statief

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
roy79
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2010 16:35
WoonplaatsCOLON Doetinchem

Op dit moment ben ik opzoek naar een goed statief, en kom ik ze in allerlei soorten en prijsklassen tegen. Ik zoek een 3poot welke ik uit kan schuiven zodat ik erachter kan staan. Hij zal ook op onverhard terein gebruikt worden. Wat is een goed statief voor een redelijke prijs?
toppe
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 316
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2008 06:29
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

roy79 schreefCOLONOp dit moment ben ik opzoek naar een goed statief, en kom ik ze in allerlei soorten en prijsklassen tegen. Ik zoek een 3poot welke ik uit kan schuiven zodat ik erachter kan staan. Hij zal ook op onverhard terein gebruikt worden. Wat is een goed statief voor een redelijke prijs?
Dat is het zelfde als: Ik zoek een auto, met 4 wielen en een stuur..

Ga gewoon naar de winkel, neem je gear mee en laat je adviseren, vaak is dat het snelst
• Canon EOS 1100D • Redged RTT-423 + Redged RT-1 • Canon IXUS 95IS • EF-S 18-55 + Zonnekap • EF-S 55-250 + Zonnekap • Metz 36 AF-4C + Omnibounce • Canon 200DG Gadget
Gebruikers-avatar
Piet van Vroonhoven
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1003
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2007 17:05
WoonplaatsCOLON Druten

Maak een lijstje van wat het belangrijkst is.
Moet het een heel stabiel statief zijn,
Wil je het met wandelingen meenemen
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

toppe schreefCOLONGa gewoon naar de winkel, neem je gear mee en laat je adviseren, vaak is dat het snelst
In het algemeen is dat een slecht advies.
Het verkopersvak in de fotografiebranch is niet meer wat het ooit geweest is. :wink:

Koop met het oog op de toekomst, als je overweegt om ooit een EF 1200 (of zo) te kopen dan wil je een ander soort statief dan met een kitlens.

Ben je nog erg jong: koop op de groei :lol:
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
RaymondP12
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 380
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2006 16:24
WoonplaatsCOLON Hoofddorp
CONTACTCOLON

http://www.kamera-express.nl/index.php? ... oduct=1610

Dit is een aardig statief voor niet te veel geld.
EOS 7DII/BG-E16 - EOS 7D/BG-E7 - Sigma 17-50 mm f/2.8 EX DC OS - EF 28-135 mm f/3.5-5.6 IS USM - EF 70-300 mm f/4.0-5.6 L USM - Metz 48 AF-1 - Omnibounce
toppe
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 316
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2008 06:29
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

boels069 schreefCOLON
toppe schreefCOLONGa gewoon naar de winkel, neem je gear mee en laat je adviseren, vaak is dat het snelst
In het algemeen is dat een slecht advies.
Het verkopersvak in de fotografiebranch is niet meer wat het ooit geweest is. :wink:

Koop met het oog op de toekomst, als je overweegt om ooit een EF 1200 (of zo) te kopen dan wil je een ander soort statief dan met een kitlens.

Ben je nog erg jong: koop op de groei :lol:
ik heb het over het snelst hé;)
• Canon EOS 1100D • Redged RTT-423 + Redged RT-1 • Canon IXUS 95IS • EF-S 18-55 + Zonnekap • EF-S 55-250 + Zonnekap • Metz 36 AF-4C + Omnibounce • Canon 200DG Gadget
Gebruikers-avatar
Daimler
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1051
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2009 14:36
WoonplaatsCOLON Zoetermeer

@toppe

Ik denk als Roy echt snel wilde zijn gewoon naar een winkel was gegeaan en gekocht, hij laat hier zien dat ie niet snel wil maar graag wat meer info voor hij op een koop over gaat :D




Gr Rob
[size=75]5DMarkII/ 50D/Canon EF24-105mm F4 IS USM [color=red]L[/color]/Canon70-200mm F2.8 IS USM [color=red]L[/color] /Canon EF 100-400mm 1:4.5-5.6 IS USM [color=red]L[/color]/Canon extender 1.4II /Canon Speedlite 580EXII/Sandisk Extreme III 32GB[/size]
Gebruikers-avatar
Ray
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 505
GeregistreerdCOLON 06 Mrt 2005 18:01
WoonplaatsCOLON Megen

Ga even bij konijnenberg langs, daar hebben ze zat statieven staan in elke prijsklasse en voor elke camera.
Ik heb mijne daar ook gekocht... en hij bevalt me tot nu toe prima... :D

Bedenk wel goed wat je ermee wilt gaan doen, als je hem veel meeneemt op wandelingen dan is een carbon statief een uitkomst. Die is wel wat duurder maar een stuk lichter. Ook de soort kop die je erop kunt kopen verschilt vaak , de een vind een schroefkop makkelijk de ander met een schuifplaatje.
Succes :D
Groeten Raymond

Canon EOS 7D, 18-135 IS , Canon EF 100 - 400 1: 4,5-5,6 L is. Canon EF 28mm 1.8 usm, Canon extender EF 1.4X II, benro 3 pootstatief C257 met KB-0 head.
Gebruikers-avatar
roy79
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2010 16:35
WoonplaatsCOLON Doetinchem

Bedankt voor jullie reacties, hier heb ik heel veel aan. :D Dit was ook de reden dat ik het hier op het forum vraag. Hier krijg ik eerlijke antwoorden van gebruikers en een winkelier wil alleen maar verkopen... :?
Gebruikers-avatar
Nagtie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1030
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 01:38
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

ik heb een oude manfrotto 055 AB. De XDB is volgens mij net zo stevig, maar kan lager.
Ik ben blij met dit statief.

Bij Manfroto moet je alleen het statief ook een kop kiezen.

En wil je dan een balhoofd, een 3 weg, een panorama, of wat dan ook.
Ik vind een snelle 3weg het meest praktisch. Een balhoofd vind ik met zwaarder lenzen helemaal niks. Veel macro fotografen zouden juist liever een balhoofd hebben.
Canon 50D + 350D, Sigma 70-200 F2.8 EX DG HSM macro, Tamron 28-75 F2.8, Canon 50 F1.8 Sunpak flitser, 1 en 3 benen van Manfroto, en een flits set.
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

eerst en vooral is het belangrijk dat je jezelf gaat afvragen hoe vaak je een statief gaat gebruiken en voor welke doeleinden.
Niets is zo veranderlijk en onoverzichtelijk voor een leek als een statief, je hebt er nl eentje voor 50, maar ook voor 500 euro, beide geschikt om erachter te staan :wink:

Dus eerst en vooral even kijken wat dus je toekomstplannen zijn, gewicht wat je erop wil plaatsen en toepassing, hierna ga je gewoon op zoek binnen een bepaald budget wat je voor ogen hebt, gegarandeerd dat je een statief vind wat voor jou geschikt is.
Fotograferen is kijken niet klikken.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar