Shoot met Karina, eerste keer via DH

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
Lampiew
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 272
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2007 19:20
WoonplaatsCOLON Houten

Hoi,

Dat je probeert om vd gebaande paden af te gaan met toning, kan ik erg waarderen. Ik zag dat je een oude (ongecalibreerd waarschijnlijk) monitor hebt. Ik denk dat je je monitor echt moet vervangen wil je dit soort bewerking goed kunnen uitvoeren.

Eerlijk gezegd ben ik ben zo enthousiast over de serie.
Over het algemeen: De schaduwen zijn erg hard.
#1. Achtergrond leidt af. Wat doen de skates daar? Wat wil je hiermee zeggen?
#2. Hier komt het flitslicht te veel op de muur. Oplossing: Karina meer afstand laten nemen van deze muur of het flitslicht blokken met een GOBO.
#3. Toning naar groen. Ik vind ook de rode schaduw onder haar (camera rechter) oksel en bij het bandje niet mooi.

Tsja, het is wat kritisch. Ik ben zelf ook beginnend in deze tak van fotografie. Ik leer mee met dit soort foto's. En de kritieken die ik weer lees hierop.

Succes,
Lampiew
50D, ef-s 17-55 F/2.8 IS, EF 70-200 F4/L IS, Tokina 12-24 f4, Speedlite 580EX, manfrotto 190cxprob, Gitzo G1278M. Sinds kort wat strobist spullen.
Gebruikers-avatar
feij073
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 84
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2009 17:33
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Leuk te zien dat er fanatiek commentaar gegeven wordt. Dank daarvoor.

Ik snap zo onderhand dat de harde schaduwen niet in de smaak vallen en dat de achtergrond stoort op de eerste foto. Wat betreft de toning op de laatste foto, ik zal hier nog even naar kijken. Mijn monitor is inmiddels zo'n 5,5 jaar oud en is veel gebruikt, dus hij zal niet zo kleurecht meer zijn (hij is inderdaad niet gecalibreerd, het is wel een prima monitor, een 24" dell IPS Lcd paneel, maar desalniettemin).

Wat betreft de storende achtergrond en mijn grap over de niet te verplaatsen halfpipe/flat, ik heb uiteraard wel geprobeerd om een andere achtergrond te nemen en de slagschaduw te reduceren, ik vond echter foto 1 geslaagder. Maar om de pret niet te drukken bij deze foto 1 vanuit een ander standpunt en met minder schaduw (de pose is wel ietsje anders, maar daar moeten jullie maar even geen rekening mee houden):

Afbeelding

Ik vind het heel prettig te zien dat er zo gereageerd wordt op mijn foto's, hier kan ik alleen maar van leren!

oja, en @martinphili: Thanks! ;)
EOS 450D | EOS 7D | EF-S 18-55 mm IS | EF 50mm f1.8 II | EF 70-300 mm f4-f5.6 IS USM | EF 24-70 f2.8 L USM | 2x Speedlite 430 EX II
Gebruikers-avatar
Lampiew
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 272
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2007 19:20
WoonplaatsCOLON Houten

Zeker fijn als je zoveel reacties krijgt.

Ik vind je update foto. Een stuk beter belicht. De achtergrond doet het ook een stuk beter.
grtz
Lampiew
50D, ef-s 17-55 F/2.8 IS, EF 70-200 F4/L IS, Tokina 12-24 f4, Speedlite 580EX, manfrotto 190cxprob, Gitzo G1278M. Sinds kort wat strobist spullen.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar