saartje 2x (update!)

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
PDH65
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 890
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2008 23:15
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Even een foto om aan te tonen waarom ik probeer te "photoshoppen". In de ruimte die ik momenteel huur als studio zit tussen muur en vloer een grote spatie en dat is oerlelijk.
Afbeelding


in zw/w
Afbeelding

of liever kleur?
Afbeelding[/img]
Laatst gewijzigd door 2 op PDH65, in totaal 23 keer gewijzigd.
Ik post minder maar leer meer.
EOS 7D / EOS 40D /Canon 70-200mm F2,8 / Canon EF 24-70mm F2.8 L USM II / Canon 50mm F1,4/ Canon EF 100mm F2.8 Macro US / Illustar 300watt studioset en wat plu's
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Op dit moment kies ik er geen (geen mening ;)), eerst maar back to photoshop. :twisted:
Bij de Z/W versie zit duidelijk boven haar linker arm een flinke vlek en ook boven haar been zitten flinke vlekken.
Dit is op de kleurenversie ook aanwezig maar dan in iets mindere mate.

Tevens is de uitsnede alles behalve netjes en zijn er happen weggevallen uit haar kuit en bovenbeen, heeft haar rechter onderarm een lelijke rand en heb je d'r pink afgesneden en vergeten tussen haar vingers te gummen.

Het is wel vreemd dat het bovenstaande jou nog niet is opgevallen?
Al met al nog een paar leermomentjes ;)
Je weet niet wat je niet weet ! :D
MrDummy
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 81
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2010 20:13
WoonplaatsCOLON Drachten

Wirewess heeft idd gelijk over photoshop werk.

Gezien detail in haar haar denk ik dat het toverstaf kan zijn. Dan heb je effen kleur achtergrond gebruikt om makkelijker eruit te snijden.
Voor de rest inderdaad haar rechter onderarm vergeten delen en rechterbeen ziet er vreemd uit omdat lijn niet netjes doorloopt aan onderkant: er is mogelijk beetje teveel weggehaald.

Haar = aardig goed gedaan
Armen en benen = wat vergeten en niet mooi doorlopende lijn
Canon 450D met batterijgrip | 18-55mm f3.5-5.6 kitlens | 55-250mm f4-5.6 kitlens | Sigma 24-60mm f2.8 | 50mm f1.8 II prime | Speedlite 420EX.
luckynoodles
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 159
GeregistreerdCOLON 18 Nov 2009 11:11

Ik ben het wel met mijn voorgangers eens, je ziet te veel dat het gephotoshopped (huh schrijf je dat zo) is. Ook bij haar rechterhand zie ik het duidelijk.
Waarom probeer je de achtergrond niet al zo wit te krijgen bij het maken van de foto zelf? Ik heb het vermoeden dat je kampt met te weinig licht op de achtergrond. Je hebt namelijk een goed gevoel voor compositie en de scherpte ligt het ook zeker niet aan, het is nu eigenlijk een beetje zonde van de plaat.
Je kunt bij gebrek aan licht ook voor een wat lichtgrijze achtergrond gaan, door juist de lampen minder op de achtergrond te richten.
Anyway, zeker niet slecht maar jammer van de photoshop.
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Maar aan de plus kant zie ik wel een steeds betere samenwerking tussen jou als fotograaf en dit model!
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Gebruikers-avatar
PDH65
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 890
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2008 23:15
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

ik moet dus dringend :
1) anders gaan belichten
2) m'n scherm goed calibreren
3) jullie bedanken voor de op- en aanmerkingen
Ik post minder maar leer meer.
EOS 7D / EOS 40D /Canon 70-200mm F2,8 / Canon EF 24-70mm F2.8 L USM II / Canon 50mm F1,4/ Canon EF 100mm F2.8 Macro US / Illustar 300watt studioset en wat plu's
Gebruikers-avatar
henk156
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 211
GeregistreerdCOLON 31 Mei 2009 08:16

ik kan eigenlijk niet kiezen, vind ze allebei mooi

de afwerking kan inderdaad wat beter, maar echt goed Photoshop Retoucheren is weer een vak apart hoor...

andere zijn in het voordeel met een complete studio inrichting
canon 400D | EFS 18-55mm | EFS 55-250mm 1:4-5.6 | 430 EX II
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

op zich een aardige foto, alleen weer die nabewerking !!!! Dat ziet er echt niet uit hoor zo. Kijk nou zelf eens goed. Ten eerste erg slordig gedaan zo en ten tweede is het altijd heel onnatuurlijk om totaal geen schaduw meer te zien.
Gebruikers-avatar
PDH65
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 890
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2008 23:15
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

martinus schreefCOLONop zich een aardige foto, alleen weer die nabewerking !!!! Dat ziet er echt niet uit hoor zo. Kijk nou zelf eens goed. Ten eerste erg slordig gedaan zo en ten tweede is het altijd heel onnatuurlijk om totaal geen schaduw meer te zien.
je hebt volkomen gelijk en ga er aan verder werken.
Ik post minder maar leer meer.
EOS 7D / EOS 40D /Canon 70-200mm F2,8 / Canon EF 24-70mm F2.8 L USM II / Canon 50mm F1,4/ Canon EF 100mm F2.8 Macro US / Illustar 300watt studioset en wat plu's
Gebruikers-avatar
Van Driest
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 298
GeregistreerdCOLON 21 Aug 2006 19:05
WoonplaatsCOLON Betuwe
CONTACTCOLON

Foto is op zich prima, jammer van al je photoshopwerk, maar dat daar heb je vast weer veel mee geleerd. Als je nu toch een studioruimte tot je beschikking hebt en ook nog zo'n mooi model, investeer dan toch ook nog even in een paar meter achtergronddoek. Ik ben nu al benieuwd naar het resultaat.
http://www.fotoatwork.nl / wat is jou passie?
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

ik moet eerlijk zeggen dat ik de originele helemaal niet fout vind zio met die overgang muur en vloer. In ieder geval veel beter dan de bewerkte. Als je de originele nou nog een klein beetje opknapt heb je best een goeie foto
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Mijn grootvader zaliger zei al: wat niet kapot is moet je niet proberen te repareren. Mijn gedachten gaan dezelfde kant op als die van Martijn: de originele foto is prima. Hoogstens dat je de scheiding tussen wand en vloer aan de linkerkant nog iets bij zou kunnen werken: daar lopen twee lijnen, rechts slechts eentje. Een paar vlekjes op de vloer nog wegpoetsen en klaar is Kees.
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Gebruikers-avatar
PDH65
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 890
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2008 23:15
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

@ Van Driest, deze ruimte heb ik nog tot eind juli. in tussentijd hoop ik hier thuis een ruimte klaar te hebben en dat ga ik toch wat anders aanpakken ja.

@ Martinus & MartinPhili, het is meestal door die dubbelijn te verwijderen dat het geklooi ontstaat. Een goede manier om die lijn te verwijderen zonder kleurverschil zou handig zijn en een gecalibreerd scherm.
Ik post minder maar leer meer.
EOS 7D / EOS 40D /Canon 70-200mm F2,8 / Canon EF 24-70mm F2.8 L USM II / Canon 50mm F1,4/ Canon EF 100mm F2.8 Macro US / Illustar 300watt studioset en wat plu's
Gebruikers-avatar
veldje63
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1761
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 19:59
WoonplaatsCOLON Kaag en Braassem
CONTACTCOLON

waarom niet gewoon op de markt een stuk witte stof en zwarte stof kopen?
Dat gebruik ik nog altijd.
Hang dat voor die muur en laat het op de grond uitlopen en je hoeft een stuk minder te shoppen.
Probeer gewoon ten alle tijden te voorkomen dat je modellen totaal vanuit een ondergrond gaat knippen.
Als je het al doet, gebruik dan de ondergrond door 2 lagen te maken. 1 laag met het model zonder ondergrond, 1 ondergrond zonder model.
En dan blur dan die ondergrond.
Ik wil dat best eens laten zien en dan kan je kijken of je dat wat vind.
(bij interesse, pb even)
groetjes,
Rob
Gebruikers-avatar
PDH65
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 890
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2008 23:15
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

voor zwart werk ik zo al...

je hebt een PB.

en nog eens een geschopte versie :

Afbeelding
Ik post minder maar leer meer.
EOS 7D / EOS 40D /Canon 70-200mm F2,8 / Canon EF 24-70mm F2.8 L USM II / Canon 50mm F1,4/ Canon EF 100mm F2.8 Macro US / Illustar 300watt studioset en wat plu's
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar