Drummer

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Duikbootrob
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2009 14:46

Niet helemaal scherp, wel redelijk mooi licht bij deze drummer.
Rob.

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=160445[/img]
Gebruikers-avatar
PDH65
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 890
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2008 23:15
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

je ziet in elk geval dat de 5D mII weinig ruis heeft op iso 1250
Ik post minder maar leer meer.
EOS 7D / EOS 40D /Canon 70-200mm F2,8 / Canon EF 24-70mm F2.8 L USM II / Canon 50mm F1,4/ Canon EF 100mm F2.8 Macro US / Illustar 300watt studioset en wat plu's
Gebruikers-avatar
ceesd
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 748
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2009 17:47
WoonplaatsCOLON Westland

Duikbootrob schreefCOLONwel redelijk mooi licht bij deze drummer
Hoi rob,

Helaas deel ik je mening niet. Sterker nog, toen ik de foto zag vielen mij direct de overbelichte plekken op de drummer op. Het histogram van de foto bevestigde mijn eerste indruk. Aan de rechterkant clipt 'ie. Met name plekken op het haar en links van de neus zitten uitgebeten overbelichte plekken.

Nu is zo'n foto vanwege de enorme contrastverschillen ook moeilijk goed te krijgen. Ik weet niet of je in Raw hebt geschoten want dan heb je nl. een paar stops meer belichtingsruimte. Als ik mij niet vergis 4 stops meer en op sommige camera's zelfs meer.
Je had dan tevens de donkere delen (indien gewenst) wat meer op kunnen halen met b.v. een schaduw-hooglichten tool.

Helemaal rechts in de foto zit wel mooi licht op de instrumenten. Maar verder nee, sorry hoor, maar deze is het toch niet helemaal.

Grt, Cees :wink:
Een cowboy met zijn handen omhoog staat meestal niet te juichen.
Gebruikers-avatar
Duikbootrob
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2009 14:46

Hij is in raw gemaakt.
Zal voor mezelf ff kijken wat er nog aan de belichting te doen is.

Rob
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

CeesD schreefCOLONHelaas deel ik je mening niet. Sterker nog, toen ik de foto zag vielen mij direct de overbelichte plekken op de drummer op. Het histogram van de foto bevestigde mijn eerste indruk. Aan de rechterkant clipt 'ie. Met name plekken op het haar en links van de neus zitten uitgebeten overbelichte plekken.
Cees, daar ontkom je niet aan bij concertfotografie, of je nu in RAW schiet of in JPG. Geloof me, ik schiet heel veel concerten, en het behoort ook tot mijn specialiteiten.

Zoals T.S. meent, de lichtval is mooi.

Soms word er op dit forum te vaak uitsluitend gekeken naar techniek, en dat vind ik wel eens jammer. Eén van mijn bekende uitspraken luid:

"Een schitterende foto is vrijwel nooit technisch perfect, maar een technisch perfecte foto is slechts zelden een mooie foto".

:wink:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
Duikbootrob
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2009 14:46

Mooi gesproken, ik dank U.
Gebruikers-avatar
fwdb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 79
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2010 21:43
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Soms word er op dit forum te vaak uitsluitend gekeken naar techniek, en dat vind ik wel eens jammer.
"Een schitterende foto is vrijwel nooit technisch perfect, maar een technisch perfecte foto is slechts zelden een mooie foto".
100% mee eens. Ik zie soms naar mijn idee zeer mooie foto's staan, maar als je dan het commentaar lees dan begin je bijna aan jezelf te twijfelen :( .
Fred
EOS 500D | 24-105mm f4 [color=red]L[/color] |
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar