Familieportret tips gezocht

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Bleek
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2009 20:12
CONTACTCOLON

As zondag ga ik voor een vriend van mij een gezin met volwassen kinderen portretteren in een park. Waar moet ik op letten? Ik heb alleen ervaring met snapshots en kinderportretten. Regiseren heb ik nog nooit gedaan. alvast heel erg bedankt :D
Canon 450D | Grip | 18-55 kitlens | Canon F 1.8 50mm | Tamron F 2.8 28-75mm | Canon 430 EXII + Omnibounce | Lowepro Slingshot 100AW | 2 analoge Tamron lenzen
Gebruikers-avatar
jvdh
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5997
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Ik zou zeggen let op de achtergrond (geen storende elementen) en schieten maar. :D
Canon 5DmkII, Canom M, 24-70 F2.8, 70-200 F2.8, 50 F1.8 [+ vele extra's]
-Na een paar jaar minder aanwezig te zijn geweest. Probeer ik weer wat vaker langs te komen-
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

Je tamron erop , flitser erbij en rammelen maar, begin rustig en naargelang de tijd komen de mensen (en jij) vanzelf los en komen de ideen meetsal vanzelf, zoals gezegd let op je achtergronden en je diafragma's, probeer zoveel mogenlijk met wat grotere diafragma's te fotograferen maar wel erop letten dat de mensen zoveel als kan op een lijn gaan staan, anders is ome piet scherp en tante truus achter onscherp.

Neem voor de zekerheid iets mee waar ze op kunnen zitten, altijd handig, bankjes, gras ed zijn meestal dankbare onderwerpen, maar deze tijd van het jaar erg smerig en vol met alggroei wat afgeeft.

Wat ik ook altijd doe is wat oudere kleren zodat ook ik languit of op mijn knieen kan gaan zitten zonder dat het thuisfront in de stress schiet van de vuile knieen (of je neemt een vuilniszak mee waar je jezelf op neer vleid)
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
Designer
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 588
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2008 16:30
WoonplaatsCOLON Gaanderen
CONTACTCOLON

hou ook even de weersvoorspellingen in de gaten, want we wonen nog steeds in Nederland en dan weet je het, het kan vriezen en het kan dooien.

je gaat naar het park, misschien handig dat je een klein beetje kleding advies geeft, niet dat dadelijk iedereen in camouflage kleren loopt :wink:
40D | 24-105 | 70-200 | 430 EX | gereedschapskist |
Gebruikers-avatar
Bleek
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2009 20:12
CONTACTCOLON

Thx voor de nu al erg handige tips. Ik hoor niemand over een statief. Is dit aan te raden of niet? Ik heb er nog geen 1 maar K-E is dichtbij ;-)
Canon 450D | Grip | 18-55 kitlens | Canon F 1.8 50mm | Tamron F 2.8 28-75mm | Canon 430 EXII + Omnibounce | Lowepro Slingshot 100AW | 2 analoge Tamron lenzen
Gebruikers-avatar
Designer
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 588
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2008 16:30
WoonplaatsCOLON Gaanderen
CONTACTCOLON

ligt er volgens mij een beetje aan wat je precies wilt,
ik denk dat als je een statief gaat gebruiken dat alles een beetje formeel en statisch wordt,
als je de camera in de hand houdt dan ben je natuurlijk veel flexibeler met het bepalen van de composities
40D | 24-105 | 70-200 | 430 EX | gereedschapskist |
Gebruikers-avatar
Bleek
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2009 20:12
CONTACTCOLON

Ik wil hem inderdaad wel redelijk modern maken, in hoeverre dat mogelijk is. Ik zoek ook goede voorbeelden. Via Google afbeeldingen nog niet veel kunnen vinden. Iemand daarin ook nog tips?

Thx wederom :lol:
Canon 450D | Grip | 18-55 kitlens | Canon F 1.8 50mm | Tamron F 2.8 28-75mm | Canon 430 EXII + Omnibounce | Lowepro Slingshot 100AW | 2 analoge Tamron lenzen
Gebruikers-avatar
knoet
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1148
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2007 20:25
CONTACTCOLON

hou de scherptediepte een beetje in de gaten. Als je volopen schiet, krijg je waarschijnlijk niet iedereen scherp.

Let bij de achtergrond ook op de lichtomstandigheden, bij veel lucht op de achtergrond zul je moeten inflitsen, anders krijg je alleen maar donkere gezichten...

qua compositie: altijd leuk om wat af te wisselen in poses, zodat niet iedereen op dezelfde manier naast elkaar staat. Dus zoek wat bankjes, tafels, boomstammen oid om op te zitten/hangen etc...
[size=84]onderschrift[/size]
Gebruikers-avatar
Bleek
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2009 20:12
CONTACTCOLON

Afgelopen zondag was het fantastisch weer! Dat was zeker geluk hebben.

Ik heb 1 foto gemaakt met de hele familie IN en rond een kale boom. Dit was uiteindelijk zeven man! Viel zeker niet mee om die allemaal scherp op de foto te zetten en 2 mensen waren wat overbelicht. De belichting in PS aangepast en een heel tevreden vriend! De foto trots in mijn portfolio gezet!
Canon 450D | Grip | 18-55 kitlens | Canon F 1.8 50mm | Tamron F 2.8 28-75mm | Canon 430 EXII + Omnibounce | Lowepro Slingshot 100AW | 2 analoge Tamron lenzen
Gebruikers-avatar
knoet
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1148
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2007 20:25
CONTACTCOLON

en....mogen wij hem zien?
[size=84]onderschrift[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar