreefCOLONZelf heb ik voor mijn trips naar noorwegen een slingshot 100. Heb daar een 70-300in Daarnaast mn 450D incl 18-55 kit lens. En houd je nog ruimte over voor wat schoonmaak spul etc. Echter gebruik ik wel een andere tas voor de opslag cq transport van al mn spul. Neem dus eigenlijk op vakantie altijd 2 tassen mee.
http://img.photobucket.com/albums/v224/ ... G_2162.jpg
Moet je even de 2 middelste kleine weg denken. De rest past er zo in.
Is er ook een mogelijkheid dat je de dividers zo erin doet dat een 400d met of zonder grip een een 70-200 L attached met zonnekap erin past? Hij is echt lekker klein in ieder geval.
Je kan het redelijk indelen. Maar de zonnekap schiet klaar erop is neit mogelijk. Niet bij de 100AW iig. Je hebt ook nog de 200 en de 300.
klik
Tibor
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 84
GeregistreerdCOLON 04 Apr 2010 22:31

Norge schreefCOLON
Tibor schreefCOLON
Norge schreefCOLONZelf heb ik voor mijn trips naar noorwegen een slingshot 100. Heb daar een 70-300in Daarnaast mn 450D incl 18-55 kit lens. En houd je nog ruimte over voor wat schoonmaak spul etc. Echter gebruik ik wel een andere tas voor de opslag cq transport van al mn spul. Neem dus eigenlijk op vakantie altijd 2 tassen mee.
http://img.photobucket.com/albums/v224/ ... G_2162.jpg
Moet je even de 2 middelste kleine weg denken. De rest past er zo in.
Is er ook een mogelijkheid dat je de dividers zo erin doet dat een 400d met of zonder grip een een 70-200 L attached met zonnekap erin past? Hij is echt lekker klein in ieder geval.
Je kan het redelijk indelen. Maar de zonnekap schiet klaar erop is neit mogelijk. Niet bij de 100AW iig. Je hebt ook nog de 200 en de 300.
Dat die niet schiet klaar erop past kan ik me voorstellen maar toch wel reversed denk ik in de langste weg.
Ik ga voor een rugzak of een slingbag in ieder geval. :)
Canon EOS M | EF-M 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM |

flickr
Gebruikers-avatar
Ralph_86
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 767
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2009 13:42
WoonplaatsCOLON Brabant
CONTACTCOLON

Een 70-200 F4 is iets meer dan 17cm lang... de Slingshot 100 is 19 cm breed, de 200 is 22 cm breed. De 100 kan je dus wel vergeten en de 200 zal ook krap worden als je die lens met body en al in de tas wil stoppen, ook zonder zonnekap! Misschien dat de 200 net past, maar dat zal niet overhouden denk ik.

Je hoeft trouwens niet telkens alle berichten te quoten hoor, we kunnen ook gewoon even naar boven scrollen :wink:
Foto's 1000km van Spa nu online... || RPIX.NL || FLICKR ||
Tibor
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 84
GeregistreerdCOLON 04 Apr 2010 22:31

Op zich maakt het niet zo veel uit of de lens erop of eraf in past, het wordt dus een 100/ 200. Even een goede aanbieding zoeken of 2e handsje.

:)
Canon EOS M | EF-M 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM |

flickr
Gebruikers-avatar
Ralph_86
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 767
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2009 13:42
WoonplaatsCOLON Brabant
CONTACTCOLON

Je eisen zijn nogal veranderlijk is het niet? :wink:
Tibor schreefCOLONdat de grip niet past is niet zo erg, dat de 70-200L er afgekoppeld alleen in kan wel
Tibor schreefCOLONpast de 400d daar in met 70-200 attached?
Foto's 1000km van Spa nu online... || RPIX.NL || FLICKR ||
Tibor
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 84
GeregistreerdCOLON 04 Apr 2010 22:31

hehe daar heb je gelijk in, gaandeweg wel ja... :)
Canon EOS M | EF-M 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM |

flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar