Sfeerverslag val Kabinet Balkenende 4

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Canon 400d SHOOTER
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 257
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2006 20:07
WoonplaatsCOLON Ergens in Zuid-Holland
CONTACTCOLON

Ik weet wat koud is.
Ik weet wat het betekent om 12 uur in de kou te staan.
Ik weet dat mijn geduld me niet in de steek gelaten heeft.
Ik weet hoe spannend het is om af te wachten op dat ene nieuwsbericht

Zomaar even een verzonnen sfeertekst. Laat ik voorop duidelijk stellen dat ik zelf mijn nieuwschierigheid niet langer kon bedwingen, vandaar dat ik afgereisd ben naar Den Haag om een verslag te maken van de val van het vierde Kabinet onder leiding van Balkenende.

1. Publiek vrijdagmiddag wachtend op uitslag ministerraad in Den Haag Afbeelding

2. Wachten, wachten, wachten
Afbeelding

3. Beroering in het publiek na val Kabinet Balkenende 4
Afbeelding

4. Wouter bos komt als eerste naar buiten na de bekendmaking
Afbeelding

5. Mariette Hamer in gesprek met de pers
Afbeelding

6. Minister van Middelkoop
Afbeelding

7. Minister Rouvoet
Afbeelding

8. Minister Verhagen
Afbeelding

9. Minister Verhagen
Afbeelding

10. Auto van de premier verdekt opgesteld
Afbeelding

De premier zelf heb ik niet meer gezien. Die kwam pas later en m'n collega wilde echt naar huis en ik had het eigenlijk ook wel gezien.
Laatst gewijzigd door 1 op Canon 400d SHOOTER, in totaal 22 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
goblin
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2008 13:51
WoonplaatsCOLON Hart van Brabant

Prima foto's en het wachten is beloond, je hebt immers de hoofdpersonen te pakken. Heb zelf voor de TV gehangen, maar de oogjes vielen om 2 uur dicht :?

('t is dat ut kabinet niet wekelijks valt , anders ging ik volgende week :mrgreen: )


Gr, Paulus
[size=92][i]The name of the game is to fill the frame ! [/i][/size]
Gebruikers-avatar
keesvdh
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1093
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2009 20:04
WoonplaatsCOLON Oosterland

mag je zomaar die foto's van zulke mensen op internet zetten? niet dat ik ze heb hoor maar gewoon uit nieuwsgierigheid? leuke verzameling voor je collectie

ik bedoel op s'hol mag je niet zomaar foto's maken?

groet kees
Gebruikers-avatar
Daimler
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1051
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2009 14:36
WoonplaatsCOLON Zoetermeer

Ik zou niet weten waarom niet de krant staat vandaag ook vol met dit soort foto's



Gr Rob
[size=75]5DMarkII/ 50D/Canon EF24-105mm F4 IS USM [color=red]L[/color]/Canon70-200mm F2.8 IS USM [color=red]L[/color] /Canon EF 100-400mm 1:4.5-5.6 IS USM [color=red]L[/color]/Canon extender 1.4II /Canon Speedlite 580EXII/Sandisk Extreme III 32GB[/size]
Gebruikers-avatar
keesvdh
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1093
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2009 20:04
WoonplaatsCOLON Oosterland

Daimler schreefCOLONIk zou niet weten waarom niet de krant staat vandaag ook vol met dit soort foto's



Gr Rob
omdat dat persfotografen zijn ?
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Tja,

Ik vind het maar een matige registratie. Je was erbij, dat heb je laten zien, maar verders is het eigenlijk niets bijzonders.
Ga ze voor jezelf eens naast de andere beelden van dit gebeuren neerleggen en kijk eens wat daar anders aan is.

Een foto als de 2e toont een dame met rode ogen, en die komen niet van het gebrek aan slaap. Nu is het natuurlijk ook lastig om rode ogen te voorkomen als het donker is en je verder weg staat (relatief gezien komt de flitser bij langere brandpunten dichter bij de as van de lens)
Maar de foto met rode ogen tonen is gewoon fout.

En ook een foto als de laatste is grappig, maar haal je tekst eens weg. Wat blijft er dan nog van over? Helemaal niets, tenzij je er bij was op het moment dat jij de foto maakte. Maar in het verhaal verteld dit helemaal niets.

De selectie van ministers en kabinetsleden die naar buiten komen is ook vrij saai. Het zijn mensen die voor een microfoon hun verhaal doen. Nu is de gemiddelde politicus niet veel interessanter dan dit, maar 'seen one, seen them all'

Probeer meer interactie in je beelden te krijgen. Mensen die staan te juichen als het kabinet is gevallen is leuk voor de foto, maar zorg dat je er dan ook echt inzit. Maak dus meer gebruik van groothoek en kruip ertussen (zoals de fotograaf op de 3e)

De enige foto die een beetje fatsoenlijk is, is de 9e.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

keesvdh schreefCOLONmag je zomaar die foto's van zulke mensen op internet zetten?
Het zijn mensen met een publieke functie tijdens hun publieke functie die gefotografeerd worden op een moment waarvan ze kunnen verwachten dat ze gefotografeerd worden. Ze staan niet compromiterend op de foto.
Ik zie hier geen problemen in om deze foto's niet te plaatsen als het gaat om portretrecht.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Ernst-Jan
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1014
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 17:05
WoonplaatsCOLON Nieuw-Weerdinge
CONTACTCOLON

Dat ze gingen vallen was al bekend. Maar één ding snap ik niet: waarom niet om 4 uur 's middags? Aangenamer voor de fotografen en journalisten en zij kunnen ook op tijd naar moeder de vrouw :lol:
60D | 400D | EX 430 II | 17-50 2.8 | 50 1.4 | 70-200 4.0L
Gebruikers-avatar
Canon 400d SHOOTER
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 257
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2006 20:07
WoonplaatsCOLON Ergens in Zuid-Holland
CONTACTCOLON

Jeroen, Dank voor je uitgebreide commentaar.

Even vanaf mijn kant een reactie hierop.
Het was op de locatie zelf lastig om bijzondere foto's te maken. Veelal kwam bij elke minister hetzelfde beeld weer terug. Praten met de pers en veel camera's. Ik ga met je opmerking mee omtrent foto 3. Ik heb veel gewisseld van plek, en dat ging niet zonder slag of stoot. Ik ben maar een eenvoudige fotograaf en ben niet in het bezit van een perskaart. Maar merendeel door durf heb ik de foto's kunnen maken met m'n groothoeklens. Ik werd erg goed in de gaten gehouden door beveiliging en politie, vandaar dat ik niet alle ruimte kreeg om op elke willekeurige locatie foto's te maken. Want terwijl ik bezig was om foto's te maken van de ministers werd ik steeds weer ondervraagd of ik een perskaart had.

Ik had ook graag foto's gemaakt van de persconferentie die gehouden werd. Helaas had ik hier een speciale P10 kaart voor nodig en die heb ik niet in m'n bezit. Vandaar dat ik helaas moest kiezen voor de registratie zoals ik nu gedaan heb. Wat betreft jouw opmerking over de andere persfoto's heb ik het idee dat we echt allemaal hetzelfde beeld hebben.

graag zou ik nog van je horen hoe ik sommige foto's sprekender had kunnen maken!

Dank alvast!
JdeK
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2008 22:04

Ik vind die van Van Middelkoop het best. Een vermoeide blik in zijn ogen waaruit de machteloosheid blijkt. Ook de cameralampen er omheen en de microfoon van de nos laten zien dat er actie gaande is. Prima plaat.
Gebruikers-avatar
marcedwin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 736
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2008 20:58
WoonplaatsCOLON Zeist

Opvallend hoe vrolijk die eikel van een Bos kijkt.

Goed hoor dat jij het zo lang vol gehouden hebt daar. En trek je niet teveel aan van de betweters hier.
Gebruikers-avatar
Capelle 1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1562
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2004 18:19
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel
CONTACTCOLON

marcedwin schreefCOLONEn trek je niet teveel aan van de betweters hier.
Vreemde reactie, m.i. plaats je op dit forum je foto's om te leren, om feed back te krijgen waardoor je je kan verbeteren. Misschien kun je je niet altijd vinden in de feed back, dat kan. Maar met jouw instelling zul je niet snel beter worden. (Welke gear je ook aanschaft :D )

Persoonlijk kan ik me heel goed vinden in de feed back van Jeroen, zij het dat ik de eerste foto van Verhagen de best geslaagde vind. Eigenlijk vind ik die goed. Hij is wat mij betreft al spannender vanwege de uitsnede.
De andere foto's vind ik iets overbelicht op de gezichten.
JdeK
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2008 22:04

Natuurlijk wil iedereen leren, lijkt me logisch. Alleen is helaas niet alle kritiek even constructief. Als iemand alleen maar de boel affakkelt, dan heb je daar niet zo veel aan. Er staat niet: "je moet elk commentaar naast je neerleggen"
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Canon 400d SHOOTER schreefCOLONVandaar dat ik helaas moest kiezen voor de registratie zoals ik nu gedaan heb. Wat betreft jouw opmerking over de andere persfoto's heb ik het idee dat we echt allemaal hetzelfde beeld hebben.

graag zou ik nog van je horen hoe ik sommige foto's sprekender had kunnen maken!

Dank alvast!
Wanneer je met meer groothoek zou werken, en dichterbij zou zijn, dan zou het meer dit soort beelden opleveren:
http://www.anp-photo.com/search.pp?page ... 456&pos=75

Meer groothoek vraagt natuurlijk ook om wat meer duw en trekwerk met andere mensen, maar het loont t.o.v. de foto's die je nu hebt.

Zie ook bijvoorbeeld.
http://www.anp-photo.com/search.pp?page ... 926&pos=69
http://www.anp-photo.com/search.pp?page ... 933&pos=68

Als je kijkt door de complete serie van het ANP (http://www.anp-photo.com/search.pp?page=1) dan staat er van alles tussen, gemaakt op verschillende momenten, door verschillende fotografen. Niet alles is Boston-public-waardig zeg maar, maar het laat wel zien hoe divers het eigenlijk allemaal is voor een compleet verhaal. Bij jouw serie krijg ik het idee dat je rond dezelfde vierkante meter hebt gesprongen.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

marcedwin schreefCOLONEn trek je niet teveel aan van de betweters hier.
Je maakt mensen uit voor betweters zonder dat je specifiek zelf inhoudelijk commentaar kan leveren. Dat maakt je niet tot een betweter, maar tot wat dan wel?
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
JdeK
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2008 22:04

Fittie!
Is er misschien een moderator die kan ingrijpen ;-)
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

Het is een leuke compilatie, maar ik kan me goed vinden, in Jeroen zijn verbeterpunten.

Grt Caspar
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

C@sp@r schreefCOLONHet is een leuke compilatie, maar ik kan me goed vinden, in Jeroen zijn verbeterpunten.

Grt Caspar
Ik kan me ook goed vinden in zijn opmerkingen ( en dan bedoel ik die over de foto´s, maar ook zeker zijn reactie op Marcedwin)
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
Ellie Wijman-Loots
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 31 Mrt 2009 15:45
WoonplaatsCOLON Eygelshoven - Limburg

compliment voor het feit dat je het daar lang hebt uitgehouden. Ik zou al eerder mijn bed hebben opgezocht.

Je kan zeggen wat je wilt, maar persfotografen hebben nu eenmaal een streepje voor en kunnen dan ook de betere plaatjes maken.
Ik weet uit ervaring hoe moeilijk het is goede foto's te maken in al dat gekrioel en je bent daar goed in geslaagd.

Soms heb je meer geluk, die dag wat minder maar daarom niet minder geslaagd.
Laat al die lekker thuis lagen "te maffen' maar kletsen. de beste stuurlui staan altijd aan wal.
neem mij maar zoals ik ben, ik kan helaas niet anders zijn
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar