Lady Louiza

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
PDH65
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 890
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2008 23:15
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

3 x Lady Louiza.
Ik ga niet probeer uit te leggen wat de bedoeling was, dat mag ieder voor zich uitmaken.

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding
Ik post minder maar leer meer.
EOS 7D / EOS 40D /Canon 70-200mm F2,8 / Canon EF 24-70mm F2.8 L USM II / Canon 50mm F1,4/ Canon EF 100mm F2.8 Macro US / Illustar 300watt studioset en wat plu's
Navigator

Ik ga ook niet raden wat de bedoeling was :wink:. Wat ik WEL ga doen is zeggen dat plaat 1 veel te donker is.............

Peter
Gebruikers-avatar
PDH65
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 890
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2008 23:15
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Navigator schreefCOLONIk ga ook niet raden wat de bedoeling was :wink:. Wat ik WEL ga doen is zeggen dat plaat 1 veel te donker is.............

Peter
naar welke normen ? lol
Ik post minder maar leer meer.
EOS 7D / EOS 40D /Canon 70-200mm F2,8 / Canon EF 24-70mm F2.8 L USM II / Canon 50mm F1,4/ Canon EF 100mm F2.8 Macro US / Illustar 300watt studioset en wat plu's
Navigator

zwart = donker
wit = licht

:D
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Je hebt natuurlijk veel lol in het fotograferen, dat snap ik en dat is ook belangrijk. Maar op een een geven moment moet er toch een stijgende lijn in de resultaten zitten. Dat zie je bij de meeste mensen die met deze tak van fotografie (model/studio) beginnen. Helaas zie ik dat bij jou niet gebeuren en zitten de meeste van je foto's er op diverse fronten vaak naast. Ze hebben het vaak net niet. En dat lijkt ook wel zo te blijven. Nu ook weer. Slechte belichting, slechte compositie, slechte uitstraling van je lady, bewegingsonscherpte, vaag verhaal, etc. etc. Dat is niet leuk om te horen misschien, maar zo zie ik het. Dat is ook de reden waarom ik je laatst de aanschaf van een dure 5D afraadde. Steek dat geld liever eens in een paar goede workshops en wie weet leer je daar te zien waar je op moet letten. Succes !!!
Laatst gewijzigd door 1 op martinus, in totaal 16 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

PDH65 schreefCOLONnaar welke normen ? lol
De norm van over het algemeen mooi gevonden worden. :wink:

Ik vind hem ook te donker. Ze spreken me trouwens alle drie niet echt aan.
Wat je hebt proberen neer te zetten heb ik geen idee van en ga ik ook niet verzinnen.

Zoals gezegd is vind ik nummertje 1 te donker en zonder achterliggende gedachte trekt ze een raar gezicht. :wink:

Nummertje twee is al wat beter qua licht maar ook daar weer de houding. Wat is de achterliggende gedachte van de bewogen arm?

Nummertje 3... tja.... wat moet ik daar van zeggen. Half kleur.. half zwart/wit.... nou wás het maar de helft. Omdat haar hoofd scheef staat loopt de scheidingslijn niet door het midden.


Ik heb nu een heel aantal studio foto's van je gezien maar ik ben nogsteeds zoekende waar je naartoe wilt. En dit zeg ik om je te kunnen helpen hoor. Waar wil je zelf naartoe? Ik zie een hoop platen die geen richting hebben of een trefpunt wat je er mee wilde bereiken om je eigen leercurve te bevorderen. Hoe gaat het met een shoot? Weet je van tevoren wat jij en het model wil of wat je wilt oefenen of is het gewoon een kwestie van schiet er maar een eind op los waar ik bij het zien van deze foto's eerder naar neig.
Dit komt misschien wat cru over maar ik bedoel het goed en het is om jou verder te kunnen helpen. (Als je dat wil natuurlijk)
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

martinus schreefCOLONJe hebt natuurlijk veel lol in het fotograferen, dat snap ik en dat is ook belangrijk. Maar op een een geven moment moet er toch een stijgende lijn in de resultaten zitten. Dat zie je bij de meeste mensen die met deze tak van fotografie (model/studio) beginnen. Helaas zie ik dat bij jou niet gebeuren en zitten de meeste van je foto's er op diverse fronten vaak naast. Ze hebben het vaak net niet. En dat lijkt ook wel zo te blijven. Dat is niet leuk om te horen misschien, maar zo zie ik het. Dat is ook de reden waarom ik je laatst de aanschaf van een dure 5D afraadde. Steek dat geld liever eens in een paar goede workshops en wie weet leer je daar te zien waar je op moet letten. Succes !!!
Whaaaa! Dit wordt nu eng! Hahaha! Tegelijk ongeveer hetzelfde posten. :twisted:
Gebruikers-avatar
PDH65
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 890
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2008 23:15
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

kijk, natuurlijk heb ik aan zulke reacties wat en neem ik ook mee wat mij kan boeien (zo zullen jullie dat ook wel doen, niet dan?).
Als ik hier een reeks foto's post waarbij ik vermeld dat het ging om te leren werken met studiobelichting dan kreeg ik reacties als prima, je kent het licht, nu moet je beginnen experimenteren.
Als ik dan al eens experimenteer dan krijg ik te horen dat het niet goed is en dat ik blijf steken :? .
Maar het is algemeen geweten dat mensen die in een zelfde richting zitten veelal de moeilijkste klanten zijn hehehee.

En ik ben nog steeds bezig met het uittesten van de studiobelichting en dus werk ik niet echt aan thema's. Enkele goede workshops......ja tuurlijk maar toch heb ik ook mijn bedenkingen bij workshops. Als ik zie welk prijskaartje eraan vasthangt dan stel ik mij toch wel vragen.

Als ik dan zie naar mijn 1ste foto's 2 jaar terug en die van nu merk ik toch wel een verschil en niet alleen ik maar ook anderen. Studiofotografie zal nooit mijn ding worden en helaas zal ik de ruimte waarover ik nu beschik binnen dit en enkele maanden moeten verlaten. Maar misschien zeg ik dan ook weer de modelfotografie vaarwel en doe ik weer wat anders. Perfectie is voor velen hier een drijfveer maar net die velen hun foto's staan niet in de modeblaadjes, hangen niet op reclamepanelen etc. Waarmee ik niet wil zeggen dat hun foto's niet goed zijn maar waarmee ik wil zeggen dat er ook nog andere termen meespelen. En helaas wil ik niet een heel leven gefrustreert rondlopen omdat de juiste perfecte foto er niet komt.
Ten 1ste wil ik tijdens een shoot een aangename tijd beleven en ervoor zorgen dat zowel mijn model als visagiste dat ook hebben. Ik hoor dan ook van vele modellen dat ze met lof over mijn werkwijze spreken. Natuurlijk zijn het dan , volgens jullie, niet de perfecte modellen. So what?

Pas op, ik wil hier zeker niet uit de hoogte doen. Enkel even mijn visie op mijn werk geven. Chapeau dat jullie zoveel geld en energie kunnen steken in de zoektocht naar perfectie. Zelf ben ik eerder op zoek naar het juiste moment.

@ Martinus; hoort daar een 5D MII bij ? Niet iedereen hoort met een Mercedes te rijden en toch doen ze het :wink:


P.S. ik heb al onderbelichte foto's gezien waar prijzen mee gewonnen zijn ........oesje !!
Ik post minder maar leer meer.
EOS 7D / EOS 40D /Canon 70-200mm F2,8 / Canon EF 24-70mm F2.8 L USM II / Canon 50mm F1,4/ Canon EF 100mm F2.8 Macro US / Illustar 300watt studioset en wat plu's
Gebruikers-avatar
PDH65
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 890
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2008 23:15
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Ik post minder maar leer meer.
EOS 7D / EOS 40D /Canon 70-200mm F2,8 / Canon EF 24-70mm F2.8 L USM II / Canon 50mm F1,4/ Canon EF 100mm F2.8 Macro US / Illustar 300watt studioset en wat plu's
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

PDH65 schreefCOLONen toch nog even deze : http://forum.belgiumdigital.com/f76/paniek-302207.html
??? :roll:

Maar verder geef je al aan dat de lol in het fotograferen en de lol die je beleeft met je model én je visagiste (ben ik jaloers op, want die heb ik niet ) voorop staan. Nou prachtig dan en en als je verder niet wil groeien, blijf lekker doorgaan zo en hou die lol er vooral in ! Veel plezier :wink:

groeten Martijn
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Als je die foto nou eens hier had geplaatst!!!!!
Bekijk zelf die foto eens en leg die naast een foto die je hier hebt gepost. Die gene die je nu linkt daar zit emotie in, die foto die spreekt en vertelt op zichzelf een verhaal.

Moet een foto perfect zijn qua licht en compositie? Absoluut niet. Maar je moet eerst weten hoe het wel moet om daar dat toegepast van af te wijken. En geloof me, iedereen hier op het forum kan aan een niet perfecte foto zien of het zo bedoeld is of dat het gepruts was waar toevallig wat grappigs uit kwam.

Als je zelf nu al zegt dat je studio fotografie over niet al te lange tijd misschien waarwel gaat zeggen en dat je niet wil proberen om het beste uit jezelf te halen, is dat natuurlijk allemaal prima. Maar verwacht dan ook niet dat er hier moeite in gestoken wordt om je verder te helpen. Het gaat allemaal echt niet vanzelf.

Of je modelletjes het gezellig met je hebben zal best maar daar kopen we hier geen heel brood voor. Hier zien we alleen het resultaat.
Je hebt het over dat je aangeraden is te experimenteren. Ik kan me dat ook nog herinneren alleen kan ik het topic zo niet meer vinden. Ik denk dat je dat verkeerd hebt opgevat. Er zal bedoeld zijn met experimenteren met licht, kijken wat er gebeurd met schaduwen als je de lamp ietsje verder weg zet, zulk soort dingen. Of compositie. Alles met mate en in kleine stapjes. Niet of je een foto in tweeenenhalf kan hakken in fotosoep.

Maar het is nu duidelijk hoe je tegen jezelf aankijkt en dat vind ik belangrijk om te weten.

Nogmaals: die foto die je gelinkt hebt (ik neem aan dat je hem ook gemaakt hebt) leg ze naast elkaar en kijk er een uur naar want die foto is vergeleken met die gene die hier staan echt magistraal! Leer van jezelf want daarmee zit je op de hele goede weg!
Gebruikers-avatar
PDH65
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 890
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2008 23:15
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

even ter info.

foto 1 is back to basic en gemaakt met slechts 1 staafflitser met een zelfgemaakt honingraat op.

foto 2 , ok er zit wat beweging in haar linkerarm maar de pose is wel degelijk hedendaagse fashion. ik heb het model naar die poses gestuurd.

foto 3 , eigelijk wilde ik hier reacties uitlokken van jullie als : kleur is beter of doe mij maar zw/w.

Die gelinkte foto is ook van mijn hand en was ook het doel v/d shoot, expressions. De andere 2 foto's zijn gemaakt zodat het model en de visagiste ook nog wat andere dingen hebben.
Ik post minder maar leer meer.
EOS 7D / EOS 40D /Canon 70-200mm F2,8 / Canon EF 24-70mm F2.8 L USM II / Canon 50mm F1,4/ Canon EF 100mm F2.8 Macro US / Illustar 300watt studioset en wat plu's
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

PDH65 schreefCOLONeven ter info.
foto 2 , ok er zit wat beweging in haar linkerarm maar de pose is wel degelijk hedendaagse fashion. ik heb het model naar die poses gestuurd.
Hedendaagse Fashion ????. Ik zie iets anders. Het is een rare pose, veel te donker belicht, de kousen en laarzen lopen dicht en over in elkaar. De kleurcombinatie achterwand en grond passen niet bij elkaar, haar blik is nietszeggend, ze heeft één enorme wal onder haar rechter oog en zo kan ik nog wel even doorgaan. Echt waar man, misschien is deze tak van fotografie gewoon echt niks voor je. Althans niet om de resultaten te showen met als doel om kijkers te plezieren. Sorry.... :cry:

edit: en dan heb ik het alleen nog maar over foto 2.......
Gebruikers-avatar
PDH65
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 890
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2008 23:15
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

martinus schreefCOLON
PDH65 schreefCOLONeven ter info.
foto 2 , ok er zit wat beweging in haar linkerarm maar de pose is wel degelijk hedendaagse fashion. ik heb het model naar die poses gestuurd.
Hedendaagse Fashion ????. Ik zie iets anders. Het is een rare pose, veel te donker belicht, de kousen en laarzen lopen dicht en over in elkaar. /quote]

sorry Martinus, ik vind je reacties regelmatig erover om niet te noemen grof !!!

Als ik op jouw website ga kijken zie ik zelfs foto's van dames gekleed in zwart voor een zwarte achtergrond. En om eerlijk te zijn, ik zie niet waar hun zwarte kledij stopt of waar de achtergrond begint !!!
Misschien ligt het aan mijn of jouw scherm ?? :shock:
Ik post minder maar leer meer.
EOS 7D / EOS 40D /Canon 70-200mm F2,8 / Canon EF 24-70mm F2.8 L USM II / Canon 50mm F1,4/ Canon EF 100mm F2.8 Macro US / Illustar 300watt studioset en wat plu's
ernie115
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 106
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2007 15:54
WoonplaatsCOLON almelo

ik hoop dat je gewoon door gaat met de model fotografie of andere fotografie.
ik ben er mee gestopt
Gebruikers-avatar
PDH65
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 890
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2008 23:15
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

ernie115 schreefCOLONik hoop dat je gewoon door gaat met de model fotografie of andere fotografie.
ik ben er mee gestopt
en mag ik ook weten waarom je gestopt bent?
Ik post minder maar leer meer.
EOS 7D / EOS 40D /Canon 70-200mm F2,8 / Canon EF 24-70mm F2.8 L USM II / Canon 50mm F1,4/ Canon EF 100mm F2.8 Macro US / Illustar 300watt studioset en wat plu's
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

PDH65 schreefCOLONsorry Martinus, ik vind je reacties regelmatig erover om niet te noemen grof !!!

Als ik op jouw website ga kijken zie ik zelfs foto's van dames gekleed in zwart voor een zwarte achtergrond. En om eerlijk te zijn, ik zie niet waar hun zwarte kledij stopt of waar de achtergrond begint !!!
Misschien ligt het aan mijn of jouw scherm ?? :shock:
Tja, grof of eerlijk en recht door zee ?? Ik denk het laatste en dat is iets waar het hier nog wel eens aan ontbreekt. Krenk vooral geen tere kinderzieltjes :roll:
Wat betreft mijn foto's op mijn website; Allereerst pretendeer ik absoluut niet volmaakt of heel goed te zijn. Laat dat duidelijk zijn. Maar dat extreme dichtlopen dat klopt en was volledig de bedoeling van deze foto's. Als je goed kijkt kun je met je fantasie wel degelijk nagaan waar haar kledij en figuur stopt of begint. Dit is echt niet te vergelijken met de foto die we hier van jou zien. Maar goed, tel je knopen en trek je conclusies :wink:

groet Martijn
H_H
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 35
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2009 23:41
WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

Ik ben eigenlijk wel eens met Martinus. Maar omdat ik ook nog vrij kort met portretfotografie bezig ben, weet ik ook hoe lastig het kan zijn.

Een paar tips die ik je wil geven:
1. Verdiep je eens in witbalans en belichting. Met name het gebruik van het histogram kan je enorme stappen vooruit helpen. De eerste foto is zwaar onderbelicht. En onderbelichten is iets compleet anders dan low-key.
2. Probeer eerst eens basic portretten te maken, met diverse, goede belichtingen, voordat je rare expressies en poses probeert. Belichting en letten op details is al verschrikkelijk moeilijk en veelomvattend. Een standaard portret maken die helemaal klopt qua belichting, scherpte, uitsnede en expressie is al een behoorlijke opgave voor een beginner (zelfs professionals zullen nooit zeggen dat het eenvoudig is).
3. Als je dat alles (redelijk) onder de knie hebt, probeer dan eens foto's na te maken. Maak een mood-board op basis van foto's die je van internet plukt en bespreek dat met je model. Probeer samen dan eruit te komen. En dan je eigen draai eraan geven. En vervolgens zul je zien dat de ideeën vanzelf komen en de lol toeneemt.

Succes!

Oh, en wat betreft de aanschaf van een duurdere body: doe dat pas na meer ervaring. En goede lenzen zijn, naar mijn mening, op korte termijn een betere investering. Ik schiet nu met een 500D, maar koop er eerst wat goede, lichtgevoelige en scherpe L-lenzen bij. De stap naar Full Frame etc. komt later wel. Je gaat echt geen betere foto's maken met een 1DmkIV, zonder meer ervaring en goede lenzen.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar