RIGA Letland

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
voermanb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 114
GeregistreerdCOLON 25 Jul 2007 12:01
WoonplaatsCOLON Zwolle
CONTACTCOLON

Afgelopen weekend naar Riga Letland geweest.
Heb deze twee foto's omgezet naar HDR.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

1
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=159990[/img]

2
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=159991[/img]
Canon EOS 50D, Canon EOS 30D,Canon Speedlite 430EX II, Canon EF 70-200mm f/4 L USM Canon EF 24-70mm f/2.8 L
Gebruikers-avatar
RobinD
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 131
GeregistreerdCOLON 31 Dec 2009 10:38
WoonplaatsCOLON Utrecht

Wow, op foto 1 zie de kerk er lekker mystiek uit!
Het lijkt er alleen wel alsof de bomen aan de linkerkant niet echt scherp zijn.

En wat betreft foto 2: love it or hate it, denk ik. Ik vind 't er heel speciaal uitzien. Prachtige kleuren en speciale textuur in de sneeuw, maar misschien wel wat overdone. Mocht je carrière als fotograaf ooit mislukken, dan kun je jezelf zo iig nog als schilder verkopen :wink:
5d + 24;35;85;70-200mm
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Ik vind dat je veeeeeeeels te ver doorgeschoten bent. Bij nummertje 1 springt de CA van de bomen af en bij het hek heb je een soort van Moiré effect weten te creeren. :twisted:

De tweede foto heeft helemaal niks meer met de werkelijkheid te maken.

Maar dit is mijn mening natuurlijk he. Ik vind HDR/Tonemapping heel erg mooi maar dan wel met mate toegepast.
Gebruikers-avatar
Van Driest
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 298
GeregistreerdCOLON 21 Aug 2006 19:05
WoonplaatsCOLON Betuwe
CONTACTCOLON

Ik vind het bijzondere platen en het kan dan wel niet de werkelijkheid tonen, maar dat hoeft ook helemaal niet. Je zou er zelfs je eigen stijl van fotografie / kunst van kunnen maken.
Gewoon mee doorgaan dus.
http://www.fotoatwork.nl / wat is jou passie?
Gebruikers-avatar
mitchel1986
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1361
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2010 10:54
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

Op foto 1 is de CA té aawezig in de bomen, vooral links.

Foto 2 vind ik wel geslaagd qua kleuren en onderwerp.

Beide foto's zien er totaal niet realistisch meer uit, maar dat mag de pret niet drukken, het blijven leuke en originele platen.
Gebruikers-avatar
Dave73nl
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2009 22:30
WoonplaatsCOLON Tilburg
CONTACTCOLON

Om te beginnen al jalours op de trip die je hebt gemaakt want ik weet haast zeker dat je er heel wat foto's hebt gemaakt! Deze foto's? Tja je moet ervan houden zoals al eerder is aangegeven, ik hou wel van HDR en vind 1 nog net gaan omdat het nog wel om een foto gaat, in foto 2 is dat effect echter helemaal verloren gegaan en kan het in mijn ogen ook om een tekening/schilderij gaan... Wel mooi de uiterste opgezocht!
Niet geschoten is ook niet gemist ;) Wat mis ik weinig de laatste tijd...
Jarenlang "close" vrienden met mijn 350D en delen deze vriendschap op www.dafke.nl
voermanb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 114
GeregistreerdCOLON 25 Jul 2007 12:01
WoonplaatsCOLON Zwolle
CONTACTCOLON

Bedankt voor de reacties, was voor mij de eerste keer dat ik met omzetting naar HDR gewerkt heb.

De eerste was in mijn ogen ook het best gelukt, en dat is volgens mij door jullie ook wel bevestigd.

Toch vind ik nr2 ook wel weer wat hebben, al lijkt het niet meer op een foto.

@Dave73nl, was idd een mooie trip alleen het doel van de trip lag niet bij het foto's maken was meer een weekend weg met de mannen zeg maar.

Plus dat het weer ook niet heel erg mee hielp was de hele dag Grijs, grauw en veel sneeuw.

Misschien in de toekomst nog een keer die kant op alleen dan in de Zomer.
Canon EOS 50D, Canon EOS 30D,Canon Speedlite 430EX II, Canon EF 70-200mm f/4 L USM Canon EF 24-70mm f/2.8 L
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

lijkt wel of Anton Pieck ziek is geworden, iets teveel doorgeschoten vrees ik, wel leuk dat wel.
Fotograferen is kijken niet klikken.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar