M'n zoontje poging 2

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
stefanzx-6r
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 494
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2008 13:51
WoonplaatsCOLON Den Haag

Paar dagen geleden met mijn vriendin geprobeerd wat leuke foto's te maken die niet echt op snapshots leken.
Met wat improvisatie een soort studiootje op bed gecreeërd. Als ondergrond een witte handdoek bij gebrek aan wat beters. Natuurlijk kan dit veel beter maar vond de foto op zich wel geslaagd voor een 2e poging.

Heeft er iemand tips voor het verbeteren van de foto zelf?

Afbeelding

F2.8 1/30 ISO 400 +0.3
Canon EOS 550D

Mijn Album
Gebruikers-avatar
Bazzer
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2009 17:53
WoonplaatsCOLON emmen
CONTACTCOLON

Mooie foto en nog veel mooier kind! je mag trots zijn!!!
Linux-Ubuntu en Gimp! 300D Rebel, 1000D en kilo's glas!
Gebruikers-avatar
peter b
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 557
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2008 19:07
WoonplaatsCOLON almere

Mooie poging van je zoon en vind hoe hij kijkt ook erg mooi. Probeer alleen de volgende keer wat meer op de achtergrond te letten dat deze egaal is en niet 3 verschillende kleuren. Met z/w valt dit nog niet zoveel op maar in kleur gaat dit waarschijnlijk afbreuk doen aan je foto.

Verder ligt de scherpte volgens mij niet op de ogen maar op de neus/kin gezien het stuk handdoek voor de kin die scherp is.
[size=59][color=blue]Canon EOS 7D+bg | EF-S 10-22mm | EF-S 17-55mm f2.8 IS | EF 24-105 f4.0 IS | EF 70-200mm f2.8 IS | EF 300mm f4.0 IS | EF 100mm f2.8 macro | 580EX II | Canon 1.4x | Manfrotto tripod[/color][/size]
Jeep
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 643
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2006 17:40
WoonplaatsCOLON Gytsjerk

Toch ook bij het flitsen even opletten waar en hoe het licht gaat vallen. Nu is er een donkere slagschaduw rond het achterhoofd en ik ervaar dat toch wel als wat storend.
Leaver Dea As Slaef

Gaan jullie maar met de tijd mee, ik kom straks wel.

Nobody is perfect ..........I'm Nobody
Gebruikers-avatar
stefanzx-6r
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 494
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2008 13:51
WoonplaatsCOLON Den Haag

Bedankt voor de reacties. Van tips kan je veel leren. En we zijn ook erg trots op onze zoon :).

Qua scherpte heb ik bewust gekozen om het middelste punt te gebruiken gericht op het linkeroog (op de foto). Daar is de scherpte naar mijn mening ook erg goed.

Wat de achtergrond betreft, we hadden een witte achtergrond opgehangen wat links op de foto te zien is. Bij deze foto ging het wat mis en had ik net een verkeerde hoek te pakken waardoor de rest van de kamer er ook op staat. Stom natuurlijk maar vond de foto wel erg leuk.
Canon EOS 550D

Mijn Album
Martin1968
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 162
GeregistreerdCOLON 26 Jun 2005 10:43

Vlgs mij is de zw omzetting niet goed. Het hele gezicht is egaal grijs geworden, dat vind ik niet fraai. Zou je hem eens in kleur kunnen posten?
Canon 5D| 350D| EF 24-105mm F 4.0 L IS USM| EF 70-200mm F 4.0 L USM IS| Tokina 12-24mm F 4.0| 580EXII| 550EX
Gebruikers-avatar
stefanzx-6r
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 494
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2008 13:51
WoonplaatsCOLON Den Haag

Martin1968 schreefCOLONVlgs mij is de zw omzetting niet goed. Het hele gezicht is egaal grijs geworden, dat vind ik niet fraai. Zou je hem eens in kleur kunnen posten?
Heb inderdaad wat lopen spelen in photoshop omdat de originele foto wat overbelicht was. Deze is ook wat bewerkt maar wel in kleur.

Afbeelding
Canon EOS 550D

Mijn Album
Martin1968
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 162
GeregistreerdCOLON 26 Jun 2005 10:43

Vlgs mij kun je de foto beter met de kanalenmixer omzetten naar zw. Dan wordt het gezichtje minder egaal grijs. Zie foto hieronder.
Doordat er van voren geflitst is krijg je een te egale belichting waardoor je geen contouren meer ziet. Beter is het via een zijmuur/scherm te flitsen.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=156959[/img]
Groet Martin
Canon 5D| 350D| EF 24-105mm F 4.0 L IS USM| EF 70-200mm F 4.0 L USM IS| Tokina 12-24mm F 4.0| 580EXII| 550EX
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar