wie heeft hier een oplossing voor

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Ruud S
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 293
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 21:28
WoonplaatsCOLON Veenendaal

Ik ben sinds kort in het bezit van een Falcon Eyes opname tafel :D maar nu krijg ik de plexiglas plaat niet goed op zijn plaats. :cry:
Doordat hij opgerold heb gezeten blijft hij niet onder de klemmen zitten en krijg ik hem niet vlak. :oops:
Wie heb hier al eens mee geworsteld en hoe opgelost?

Ruud S
___________________________
Gebruikers-avatar
bobeldijk
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1526
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2004 17:57
CONTACTCOLON

Toevallig komt mijn Falcon Eyes tafelook binnenkort binnen na 2 maanden wachten.
Zal dus zeer binnenkort ook kijken of de mijne wel gaat passen in 1x
Voor meer Circuitfoto's... kijk eens op www.circuitphoto.com
Bijverdienen met je [url=http://submit.shutterstock.com/?ref=277321]foto's[/url]?
4har
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 79
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2005 18:44
CONTACTCOLON

Of met een haardroger warmmaken.....

groeten Har
Gebruikers-avatar
Drikusniet
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 119
GeregistreerdCOLON 21 Dec 2009 23:29
WoonplaatsCOLON Veendam

De kunststof is PVC, en geen PC (= plexiglas) Dit maakt het zowel moeilijker als makkelijker :?

Plastic heeft altijd de neiging om in de stand te blijven staan, waarin hij een lange tijd heeft gezeten. Dit effect staat bekend als relaxatie.
Wat je nu kunt doen is:
Terugrollen en hem gedurende en redelijke tijd (aantal uren / dagen) in die positie houden. Verwarmen zal dit proces versnellen. Let wel op dat de plaat maar 0,3 mm dik is en dat je hem dus niet teveel verwarmt. Het 'verwekingspunt' van PVC is slechts 75-80 graden, en daar wil je dus niet komen, want dan heb je zomaar geen vlakke plaat meer. :shock: Handigste is om de rol in een bak/bad met heet water te laten opwarmen, en daarna kun je hem in de vorm brengen die je wilt.
Een goede techneut is nou eenmaal eigenwijs
Gebruikers-avatar
Ruud S
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 293
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 21:28
WoonplaatsCOLON Veenendaal

Bedankt voor de reacties.
Ik ben er inmiddels in geslaagt om het in model te krijgen, met de nodige lijmtangen op het frame vast gezet en de hele week laten staan in de zon achter glas. Vandaag los gehaald en het blijft keurig in model.
Ruud S
___________________________
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar