welke tas beste voor 1000d+canon 70-300 IS en aparte kitlens

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
jorie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 168
GeregistreerdCOLON 26 Feb 2010 16:40
WoonplaatsCOLON made

hallo mensen,
Ik had een tas waar mijn 1000d+kitlens makkelijk in konden nou heb ik een 70-300 IS gekocht en die pas niet meer in die tas. nou heb ik eens zitten kijke maar ik weet niet precies wat nou het beste is. want ik weet niet precies hoe grote tas ik er nou voor nodig heb. Graag advies.
mvg jorie
Canon EOS 70D / Canon EOS 1000D gripped / Samyang 8mm f/3.5 Fisheye / Canon EF 17-40mm f/4 L USM / Canon EF 50mm f/1.4 USM / Canon 430EX II / Canon EF 70-200mm F/4 L USM

Site waar mijn foto's op staan: http://www.jorieslagmolen.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Breng een bezoek aan KE in Capelle aan de IJssel. Daar hebben ze op de eerste etage een enorme lading cameratassen staan. Je kunt dan uitproberen of alles past.
Gebruikers-avatar
Piet van Vroonhoven
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1003
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2007 17:05
WoonplaatsCOLON Druten

wat moet er uiteindelijk in? Ben je van plan nog bijvoorbeeld een 10-22 een 24-105 en macroobjectief en een flitser er bij te kopen? Dan heb je langzaam een grote tas nodig. Je kunt je ook afvragen of altijd alles mee moet.
Het gevaar bestaat dat de tas anders te zwaar wordt om mee te nemen.
Je kunt denken aan een rugzak waar alles in kan en daarnaast een tas waar niet meer dan body + een a twee extra lenzen in kunnen, om op wandelingen mee te nemen.
Gebruikers-avatar
Gus
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 226
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2009 10:15
WoonplaatsCOLON Leudal
CONTACTCOLON

Als je veel lange wandelingen maakt oftewel je tas moet dragen adviseer ik je geen schoudertas te pakken want dit gaat ontzettend irriteren na langere tijd (ervaring :P). Ik heb nu een rugzak (heb ook meer spullen ondertussen). Maar er zijn ook kleine rugzakken.
www.gustlock.nl
Johnalb

of kijk eens op de wel bekende site als het gaat om tassen en praktijk voorbeelden.
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

ga gewoon eens lekker kijken bij kamera-express bv of bij je in de buurd bij foto-express en koop een tas op de groei, gaat sneller dan je soms denkt, flitsertje erbij, weer een lensje erbij en je tas is weer te klein, dus even goed nadenken en uitvogelen waar de tas aan moet voldoen, zo maak je een weloverwogen keuze.
Een tip, je oude tas niet verkopen, een kleine tas is altijd handig om erbij te hebben.
Fotograferen is kijken niet klikken.
CrazyDiver
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 07 Apr 2009 20:02
WoonplaatsCOLON Wageningen

Ik ben erg tevreden met mijn Lowepro slingshot 300 AW. Ik kan er alles in meenemen wat ik op een dag nodig heb, incl mijn lunch en een flesje drinken...

Wat ik je wel aan kan raden is om meteen na te denken over de toekomst. Ik heb in het verleden al eens de fout gemaakt om een tas te kopen waar alles in kon. En nog een extra lens.... Maar na een jaar was die toch al echt te klein na een uitbreiding met een 70-200.
Je kunt erg veel kwijt in de slingshot 300 AW en door de constructie draagt hij erg prettig. En draagcomfort is bij een tas erg belangrijk.
CrazyDiver
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 07 Apr 2009 20:02
WoonplaatsCOLON Wageningen

Ik ben erg tevreden met mijn Lowepro slingshot 300 AW. Ik kan er alles in meenemen wat ik op een dag nodig heb, incl mijn lunch en een flesje drinken...

Wat ik je wel aan kan raden is om meteen na te denken over de toekomst. Ik heb in het verleden al eens de fout gemaakt om een tas te kopen waar alles in kon. En nog een extra lens.... Maar na een jaar was die toch al echt te klein na een uitbreiding met een 70-200.
Je kunt erg veel kwijt in de slingshot 300 AW en door de constructie draagt hij erg prettig. En draagcomfort is bij een tas erg belangrijk.
Gebruikers-avatar
jorie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 168
GeregistreerdCOLON 26 Feb 2010 16:40
WoonplaatsCOLON made

ik heb een beetje rond zitten kijken op kamera express enzo.
ik denk dat de Lowepro Exchange Messenger wel geschikt is.
wat denken jullie hiervan? ik heb dus eos 1000d, kitlens, canon 70-300is en dan nog wat draadjes en batterijen.[/url]
Canon EOS 70D / Canon EOS 1000D gripped / Samyang 8mm f/3.5 Fisheye / Canon EF 17-40mm f/4 L USM / Canon EF 50mm f/1.4 USM / Canon 430EX II / Canon EF 70-200mm F/4 L USM

Site waar mijn foto's op staan: http://www.jorieslagmolen.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
CrazyDiver
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 07 Apr 2009 20:02
WoonplaatsCOLON Wageningen

Ik denk dat je meer gaat hebben aan een slingshot. Reden in de buikband die zorgt voor het draagcomfort van de slingshot.
Bij uitbreiding van je collectie aan glaswerk zal de tas die je nu uitgezocht hebt waarschijnlijk voor je schouder te zwaar worden.
Gebruikers-avatar
Ralph_86
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 767
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2009 13:42
WoonplaatsCOLON Brabant
CONTACTCOLON

Ik zou ook eens de Lowepro Slingshot 202 overwegen... of, als je het niet erg vindt om een "ouder" model te hebben de Slingshot 200. Die laatste is nu bij veel winkels fors afgeprijsd vanwege de komst van de 202.
Foto's 1000km van Spa nu online... || RPIX.NL || FLICKR ||
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar