Een van de eerste studio shoots

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Fonzie26
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2007 18:06

Sinds een maand heb ik een leuke studio set bij elkaar gesprokkeld met als gevolg dat er ook mee gexperimenteerd kan worden. Afgelopen weekend een aantal shoots gedaan waaronder deze mensen. Dit betrof de tweede keer dat ik mijn set ging gebruiken icm een zwarte achtergrond. De foto's mochten wel wat pit hebben

Alle foto's zijn gemaakt met een 1D3 icm 24-105 F4 IS, daarna een nabewerking in lightroom. Ik ben nogal van de kleuren maar soms twijfel ik wel eens, jullie mening is welkom dus laat je horen zou ik zeggen. Het is voor mij nog erg wennen om binnen te werken en voor mijn gevoel kan er wel wat verbeterd worden.

1:
Afbeelding

2:
Afbeelding

3:
Afbeelding

4:
Afbeelding

5:
Afbeelding
6:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op Fonzie26, in totaal 20 keer gewijzigd.
Slipstream
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 527
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2008 19:45
WoonplaatsCOLON Bilthoven

Ze mogen wel wat groter, erg klein zo.
En even denken aan de naverscherping, ziet er erg onscherp uit zo.
[size=75]40D | Tokina 12-24 F4 AT-X PRO | Sigma 70-200 F2.8 EX DG HSM | Sigma 1.4x EX Extender | Canon 430EX II | Canon 50 f/1.8 II | Canon EF-S 18-55 IS | Lowepro Flipside 400 AW[/size]
Gebruikers-avatar
fwdb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 79
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2010 21:43
WoonplaatsCOLON Rotterdam

nr 4 vind ik de leukste en nr 6 de beste.
ze mogen van mij wel wat scherper zijn
Fred
EOS 500D | 24-105mm f4 [color=red]L[/color] |
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

foto's zijn zo niet goed te beoordelen hoor. Zijn te klein en zo onscherp en vaag dat het wel ingescande analoge foto's lijken.

groet Martijn
Fonzie26
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2007 18:06

martinus schreefCOLONfoto's zijn zo niet goed te beoordelen hoor. Zijn te klein en zo onscherp en vaag dat het wel ingescande analoge foto's lijken.

groet Martijn
Hmm, zal morgen andere resolutie neerzetten, ze zijn zeker scherp te noemen op volledige resolutie dus verkleind moet ook lukken. Hier en daar is er af en toe wel soft focus toegepast maar niet daarmate veel om het onscherp te ljken.

Thx voor de opmerkingen iig, ga het aanpassen ;).
Gebruikers-avatar
Twins
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 357
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2008 15:05
WoonplaatsCOLON Hoogeveen

Ik vind de poses wel mooi, ook het gebruik van de stoel. Alleen snap ik de tweede foto niet helemaal. Twee kijken naar rechts en de derde naar links, en daardoor vind ik het beeld raar om te bekijken want mijn ogen gaan met de kijkrichting mee en ze moeten nu beide kanten op. Het had al beter geweest als de voorste recht in de lens kijkt.

De vierde foto vind ik geweldig, ook zoals die is bewerkt. Het lijkt wel of ze naar haar tenen kijkt en tegelijkertijd ergens met haar gedachten in de wolken. Ik (voor mij persoonlijk dus) zou alleen een stuk van de linker- en bovenkant afsnijden, er is nu wel erg veel ruimte. En bij de vijfde had ik ook een stuk van de bovenkant gehaald.

Let er wel op dat je verscherpen in Lightroom op nul zet voor exporteren en pas gaat verscherpen na verkleinen. Met croppen verlies je ook aan scherpte namelijk.

Groeten Henk
Fonzie26
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2007 18:06

Twins schreefCOLONIk vind de poses wel mooi, ook het gebruik van de stoel. Alleen snap ik de tweede foto niet helemaal. Twee kijken naar rechts en de derde naar links, en daardoor vind ik het beeld raar om te bekijken want mijn ogen gaan met de kijkrichting mee en ze moeten nu beide kanten op. Het had al beter geweest als de voorste recht in de lens kijkt.

De vierde foto vind ik geweldig, ook zoals die is bewerkt. Het lijkt wel of ze naar haar tenen kijkt en tegelijkertijd ergens met haar gedachten in de wolken. Ik (voor mij persoonlijk dus) zou alleen een stuk van de linker- en bovenkant afsnijden, er is nu wel erg veel ruimte. En bij de vijfde had ik ook een stuk van de bovenkant gehaald.

Let er wel op dat je verscherpen in Lightroom op nul zet voor exporteren en pas gaat verscherpen na verkleinen. Met croppen verlies je ook aan scherpte namelijk.

Groeten Henk
Bedankt voor je reactie, je commentaar is zeer welkom en ga ik zeker wat mee doen. En voor wat betreft foto 4, die heeft inderdaad twee kanten en je omschrijft hem precies zoals hij zou kunnen zijn.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar