Vakantie in Rome

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
lennart_ros
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 383
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2010 08:35
WoonplaatsCOLON Leiden
CONTACTCOLON

Eind februari naar Rome geweest. Uiteraard ging de camera mee. Ik heb daar naast de 'standaard vakantiefoto's' ook eens wat anders geprobeerd te doen. Ik hoop dat e.e.a. gelukt is.

Omdat het toch weer wat nieuws was voor mij heb ik toch maar weer voor testcase gekozen alhoewel ik zelf zeer tevreden was met het resultaat. Echter, commentaar is altijd welkom voor als ik weer naar de volgende stad afreis.

Omdat ik nog wat moeite heb met het verkleinen van foto's zonder dat de kwaliteit achteruit holt, heb ik ze dit keer vanaf Picasa geupload. Vandaar dat de formaten wat kleiner zijn dan toegestaan.

1: Zomaar een straat in Rome, ik vond de letters wel leuk zo.
Afbeelding

2: Druk bezocht plein met o.a. kunstenaars
Afbeelding

3: Kunst in de St. Pieter
Afbeelding

4: dak van koepel in de St. Pieter
Afbeelding

5: in de koepel zelf
Afbeelding

6: trap in het Vaticaan museum
Afbeelding

7: uizicht vanaf Castel Sant'Angelo
Afbeelding

8: zonsondergang boven Vaticaan
Afbeelding

9: doorkijkje in het Colosseum
Afbeelding

10: gang colosseum
Afbeelding

11: Colosseum by night
Afbeelding

12: straatmusucant
Afbeelding

13: uitgebrande auto
Afbeelding

14: telefoon op station
Afbeelding

15: Da Vinci op vliegveld
Afbeelding

Bedankt voor het kijken en het evt. commentaar

[edit] ik zie dat de foto's toch weer een beetje minder scherp zijn dan de originele [/edit]
Laatst gewijzigd door 1 op lennart_ros, in totaal 14 keer gewijzigd.
ErHa
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 92
GeregistreerdCOLON 18 Jun 2005 10:39

Mooie serie, 7 en 12 hebben mijn voorkeur.
[size=75]EOS 5D MK II & MK III, EF 17-40 f/4 L USM, EF 24-105 f/4 L IS USM, EF 70-200 f/4 L IS USM, EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM[/size]
Gebruikers-avatar
Skraph
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 103
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2008 15:30
CONTACTCOLON

Daar sluit ik me volledig bij aan.

Bij 7 heb je mooi licht. Hij moet alleen nog even rechtgezet worden.

12 vertelt een verhaal. Het is daarbij mooi om de bewegingsonscherpte van de voorbijganger te zien.
'To the complaint, 'There are no people in these photographs,' I respond, 'There are always two people: the photographer and the viewer.' – Ansel Adams

Portfolio: http://www.LeslieGoedhart.nl
Gebruikers-avatar
jeroengerssen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 340
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 13:30

Jazeker, ik hou hier van. Mag van mij veel meer straatfotografie geplaatst worden. Ben er vorig weekend ook geweest en heb hierover ook een serie geplaatst, ook met zeer leuke kritieken. Naast dat ik de gehele serie erg leuk vind, zijn voor mij 7 en 12 dan ook de uitschieters.
canon 40D en toebehoren
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Leuke, gevarieerde reeks, waarbij te zien is dat je moeite hebt gedaan om originele standpunten in te nemen. Dat vind ik ook goed geslaagd. Foto 8 en 9 springen er voor mij uit. In 8 heb je mooi licht te pakken. Het doorkijkje in foto 9 vind ik heel erg goed gelukt. Top!
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
lennart_ros
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 383
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2010 08:35
WoonplaatsCOLON Leiden
CONTACTCOLON

Hoi ErHa, Skraph, jeroengerssen en Digilike,

thanx voor de positieve reacties. Ben nog niet zo lang wat serieuser bezig met fotograferen, dus het is leuk om te horen dat er mensen zijn die de fotos leuk vinden.
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Goed dat je nu al die verschillende standpunten probeert ;) Even iets anders: het plein op foto 2 is toch Piazza Navona, denk ik?
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
lennart_ros
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 383
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2010 08:35
WoonplaatsCOLON Leiden
CONTACTCOLON

Digilike schreefCOLONhet plein op foto 2 is toch Piazza Navona, denk ik?
Inderdaad!!!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar