hdr test - Suriname

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
mitchel1986
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1361
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2010 10:54
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

In november ben ik op vakantie geweest in Suriname. Ik heb toen onder andere dit huis gefotografeerd bij ford Nieuw Amsterdam. Omdat het licht nogal fel was heb ik besloten om AEB te gebruiken. Thuis aangekomen heb ik in photomatix dit ervan gemaakt. Nu snap ik vrij weinig van HDR dus ik was benieuwd of mensen hier iets zinnigs over kunnen zeggen.

Ik wilde gewoon en typisch stukje Suriname laten zien met de foto. De foto is gemaakt met de 17-85 is usm lens (veel CA) uit de hand.

Uiteraard is elk commentaar welkom.

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=157671[/img]
Gebruikers-avatar
redone51
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 850
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2009 14:36
WoonplaatsCOLON Op de Brabantse Wal

Ik heb geen verstand van het technische, maar ik vind wel dat het je gelukt is om een stukje Suriname te laten zien.
Apart die huizen op palen.
Smaken verschillen-Gelukkig maar. :)
Gebruikers-avatar
Daimler
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1051
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2009 14:36
WoonplaatsCOLON Zoetermeer

Gave foto,min puntje vind ik dat de huisjes er niet lekker scherp opstaan, misschien nog wat verscherpen?
Kwa hdr vind ik em best goed niet te overdreven, met hdr is het meestal zo de een vind het wel mooi en de ander niet.
Al met al best geslaagd zo vind ik.



Gr Rob
[size=75]5DMarkII/ 50D/Canon EF24-105mm F4 IS USM [color=red]L[/color]/Canon70-200mm F2.8 IS USM [color=red]L[/color] /Canon EF 100-400mm 1:4.5-5.6 IS USM [color=red]L[/color]/Canon extender 1.4II /Canon Speedlite 580EXII/Sandisk Extreme III 32GB[/size]
Gebruikers-avatar
barend
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 683
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 12:31
WoonplaatsCOLON Voorhout
CONTACTCOLON

Mooie foto! Ik zou wel iets meer lucht willen zien en iets minder gras op de voorgrond.
50D
EF-S 17-55mm 2.8 / EF 50mm f/1.8 II / EF 70-300mm 4-5.6 IS USM / Dorr tussenringen /430EXII

http://www.flickr.com/photos/bwk72/
Gebruikers-avatar
mitchel1986
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1361
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2010 10:54
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

@ Daimler, verscherpen heb ik inderdaad nog niet gedaan. Is het het best om eerst de foto's apart te verscherpen en dán de hdr te maken. Of eerst de HDR maken en daarna pas verscherpen?

@ Barend, thnx voor je tip. Ik kan alleen een saai stukje gras wegknippen, helaas niet meer lucht bijplaatsen. Straks even kijken of dat ook al mooier is
Akumal

Als ik het puur over de bewerking heb, vind ik deze wat minder, te onnatuurlijk.

Rob.
Gebruikers-avatar
Kleintje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 133
GeregistreerdCOLON 31 Jan 2010 18:20
WoonplaatsCOLON Zaanstad

Ik vind het een gave foto! Ik hou hier wel van! :D
Gebruikers-avatar
mitchel1986
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1361
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2010 10:54
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

Ik ga van de week (als ik tijd heb) de foto eens opnieuw bewerken. Ik ben helemaal nieuw in de wereld van HDR dus ik ga eens flink oefenen met photomatix
Akumal

Wees een beetje "zuinig" met Strength. Probeer deze subtiel te gebruiken, dan oogt het wat natuurlijker.

rob.
Gebruikers-avatar
PistolenPaultje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 154
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2009 21:51

Mooie foto hoor, ik sluit me aan bij Barend, wat minder gras was mooier qua compositie. Ook vind ik de takken links boven in beeld wat storend.
HDR is niet overduidelijk te zien, dus in dat opzicht denk ik geslaagd.

Groeten, Paul
Gebruikers-avatar
Harmr
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1487
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2007 20:07
WoonplaatsCOLON Zutphen

Ik ga mee met Akumal: als hdr en tonemapped image vind ik hem niet mooi. Te ver doorgeslagen voor dit onderwerp.. Het beeld an sich vind ik wel aantrekkelijk want je laat iets (voor ons) niet alledaags zien..

Photomatix heeft een vrij vage lijn tussen doorslaan en realistisch.. Speel daarmee.. Je moet de verschillende schuiven echt leren kennen en weten wat ze doen.. gewoon lekker blijven pielen... :D
flickr

Body, glas, flitsers, statieven, en nog wat kleine meuk
wastaal
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 386
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2008 17:09
WoonplaatsCOLON Amersfoort
CONTACTCOLON

nog een laatste tip: let ook even op chromatische aberatie in de bladeren van de palmboom linksboven.
Alexander
Canon EOS 40D - Canon 17-55 f2.8 IS USM - Canon 70-200 f4 L IS - Canon 50mm 1.8 mkII - Canon 580EX II - Manfrotto 055prob+804rc2 - www.staalenco.nl
Gebruikers-avatar
mitchel1986
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1361
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2010 10:54
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

Ja die CA is best wel heftig he, ik zie het op heel veel foto's terug die ik heb gemaakt met de 17-85 is usm. Ik heb ondertussen een 24-105 en een 10-20 die daar een stuk minder last van hebben.

En welke volgorde is het meest logisch voor hdr; eerst de hdr samenstellen en dan de foto afmaken in photoshop, of eerst de drie foto's door photoshop en dán de hdr samenstellen?
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar