Foto's maken in discotheek?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
fwdb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 79
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2010 21:43
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Ok, bedankt allemaal voor de reacties en de uitleg. :D
Fred
EOS 500D | 24-105mm f4 [color=red]L[/color] |
JSnakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 929
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2009 14:10

musicjohn schreefCOLON
Helmpie schreefCOLONEn kijk uit voor de lazer show. 1 straal op je sensor en hij is verleden tijd.
Da's nieuw voor mij... licht eens toe?
Hier ben ik ook erg benieuwd naar :)
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

ahaverkamp schreefCOLONBij flitsen op het 2de gordijn heb je een veel grotere kans dat mensen nog even hun best doen om stil te blijven staan, omdat ze wachten op de flits.
Uhuh, bij sluitertijden van ergens tussen 1/10 en 1/40 seconde :P . Dat kun je zelf nauwelijks zien als je er op let, laat staan dat je er op kunt reageren.
JSnakes schreefCOLONHier ben ik ook erg benieuwd naar :)
Kijken jullie nooit naar StarTrek? :lol:
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
JSnakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 929
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2009 14:10

De NASA onlangs een aantal N*kon D3's aangeschaft.

Gebruiken ze bij Startrek Canon 5D II's dan? :P
Gebruikers-avatar
jerome2710
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 202
GeregistreerdCOLON 03 Nov 2008 18:55
WoonplaatsCOLON Oud-Beijerland
CONTACTCOLON

Tijdje geleden ook weer een feest gehad met een lasershow. Ik heb zelfs foto's van de lasers recht van voren genomen, min 450D werkt nogsteeds perfect hoor! :)

Zelf maak ik erg vaak foto's tijdens feesten in discotheken ed.

Foto's maken in een discotheek is sowiezo veel oefenen. Je eigen inbreng vind ik zelf erg belangrijk, wat vind jij mooi? Iets meer of iets minder flitslicht?
Zelf zou ik de eerder genoemde instellingen eens proberen en kijken of deze jou bevallen.
Sluitertijd op 1/20 t/m 1/60
Diafragma tussen de F/4.0 en de F/5.6, Ik heb zelf nog wel eens dat ik met grotere groepen te weinig scherpdiepte heb met F/4.0.
En dan je flitser op automatisch, maual flitsen in een discotheek is erg vervelend. Je hebt een grote kans dat je lichtmeter lampeneffecten ed. ontvangt, ook hebben de meeste mensen niet het geduld om even te wachten totdat jij je flitser hebt ingesteld.
Flitsbelichting compensatie gebruik ik zelf erg vaak. Als je je flitser automatisch laat werken bepaald hij zelf de kracht waarmee hij moet flitsen. Vind jij dit te fel, zet de flitsbelichtingscompensatie negatief. En omgekeerd.

Meer vragen? Stel ze gerust!
Canon EOS 450D + BG-E5 | Canon EF 16-35mm f/2.8L II USM | Canon EF 24-70mm f/2.8L USM | Sigma APO 70-300mm f/4-5.6 DG MACRO | Canon Speedlite 580EX II + accessoires | Manfrotto 676B

http://www.jeromeanker.nl/
Gebruikers-avatar
cornelus079
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1665
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2004 10:04
WoonplaatsCOLON Maastricht
CONTACTCOLON

Hallo Fvdb en verder zondernaam,

hier vindt je een aantal opnamen van een feest in discotheek bozzini in Kerkrade.
Een lid van onze fotoclub maakt daar als zijn zoon verhindert is de opnamen en hij heeft ons uitgelegd hoe.
Flitsen is vanwege het harde licht en wegvallen van de lichteffecten uit de omgeving uit den boze. Niet iedere bezoeker is er op gesteld als er met een grote camera flitsend wordt rondgelopen.
Hij maakt zijn opnamen met een Nikon D700 en doet dat op een zeer hoog iso getal met een sluitertijd van 1/60. zo krijgt hij goede opnamen waarbij laserlicht effecten de de sluitertijd nog spannender worden.
Hoop dat je hier iets aan hebt en succes
Gerard.

PS, Zou leuk zijn als je ook je naam onder een bericht plaatst. eigenlijk een beetje onbeschoft om zo onbekend op een forum rond te zwalken. Maar goed dat hoort blijkbaar bij de moderne tijd.
Gerard.
De natuur verveelt nooit! http://fotogerard.jalbum.net/
Canon EOS 7D, Tamron 17-50/2,8 XR DI LD + 28-75/2,8 XR DI LD, Canon 100mm 2.8 Macro USM, Sigma 150-600C, Canon 70-300 IS USM, speedlite 420 EX, 580EX, Ringlite 14EX
Gebruikers-avatar
Harmr
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1487
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2007 20:07
WoonplaatsCOLON Zutphen

cornelus079 schreefCOLON PS, Zou leuk zijn als je ook je naam onder een bericht plaatst. eigenlijk een beetje onbeschoft om zo onbekend op een forum rond te zwalken. Maar goed dat hoort blijkbaar bij de moderne tijd.
:?

Onbeschoft nog wel? Da's ook niet echt netjes, iemand onbeschoft noemen omdat hij zijn naam niet noemt...

Anyway, mensen vinden een fotograaf tijdens het uitgaan vaak reuze interessant is mijn ervaring. Als mensen het niet trekken maken ze dat echt niet kenbaar na het flitsen maar al bij het zien van de camera.. Heb een paar keer foto's gemaakt op houseparties en nooit vervelende ervaringen gehad. Iedereen wil maar wat graag op de foto.. :D
flickr

Body, glas, flitsers, statieven, en nog wat kleine meuk
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

@cornelus079: Had je deze al gezien? http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=76802


PIETER.
Gebruikers-avatar
cornelus079
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1665
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2004 10:04
WoonplaatsCOLON Maastricht
CONTACTCOLON

Ik ga echt niet alle voorstel topics napluisen of opzoeken.
Een naam onder een bericht is wel zo netjes.
Groeten, Gerard.
Gerard.
De natuur verveelt nooit! http://fotogerard.jalbum.net/
Canon EOS 7D, Tamron 17-50/2,8 XR DI LD + 28-75/2,8 XR DI LD, Canon 100mm 2.8 Macro USM, Sigma 150-600C, Canon 70-300 IS USM, speedlite 420 EX, 580EX, Ringlite 14EX
Gebruikers-avatar
fwdb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 79
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2010 21:43
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Iedereen tot nu toe bedankt voor de reacties.
Ik ga zeker jullie tips uitproberen.

Voor iedereen die het "onbeschoft" :( vindt dat er geen naam onder een bericht wordt gezet (zijn er weinig denk ik als de meeste berichten zie) is het misschien een goed idee hier de beheerder van op de hoogte te brengen zodat hij bij "profiel" een mogelijkheid maakt dat behalve je nicknaam ook je echte naam wordt weergegeven.

Gerard alias cornelus079 ben jij nooit "onbeschoft" geweest hier op het forum? Misschien werkt het beter als je het gewoon vraagt
Fred
EOS 500D | 24-105mm f4 [color=red]L[/color] |
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar