Voorbelasting aanbrengen met kippers

Treinen, auto's, motoren, fietsen, boten... alle andere voertuigen die niet onder Spotters vallen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Edwin M.
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 445
GeregistreerdCOLON 07 Jan 2007 09:42
WoonplaatsCOLON Naarden
CONTACTCOLON

Op dit klusje is er voorbelasting aangebracht in de Amsterdamse haven om zo in de toekomst een nieuwe kademuur te kunnen aanbrengen.

Defenitie voorbelasting:
Voorbelasten (of een voorbelasting) is een techniek uit de weg- en waterbouw die bedoeld is om zettingen zo veel mogelijk te beperken om schade aan nieuw te bouwen constructies zo veel mogelijk te beperken. Bij het voorbelasten wordt vooraf de te verwachten zetting berekend. Op basis daarvan wordt een bepaalde hoeveelheid zand of grond bovenop het maaiveld aangebracht om de zetting te versnellen. Met behulp van zakbaken wordt het verloop van de zetting gemeten. Zodra de berekende zetting bereikt is kan de voorbelasting weer verwijderd worden. Indien de gemeten zetting (in de tijd gemeten) afwijkt van de berekende zetting dan kan dit aanleiding zijn om de voorbelasting langer of korter aanwezig te laten.

Om het zettingsproces nog verder te versnellen kan ook verticale drainage toegepast worden.


1) Werken bij ochtendgloren
Afbeelding

2) Bochtje achteruit omhoog met ruim 30 ton zand op je bult
Afbeelding

3) Kiepen en langzaam uitzoomen...
Afbeelding

4)
Afbeelding

5)
Afbeelding
[color=red]Ca-non[/color] (de ~ (m.))
[color=red]EOS[/color] (de ~ (v.)) Griekse godin van de dageraad
[color=red]Ple-zier[/color] (het ~) gevoel van welbehagen, veroorzaakt door iets wat men aangenaam vindt
Gebruikers-avatar
ebvandevechte
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2351
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2005 21:52
WoonplaatsCOLON Woubrugge, in het Groene Hart van NL

Edwin het is een mooie serie geworden. Foto 1 is mijn favoriet.

Foto 5 valt uit de toon, het half zichtbare logo op de voorraadtank had je er af moeten kaderen is te beeldbepalend.
Garoeten van €b
De echte fotograaf kan niet zonder zijn CANON ....... you can ?
Gebruikers-avatar
Edwin M.
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 445
GeregistreerdCOLON 07 Jan 2007 09:42
WoonplaatsCOLON Naarden
CONTACTCOLON

Dank je maar het was de bedoeling om op deze manier een overzicht te maken van het werk.
Ik snap wat je bedoelt.
[color=red]Ca-non[/color] (de ~ (m.))
[color=red]EOS[/color] (de ~ (v.)) Griekse godin van de dageraad
[color=red]Ple-zier[/color] (het ~) gevoel van welbehagen, veroorzaakt door iets wat men aangenaam vindt
Gebruikers-avatar
Daimler
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1051
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2009 14:36
WoonplaatsCOLON Zoetermeer

Zozo je hebt een hoop gepost maar ook dit is een mooie serie ziet er allemaal goed uit.
Wat foto 5 betreft ga ik mee met Eb het loge trekt zo de aandacht dat wanneer je elke keer weer opnieuw naar de foto kijkt je eigenlijk gelijk vanzelf naar het logo kijkt, dus misschien even het logo weg clonen.



Gr Rob
[size=75]5DMarkII/ 50D/Canon EF24-105mm F4 IS USM [color=red]L[/color]/Canon70-200mm F2.8 IS USM [color=red]L[/color] /Canon EF 100-400mm 1:4.5-5.6 IS USM [color=red]L[/color]/Canon extender 1.4II /Canon Speedlite 580EXII/Sandisk Extreme III 32GB[/size]
Gebruikers-avatar
Edwin M.
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 445
GeregistreerdCOLON 07 Jan 2007 09:42
WoonplaatsCOLON Naarden
CONTACTCOLON

Ik ben eerlijk gezegd niet zo van het klonen. Een foto is goed of is niet goed. Ik heb daar inderdaad niet zo op gelet. Het ging mij in die foto om het totaalplaatje. Maar ik snap heel goed wat jullie bedoelen.
[color=red]Ca-non[/color] (de ~ (m.))
[color=red]EOS[/color] (de ~ (v.)) Griekse godin van de dageraad
[color=red]Ple-zier[/color] (het ~) gevoel van welbehagen, veroorzaakt door iets wat men aangenaam vindt
Gebruikers-avatar
Hans ®
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2005 13:32
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Ha, de uitbreiding van de Coentunnel?? Mooie serie.
A610 + 400D, een hele grote verlanglijst, te weinig €€€ en teveel missers.
Gebruikers-avatar
Edwin M.
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 445
GeregistreerdCOLON 07 Jan 2007 09:42
WoonplaatsCOLON Naarden
CONTACTCOLON

Nee, dit is nog niet de uitbreiding.

Dit is vanaf de Coentunnel richting Amsterdam maar dan gelijk aan de rechterkant. Eigenlijk boven de Coentunnel bij de terminal waar het scheidingsstation is van vervuilde olie.

Maar de uitbreiding van de Coentunnel is wel in volle gang.
300.000m3 zand ligt er al en er moet nog 800.000 m3 bijkomen... En nog uitgraven!

Bedankt voor je commentaar.
[color=red]Ca-non[/color] (de ~ (m.))
[color=red]EOS[/color] (de ~ (v.)) Griekse godin van de dageraad
[color=red]Ple-zier[/color] (het ~) gevoel van welbehagen, veroorzaakt door iets wat men aangenaam vindt
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar