Op zoek naar een fascinerende boomfoto tegen betaling

ModeratorCOLON Global Moderators

Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

ben met je eens dat het een mooie foto is, maar de lente of zomeruitstraling zie ik er niet in ;-)
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Ik zie hier een hoop mooie platen voorbij komen, maar ook een hoop die niet aan de gestelde wensen voldoen:
Geen winterfoto's. De uitstraling van de foto moet lente of zomerachtig zijn.

Sorry, ik vergat te vermelden dat de foto horizontaal moet zijn gemaakt en hieruit een breedbeeldfoto kan worden gecropt.
Ik heb zelf ook even zitten kijken, maar mijn mooiste boomfoto's zijn allemaal in portretstand helaas.
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Moet de foto wel in Nederland zijn gemaakt of maakt dat niets uit ?

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Gebruikers-avatar
fotoHans
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 71
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2006 19:55
WoonplaatsCOLON Barendrecht

Een fascinerende boom in hartje Rotterdam.
In RAW beschikbaar (350D) dus prima hoge resolutie.
Het was in de Lente. Je kunt de knoppen op barsten zien staan.

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=157322[/img]

Gr. Hans
[size=75]Canon 400/500D Met flink veel glas, dan kun je zien
Hoe of het bankstel staat bij Mien[/size]
Arnoud
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 708
GeregistreerdCOLON 25 Jun 2006 18:19
CONTACTCOLON

Of nandoonline (hier aanwezig op eosdigitaal.nl) vragen. Wereldfoto's, :D
www.vanderwal-fotografie.nl
Gebruikers-avatar
Opperclowntje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1007
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2008 16:50
WoonplaatsCOLON Heemskerk
CONTACTCOLON

capello is de eerste die echt foto's plaatst die voldoen aan de eisen van de TS volgens mij.. de rest heeft alleen maar het woord boom gelezen en geld verdienen ;) lol
|CANON 40D|CANON EF-S 15-85MM||CANON 430 EXII|REDGED RTT-423|JOBY GORILLAPOD SLR ZOOM|LOWEPRO PRIMUS MINIMUS AW|CRUMPLER JIMMY BO 300|
Anoniem 4

Nou, voor € 50,00 plant ik hier echt geen boom. Zeker niet als die kennelijk groot commercieel wordt ingezet.
Dat bedrag zie ik echt niet terug in de Richtprijzen Fotografie 2010.
http://www.richtprijzen.org/1/files/rp-2010.pdf

Overigens ben ik wel op een idee gebracht. Bij volgende opdrachten plaats ik hier een oproep. Zoek een mooie uit, betaal een paar tienen voor rechtenvrij gebruik en ik hoef zelf niet aan het werk. Dat is makkelijk verdienen. :lol:
ravon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1480
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007 18:33

Opperclowntje schreefCOLONcapello is de eerste die echt foto's plaatst die voldoen aan de eisen van de TS volgens mij.. de rest heeft alleen maar het woord boom gelezen en geld verdienen ;) lol
Heb je naar de exif gegevens van de foto's gekeken voor je deze oprisping plaatste?
Er is geen box.
Gebruikers-avatar
Opperclowntje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1007
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2008 16:50
WoonplaatsCOLON Heemskerk
CONTACTCOLON

ravon schreefCOLONHeb je naar de exif gegevens van de foto's gekeken voor je deze oprisping plaatste?
NOP!

Maar daar doel ik ook helemaal niet op:) Ik zie in de vorige posts geen bomen die zomer/ warmte uitstralen.. Het was trouwens ook geen berisping hoor haha.. gewoon hardop denken en puur op gevoel zonder de intentie iemand te beledigen..
|CANON 40D|CANON EF-S 15-85MM||CANON 430 EXII|REDGED RTT-423|JOBY GORILLAPOD SLR ZOOM|LOWEPRO PRIMUS MINIMUS AW|CRUMPLER JIMMY BO 300|
fotorich
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 234
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2008 01:37
WoonplaatsCOLON zoetermeer

BartjeD
"Moet de foto wel in Nederland zijn gemaakt of maakt dat niets uit ?

Dat maakt niet uit.
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

tellen palmbomen ook ;-) (hoewel ze geen boom zijn)
Gebruikers-avatar
Photokid
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 509
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2008 10:59
WoonplaatsCOLON München, Duitsland
CONTACTCOLON

Illuminatus schreefCOLONNou, voor € 50,00 plant ik hier echt geen boom. Zeker niet als die kennelijk groot commercieel wordt ingezet.
Dat bedrag zie ik echt niet terug in de Richtprijzen Fotografie 2010.
http://www.richtprijzen.org/1/files/rp-2010.pdf

Overigens ben ik wel op een idee gebracht. Bij volgende opdrachten plaats ik hier een oproep. Zoek een mooie uit, betaal een paar tienen voor rechtenvrij gebruik en ik hoef zelf niet aan het werk. Dat is makkelijk verdienen. :lol:
Hier is iemand die mijn gedachten kan lezen. :)
ravon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1480
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007 18:33

Wie is er begonnen over rechtenvrij gebruik?
Er is geen box.
fotorich
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 234
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2008 01:37
WoonplaatsCOLON zoetermeer

Illuminatus schreefCOLONNou, voor € 50,00 plant ik hier echt geen boom. Zeker niet als die kennelijk groot commercieel wordt ingezet.
Dat bedrag zie ik echt niet terug in de Richtprijzen Fotografie 2010.
http://www.richtprijzen.org/1/files/rp-2010.pdf

Overigens ben ik wel op een idee gebracht. Bij volgende opdrachten plaats ik hier een oproep. Zoek een mooie uit, betaal een paar tienen voor rechtenvrij gebruik en ik hoef zelf niet aan het werk. Dat is makkelijk verdienen. :lol:
Dat is een beetje ongenuanceerd gesteld. Als je goed heb gelezen in mijn eerste bericht, kon ik zelf de foto niet leveren vanwege het feit dat de bomen nu geen bladeren hebben. Jammergenoeg is mijn voorbeeldfoto van een te lage resolutie anders had men deze gekozen.

Een niet professionele fotograaf die de foto voor de eeuwigheid als hobby in zijn prive archief heeft zitten, verdient toch op deze wijze makkelijk
€ 50,--.
De oproep geldt dan met name voor niet commerciele fotografen. Dit had ik achteraf beter in het bericht kunnen onnemen om discussies over de hoogte van de betaling te voorkomen. Overigens, nogmaals er zitten al foto's die de klant in mijn opinie zeker kan waarderen.
fotorich
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 234
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2008 01:37
WoonplaatsCOLON zoetermeer

Sarpa schreefCOLONtellen palmbomen ook ;-) (hoewel ze geen boom zijn)
Helaas, Sarpa, de opdrachtgever laten zich niet door palmbomen inpalmen.
Gebruikers-avatar
MSP Photographics ©
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 641
GeregistreerdCOLON 26 Okt 2008 01:09
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Illuminatus schreefCOLONNou, voor € 50,00 plant ik hier echt geen boom. Zeker niet als die kennelijk groot commercieel wordt ingezet.
Dat bedrag zie ik echt niet terug in de Richtprijzen Fotografie 2010.
http://www.richtprijzen.org/1/files/rp-2010.pdf
Helemaal mee eens,'grapje zeker' was het eerste dat in me op kwam toen ik het las... :lol: :roll: :wink: .Wat bedoel je met rechtenvrij,dat je straks je eigen naam onder die foto zet en deze aanbied aan je opdrachtgever ?
Tomorrow is what you make of it...
[url=http://www.istockphoto.com/MSP_Photographics]MSP @ iStock[/url]
fotorich
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 234
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2008 01:37
WoonplaatsCOLON zoetermeer

MSP Photographics © schreefCOLON
Illuminatus schreefCOLONNou, voor € 50,00 plant ik hier echt geen boom. Zeker niet als die kennelijk groot commercieel wordt ingezet.
Dat bedrag zie ik echt niet terug in de Richtprijzen Fotografie 2010.
http://www.richtprijzen.org/1/files/rp-2010.pdf
Helemaal mee eens,'grapje zeker' was het eerste dat in me op kwam toen ik het las... :lol: :roll: :wink: .Wat bedoel je met rechtenvrij,dat je straks je eigen naam onder die foto zet en deze aanbied aan je opdrachtgever ?
Leer eens goed te lezen, alvorens insinuerende opmerkingen te plaatsen.
Dus lees nogmaals mijn uitnodiging bovenaan. Met een beetje verstand kan je dan concluderen, dat de opdrachtgever weet dat ik deze foto zelf niet kan leveren. Welke particulier krijgt e 50,-- voor een enkele stockfoto? Uit het aantal reacties blijkt dat er genoeg particulieren zijn die hun foto voor dit bedrag voor een eenmalige afdruk beschikbaar willen stellen.
Gebruikers-avatar
MSP Photographics ©
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 641
GeregistreerdCOLON 26 Okt 2008 01:09
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

fotorich schreefCOLON Leer eens goed te lezen, alvorens insinuerende opmerkingen te plaatsen.
Dus lees nogmaals mijn uitnodiging bovenaan. Met een beetje verstand kan je dan concluderen, dat de opdrachtgever weet dat ik deze foto zelf niet kan leveren. Welke particulier krijgt e 50,-- voor een enkele stockfoto? Uit het aantal reacties blijkt dat er genoeg particulieren zijn die hun foto voor dit bedrag voor een eenmalige afdruk beschikbaar willen stellen.
A:

Hoef je niet meteen op een dergelijke toon me belerend toe te spreken en te vertellen dat ik moet leren lezen,kan ik heel goed namelijk.Bek je kids of je partner af van mijn part,maar hier op het forum heb je met normen en waarden te maken.Over insinuerende opmerkingen gesproken... :roll:

B:

Had je niet verwacht dat je ook commentaar op dit topic zou kunnen krijgen,niet echt professioneel als je zelf niet kan leveren en voor een paar tientjes voor een foto gaat leuren om deze te leveren.De amateur krijgt er 50 euro voor,jij een meervoud ervan vermoed ik !

C:

Rechtenvrij betekent volgens mij nog altijd dat als jij morgen beslist de foto bv aan een magazine of whatever te verkopen,jij geld over de rug van die niets vermoedende amateur verdiend die heel naief een foto leverde voor enkele tientjes.Dan zijn zelfs die paar tientjes haast wisselgeld want jij hebt de rechten dus haal je meer geld binnen met een goede foto.No offence maar vind je manier van werken een hele vreemde als ik het even zeggen mag.Snap je opdrachtgever ook niet,jij kan niet voldoen aan de vraag dus je zou verwachten dat hij naar een andere fotograaf opzoek gaat.Daarbij....ik weet niet hoelang je nu met fotografie bezig bent,maar zelfs de gemiddelde amateur heeft toch wel een behoorlijk archief waar hij in kan grasduinen...opzoek naar die ene geschikte foto :?:
Tomorrow is what you make of it...
[url=http://www.istockphoto.com/MSP_Photographics]MSP @ iStock[/url]
ravon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1480
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007 18:33

MSP Photographics © schreefCOLONHoef je niet meteen op een dergelijke toon me belerend toe te spreken en te vertellen dat ik moet leren lezen,kan ik heel goed namelijk.
Dat valt best tegen want je leest aantoonbaar slecht en je bent daarin niet de enige op dit forum. De TS heeft het geen moment over "rechtenvrij" gehad, hij geeft zelf de beperkingen in het gebruik aan en vervolgens is iedereen vrij om daarmee akkoord te gaan of om aanvullende voorwaarden te bedingen.
De amateur krijgt er 50 euro voor,jij een meervoud ervan vermoed ik !
Als het inderdaad zo is zoals jij vermoedt, dan is dat een zaak tussen de fotograaf die de foto levert en de TS.
Rechtenvrij betekent volgens mij nog altijd dat als jij morgen beslist de foto bv aan een magazine of whatever te verkopen,jij geld over de rug van die niets vermoedende amateur verdiend die heel naief een foto leverde voor enkele tientjes.
De TS heeft het niet over "rechtenvrij" en hij geeft duidelijk aan waarvoor de foto gebruikt zal worden. Wat wil je nog meer?
Laatst gewijzigd door 1 op ravon, in totaal 5 keer gewijzigd.
Er is geen box.
BUTTON_TOPIC_LOCKED

Terug naar