Mijn dochtertje wil model worden

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
hovi
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 60
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2009 12:49
WoonplaatsCOLON limburg

Wat een lol, mijn dochtertje denkt dat ze model kan worden :lol:
En mama moet haar dan maar mooi op de foto zien te krijgen :?

Uit een hele serie met gekke bekken en rare houdingen toch nog twee redelijke gevonden, is het wat!?!?

1
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=162515[/img]


2
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=162516[/img]


Bedankt voor het kijken en de op- en of aanmerkingen
Laatst gewijzigd door 1 op hovi, in totaal 27 keer gewijzigd.
Groetjes beginneling Christel
Gebruikers-avatar
PDH65
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 890
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2008 23:15
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

dochtertje heeft zeker talent !

en de foto's zijn mooi van kleuren en compo.
Miss iets meer contrast erin steken bij de bewerking.
Ik post minder maar leer meer.
EOS 7D / EOS 40D /Canon 70-200mm F2,8 / Canon EF 24-70mm F2.8 L USM II / Canon 50mm F1,4/ Canon EF 100mm F2.8 Macro US / Illustar 300watt studioset en wat plu's
hovi
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 60
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2009 12:49
WoonplaatsCOLON limburg

Bedankt voor je reactie


Heb nog niet zoveel kennis van het bewerken, maar bedoel je zo iets!?!?

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=162518[/img]
Groetjes beginneling Christel
Gebruikers-avatar
PDH65
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 890
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2008 23:15
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

ja, zoiets bedoel ik. Het gras ziet er nu al veel gezonder uit hé :wink:
Ik post minder maar leer meer.
EOS 7D / EOS 40D /Canon 70-200mm F2,8 / Canon EF 24-70mm F2.8 L USM II / Canon 50mm F1,4/ Canon EF 100mm F2.8 Macro US / Illustar 300watt studioset en wat plu's
Gebruikers-avatar
Erik Mulder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2007 23:00
WoonplaatsCOLON Vlissingen
CONTACTCOLON

Niet alleen het gras :lol:
Ook je dochter heeft nu een gezonde blos op d'r wangen :wink:
leuke, spontane foto's.
Materiaal: 1000D met grip, 50D met grip, 7D mark II, Sigma 18-50mm DC, Sigma 17-70mm DC Macro, Canon 50mm, Sigma 10-20mm DC-USM, Sigma 55-200mm DC,Tamron 70-300mm, Tamron 18-200mm, diverse flitsers, wat klein spul.Nu nog tijd om het te gebruiken!
Gebruikers-avatar
Extra300
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 117
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2010 18:15
WoonplaatsCOLON Wateringen
CONTACTCOLON

Helemaal mee eens! De appelwangetjes komen zo mooi naar voren en worden niet meer verstopt.
Leuke spontane foto's en dat heb je niet alleen goed vastgelegd, maar doet je dochter voortreffelijk!
450D | EF-S 18-55 IS | EF-S 55-250IS | EF 100 F2,8 macro USM | Metz 48 AF-1
http://degroot.dyndns.org
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Zeker leuke foto's, waarbij het te overwegen valt met een reflectiescherm de schaduw in het gezicht wat op te lichten. Zo'n ding kost je de kop niet en wanneer je dochter model wil worden kun je haar gerust uitleggen dat het voor nog mooiere foto's is.
Gebruikers-avatar
Dave73nl
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2009 22:30
WoonplaatsCOLON Tilburg
CONTACTCOLON

Leuk al dat ze nog wil hahahah Mijn zoontje is al niet meer te porren ;)
Niet geschoten is ook niet gemist ;) Wat mis ik weinig de laatste tijd...
Jarenlang "close" vrienden met mijn 350D en delen deze vriendschap op www.dafke.nl
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Kleur, compo en een reflectieschermpje zijn slechts bijzaak.

Wat ik hier mis in de commentaren is gebruik van het diafragma. Ik vermoed dat je in de P modus of vol-automaat hebt geschoten. Derhalve heeft de camera het diafragma gekozen, en dat is iets wat je bij portretfotografie beslist niet wil.

Durf dat ding uit de automatische stand te halen en zet hem op Av. Nu kun je zelf je diafragma instellen. Hierbij geld: hoe lager het getal des te mooier is de achtergrond-waas. Dat word ook wel het "Bokeh" genoemd. Dat is die mooie "waazige blur" die je in mooie professionele foto's ziet.

Het diafragma heeft dus invloed op de scherptediepte. Het bepaalt hoeveel ruimte voor- en achter het onderwerp waarop jij hebt scherpgesteld ook nog in focus is. Nu heeft de camera zelf de waarden gekozen van f/11 in foto 1 en f/14 in foto 2. Doordat dit hele hoge getallen zijn is er heel veel scherptediepte, en dat is bij dit soort foto's niet mooi. Dus dan krijg je geen mooie wazige achtergronden. Als je deze twee foto's morgen nog een keertje maakt volgens de methode die ik nu genoemd heb, plaats ze er dan eens bij en laat het verschil eens zien. Gebruik bij voorkeur het één na laagste f-nummer. Wat dat nummer is dat verschilt per objectief. Er zijn objectieven die tot een heel laag nummer kunnen, en een mooi objectief voor dit soort foto's is de Canon EF 50mm f/1.8 die overigens maar 9 tientjes kost. Als je dan foto's maakt met f-waarden tussen f/2.5 tot f/ 3.5 dan heb je schitterende resultaten.

Succes!

Gr. John :wink:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
hovi
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 60
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2009 12:49
WoonplaatsCOLON limburg

Bedankt voor jullie reacties!!

Nu even wachten opwat beter weer en dan zal ik het zeker nog eens proberen, bedankt voor de tips!
Groetjes beginneling Christel
H_H
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 35
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2009 23:41
WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

Altijd leuk om kinderen te fotograferen als ze er zin in hebben.

Je hebt deze foto gemaakt op ISO 400, F/14 en 1/200. Probeer 't nog eens (als 't vergelijkbaar weer is) op ISO 100, F/8 en 1/125 o.i.d. Of nog groter diafragma (F/4 & 1/160). Dan komt je dochter meer los van de achtergrond. En probeer de zon dan in haar gezicht te laten komen, zodat dat niet in de schaduw valt.

Nu ga ik met je mee wachten op de eerst volgende zomerdag...
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

H_H schreefCOLONAltijd leuk om kinderen te fotograferen als ze er zin in hebben.

Je hebt deze foto gemaakt op ISO 400, F/14 en 1/200. Probeer 't nog eens (als 't vergelijkbaar weer is) op ISO 100, F/8 en 1/125 o.i.d. Of nog groter diafragma (F/4 & 1/160). Dan komt je dochter meer los van de achtergrond. En probeer de zon dan in haar gezicht te laten komen, zodat dat niet in de schaduw valt.

Nu ga ik met je mee wachten op de eerst volgende zomerdag...
Leuk bedacht, maar een herhaling van wat ik drie posts hierboven schreef. :roll:

Bovendien, vergeet je sluitertijd! Je hebt het over ISO 100, f/8 & 1/125 of f/4 & 1/160. En wat nou als het bij die tweede poging veel lichter is dan bij de eerste poging? Lekker de camera op Av laten staan en de één na grootste diafragma-opening kiezen (= laagste f-cijfergetal). De camera rekent de rest voor je uit. Die kan dat veel sneller en nauwkeuriger dan wij. :wink:

En als je merkt dat de sluitertijd te traag word (dus korter dan het overeenkomstige brandpunt maar dan in tijd) dan krik je de ISO iets omhoog. Bij een brandpunt van 200mm heb je een minimale sluitertijd nodig van dca. 1/200 en liefst een stopje sneller (1/250). Bij een brandpunt van 50mm volstaat een sluitertijd van 1/50 al, mits het stilstaande onderwerpen betreft, zoals bij portretfotografie vrijwel altijd het geval is. :idea:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
H_H
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 35
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2009 23:41
WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

musicjohn schreefCOLONLeuk bedacht, maar een herhaling van wat ik drie posts hierboven schreef. :roll:
Mooi toch? Extra bevestiging voor de TS! ;)

Wat betreft je verhaal over "vergeten" sluitertijd: dat is een verschil in techniek, maar beiden zijn prima te gebruiken. Ik meet doorgaans met een lichtmeter het opvallend licht en stel de camera handmatig in. Maar jouw werkwijze werkt natuurlijk ook prima.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar