Nys Vs Stybar + verbetering van de kleur

Alle sportfoto's die je nergens anders kwijt kunt...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
heylen
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 105
GeregistreerdCOLON 22 Mei 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Herentals (Belgie)

hier Nys op kop en stybar die in de achtervolging zit..
gisteren in Lille

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op heylen, in totaal 7 keer gewijzigd.
niet geschoten is altijd mis
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik vind hem een betje aan de fletse kant en hier een beetje aan de rode kant zwemen. Waarom zou je iets kleurrijks niet proberen uit te buiten door kleuren te laten springen.
Het gaat jou om de twee renners en beide zijn behoorlijk kleurrijk. De voorste door de Belgische kleuren in de kleding en de andere meer door de helm. Als je het contrast nu behoorlijk wat ophaalt, dan ga je ook met die kleuren spelen en de aandacht daar op richten. En dat is wat je wil als fotograaf; de aandacht richten op de twee renners.

Vanuit dat oogpunt heb je namelijk iets sterks nodig om dat te verwezenlijken, want dat vind ik nog niet helemaal goed uitkomen.
Een enkele foto over wielrennen (weet nog niet eens of het gewoon weg- of veldrijden is) zonder daarop de fiets (zelfs niet gedeeltelijk) moet wel heel sterk zijn wil hij in zijn eentje overeind blijven staan.
Buiten het feit dat ze wel op de fiets zitten moet ik daar eigenlijk maar een beetje naar raden. Met meer beelden zou je dat kunnen laten zien en dan kan het beeld wat je nu laat zien daar als close-up beter inpassen.
Maar als enkel beeld heb ik vaak toch wel behoefte aan die fiets in dit geval.

Let ook op je achtergrond. Was iets lager gaan zitten met de bovenkant waardoor de afleidende staalconstructie minder aanwezig was.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar