Schaatsers Belt Schutsloot

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
keesvdh
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1093
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2009 20:04
WoonplaatsCOLON Oosterland

hoi , leuke foto's maar ik vind ze erg kleur loos, de kleuren lijken anders dan het in werkelijkheid waarschijnlijk, kan ook de bedoeling wezen...
Gebruikers-avatar
Daimler
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1051
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2009 14:36
WoonplaatsCOLON Zoetermeer

Ik ben het wel met kees eens, ik denk dat er meer uit te halen valt, ze springe er zo niet echt tussenuit helaas.




GR Rob
[size=75]5DMarkII/ 50D/Canon EF24-105mm F4 IS USM [color=red]L[/color]/Canon70-200mm F2.8 IS USM [color=red]L[/color] /Canon EF 100-400mm 1:4.5-5.6 IS USM [color=red]L[/color]/Canon extender 1.4II /Canon Speedlite 580EXII/Sandisk Extreme III 32GB[/size]
Gebruikers-avatar
ionize
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 213
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2010 14:48
WoonplaatsCOLON Deventer

Wat me het eerst opvalt dat het "voorover gebogen" mannetjes zijn. Geen idee dat ze schaatsen. Dat maakt ze in mijn optiek ook niet interessant. Ik had liever de hele persoon in beeld gehad. Het zijn juist de benen die bij een schaatser de interessante pose geven. Wat betreft die kleuren, ja... de verzadiging is wat aan de lage kant..
EOS 50D | Speedlite 380EX | EF 70-200 F/4L | EF-S 15-85 IS USM
Velbon RUP-L43 Monopod | Crumpler Prettyboy 7500 XL
Gebruikers-avatar
GRoel
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 489
GeregistreerdCOLON 12 Okt 2008 21:48
WoonplaatsCOLON Sittard
CONTACTCOLON

Ik denk dat een aantal van deze foto's beter had gepast in een grotere reeks. Nu vind ik het meer van hetzelfde. Geen slechte foto's, maar ik mis het grote plaatje eromheen. En die kleur, tja, dit is natuurlijk wel meer winter dan met meer verzadiging. Ik kan de keuze wel snappen.

GRoel
Mijn beste foto moet ik nog maken, hoop ik....

http://www.roelfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
jeroengerssen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 340
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 13:30

Bedankt voor de reacties. Het was de bedoeling om een reeks van dezelfde positie te nemen. Geen schaatsen, geen omgeving. Bewerking om dezelfde "sfeer" te krijgen. Ik heb ze bewust niet tussen een grote reeks geplaatst omdat, voor mijn idee, het dan geen serie in de dezelfde lijn zou zijn zoals ik hem bedoeld heb. Uitprobeersel wat niet echt positief uitgepakt lijkt te zijn :(
canon 40D en toebehoren
Gebruikers-avatar
GRoel
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 489
GeregistreerdCOLON 12 Okt 2008 21:48
WoonplaatsCOLON Sittard
CONTACTCOLON

Nou niet zo negatief, het zijn mooie platen. Ook de bewerking vind ik best passend. Bij een wedstrijd met fel gekleurde pakken zou ik meer verzadiging kiezen. Ik denk alleen dat er te weinig afwisseling in zit om als reeks te blijven boeien.

GRoel
Mijn beste foto moet ik nog maken, hoop ik....

http://www.roelfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Tarefo Photography
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 187
GeregistreerdCOLON 08 Sep 2009 18:55
WoonplaatsCOLON Ridderkerk (Rotterdam)
CONTACTCOLON

Vind de kleurtoning juist wel passend, ik denk dat dit grotendeels de sfeer in deze platen bepaald en die is wat mij betreft goed.
Website: KLIK
Facebook: KLIK
Hyves: KLIK
Model Mayhem: KLIK
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar