Tamron 70-300mm geeft probleem.. iemand oplossing?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Digi25
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2005 20:14
WoonplaatsCOLON Dongen
CONTACTCOLON

iets langer dan een week geleden een Tamron 70-300mm lens gekocht. Leuk lensje en al enkele foto's mee gemaakt. Ook gebruikte ik deze lens afgelopen vrijdag in het vroeg van de avond op een trouwfeest (buiten)

Ik had de camera in stand Av staan om zo de bruid mooi op foto te krijgen met Diafragma. Normaal als hij scherp is piept hij en knippert hij rood in mijn lens. Maar zomaar ineens stopte dit! Hij lijkt hem wel scherp te maken, maar geen piepjes meer en ook geen rood signiaal in zoeker.

de volgende dag uitgezocht.. bleek het volgende. In de standen M, AV, TV, P en Sports werkt het niet.. en de standen A-Dep, auto, Portret, landschap, macro, nacht, en zonder flits weer wel..

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?
tajvdz
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2005 11:32

Is niet toevallig het knopje AF op MF terecht gekomen?

Ik heb dat ook weleens gehad met mijn lens maar had het gelukkig snel door..
Digi25
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2005 20:14
WoonplaatsCOLON Dongen
CONTACTCOLON

Iniedergeval niet op de lens, die staat gewoon op AF. Maar hij werkt ook maar in bepaalde standen wel, en andere standen niet.. dat is zo vreemd. (zie vorig bericht van mij welke wel, en welke niet)
wemzetlast
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2005 10:36
WoonplaatsCOLON Wijlre (Zuid Limburg)

sinds ik de gehackte firmware (die dus eigenlijk voor de 10D is) op mijn 300D heb zitten heb ik dat ook eens af en toe.

Even helemaal uitzetten (of zelfs accu verwijderen) wil wel eens helpen.

succes,

Mat
JeeSee
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2004 12:45

Ik heb deze lens ook, maar bij mij geeft hij in alle standen de focus aan (die irritante PIEP heb ik uitgeschakeld.. ) behalve in één stand: de sportstand omdat hier continu gefocust wordt.
Voor de rest geen problemen met deze lens.
Canon EOS 300D - Sigma 70-200 F2.8 EX HSM - Sigma 2X Extender - EF-S 18-55 + Tamron 70-300 f4/5.6 LD Macro + EF 50 f1.8 mkII & Canon Powershot S410 (aka Ixus 430)
Digi25
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2005 20:14
WoonplaatsCOLON Dongen
CONTACTCOLON

Het probleem is inmiddels al opgelost.. handig als je duitse handleiding hebt en geen nederlands (inmiddels al wel) het was een verkeerde camera instelling :oops:
zzzzzzzzzzzz
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 167
GeregistreerdCOLON 18 Mei 2005 19:30
WoonplaatsCOLON Voorhout
CONTACTCOLON

laat me raden...

de AF stond op servo??

Dat probleem had ik namelijk ook.. alleen knipperde hij bij mij wel rood geloof ik.. alleen het piepje deed het niet...
Kenny_K
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2005 21:23

Wat is er aangepast? Ik heb namelijk het zelfde probleem met mijn 75-300 IS lens
Kenny_K
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2005 21:23

Ik had niet alles goed gelezen over de "aangepaste" firmware. Pijltje naar recht en gekozen voor AF OF en alles werkt weer als van ouds.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar