Wat te doen met deze foto?

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
H_H
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 35
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2009 23:41
WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

Heren, dames,

Afgelopen maandag heb ik deze foto gemaakt. Op zich vind ik 't een hele mooie foto, maar nét niet helemaal. Wat zouden jullie anders doen in de nabewerking? Ik heb deze nu alleen iets qua belichting en een "soften skin" filter aangepast. Jullie staan vrij om er mee te doen wat je wilt, zolang hij maar niet gepuliceerd wordt.

Als het goed is, kan iedereen hem zien. Zo niet, dan hoor ik 't wel.

Afbeelding

Overigens heb ik voor degenen die écht los willen gaan, de CR2 (Canon RAW) ook beschikbaar.
Gebruikers-avatar
fvdrunen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 636
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2006 21:20
WoonplaatsCOLON Schijndel
CONTACTCOLON

Mooi model, de belichting is minder.
Ik zou de belichting iets meer van voren hebben geplaatst zodat er catchlights in de ogen komen en wellicht nog een haarlicht geplaatst.
Met name de schaduwen in het gezicht zijn lastig weg te werken.
Ook de losse haren rond het hoofd kunnen beter.
Toch denk ik dat je met wat shoppen een mooie foto kunt overhouden, zeker als je hem in RAW hebt.
Kijk ook eens op mijn website http://www.fvdrunen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
H_H
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 35
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2009 23:41
WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

Dit was de eerste keer dat ik met een beauty dish werkte tijdens een cursus. De docent plaatste de dish (voor mij) links van het model, ietsje voor haar.

Ik zal morgen even de originele foto converteren naar JPG en hier plaatsen. De RAW geef ik alleen aan degenen die er even serieus mee bezig willen gaan.

Model is overigens een vriendin van me, die ik 'in de flow' ook probeer te helpen aan een carrière als model. Ze studeert eigenlijk psychologie en vind dit leuk om te doen. Ik zal je compliment doorgeven!
Gebruikers-avatar
veldje63
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1761
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 19:59
WoonplaatsCOLON Kaag en Braassem
CONTACTCOLON

Op de eerste plaats zal je met je belichting moeten gaan leren werken. Hoe de belichting ook staat, het is de kunst om je model wel zo neer te zetten dat de belichting op haar gezicht klopt, dat je model het licht zoekt.
De soft skin vind ik iets teveel. Je zou nog iets met levels en maskers kunnen doen. Met curves en maskers. Verscherping mis ik ook nog.
Dus er is nog wel wat aan te werken, zeker aan het origineel denk ik.
groetjes,
Rob
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Wat me met name opvalt is de ongelijke verdeling van licht en schaduw op haar gezicht. Schaduw kan erg mooi zijn, maar ik heb niet de indruk dat dit hier helemaal zo bedoeld is. Haar (voor ons) rechter oog spreekt onvoldoende door deze schaduw. Ook de schaduw op haar kin vind ik té.
Zeker een leuk model waar je vast nog wel een keertje mee mag schieten ;)
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
Edjereloaded
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2008 18:49
WoonplaatsCOLON Sprundel
CONTACTCOLON

Mooi model, maar zoals mijn voorgangers al aangeven is de belichting een stuk minder.Probeer de verlichting iets lager te zetten. (Zie schaduw onder de ogen/onderlip) Persoonlijk had ik ook een zwarte achtergrond genomen.

Veel oefenen zullen we maar zeggen.

Grt
Ed
Het heden is niet meer dan een moment tussen verleden en toekomst!!!
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Wat zonde van deze mooi dame !. Haar houding en expressie zijn prima De techniek: Ik snap niet helemaal de bedoeling van de docent. De dish staat hier veel te hoog, en er is maar van een kant belicht waardoor er een lelijke slagschaduw onstaat op haar schouder. Ook mist hierdoor een catchlight in haar ogen. Een reflectiescherm aan de (foto)rechterkant die haar gezicht aan de linkerkant iets belicht had was veel mooier geweest.
De nabewerking vind ik iets te soft en er mist scherpte. Ook haar huid is wat te rood. Als je wilt wil ik best even met de RAW aan de gang hoor. Ik kan niet beloven dat alle storende elementen weg te werken zijn
Stuur mij maar een PB, dan krijg je mijn e-mail adres.

groet Martijn
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar