Rennen in de sneeuw

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
Gebruikers-avatar
Fresno
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2007 21:53

Poging gedaan onze hond vast te leggen tijdens een spurtje. Na 2 pogingen toch een redelijk resultaat. Camera en lens (70-300) hebben met dit soort acties wel wat moeite. Upgrade zit er even niet in. Licht was wel gunstig, maar het scherpstellen van de lens was niet echt top.

Afijn hier het resultaat

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=156761[/img]
Gebruikers-avatar
Joker
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 247
GeregistreerdCOLON 07 Jan 2010 23:08
CONTACTCOLON

het is een leuke en speelse foto geworden !
Canon 50d + Tamron AF 17-50mm F/2.8 + Canon EF100mm F/2.8 Macro USM
Gebruikers-avatar
huppekees
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1114
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2007 18:31
WoonplaatsCOLON '' Maassluis ''

ik vind hem geweldig... dieren en kinderen zijn altijd lastig vast te leggen... ziehier een lekkere scherpe plaat..
met name de kleuren vind ik gewoon lekker bijelkaar passen...
de compositie is ook erg prettig..

plezier.. :wink:
EOS 40[color=red]D[/color] / EF 70-200 [color=red]L[/color] 4.0 IS USM / EF 17-40 [color=red]L[/color] 4.0 / EF 50 II 1.8 / EF 35-105 3.5/4,5 / Kenko set / BGrip-E2N /1x16 en 2x4GB geheugen / monopod / 3poot / B&W filters / 430EX speedlite / CS4 + Lr2
Gebruikers-avatar
MarieCanon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1998
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2009 11:48
CONTACTCOLON

geweldige plaat!

de triomf die zijn rechtopstaande staart voor mij uitbeeld daar moet ik gewoon van glimlachen!
[i]400+7D's & 577mm's + 430 flitsen...[/i]
That's right, I'm checking out your body!
Gebruikers-avatar
Macbean
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 491
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 11:50
WoonplaatsCOLON Arnhem

Niets mis mee! scherpte is ook best wel aanwezig.
Mooi moment hoor.
[size=67]Eos 40D+Grip, Canon 70-200 [color=red]L[/color] F4 USM, Sigma 17-70 2.8/4.5,Manfrotto 681B en alles in een rugzakkie.[/size].
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Mooie plaatje van je hond. Ben wel nieuwsgierig uit hoeveel geschoten platen deze tevoorschijn is gekomen. Als ik dit soort platen schiet dan staat de camera op "ratel" en vind ik het zelf altijd een beetje lucky shots. :wink: (terwijl dit niet zo is natuurlijk)

De actie spat er vanaf, je ziet zelfs de sneeuw op de grond opspatten. Heel goed gedaan.

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
Fresno
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2007 21:53

Foto is gisteren gemaakt. 2 Spurtjes van 100 meter. Veel waren niet scherp of de hond stond er in een rare pose op. In raw geschoten en de camera haalt niet veel beelden in zo'n kort tijdsbestek. Had wel goed licht door de reflectie van de sneeuw, gaf ook mooi licht in zijn ogen.
Gebruikers-avatar
hirzo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 445
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2009 06:26
WoonplaatsCOLON Wildervank

Fijne plaat hoor! Leuke compo, fijne dof & bokeh
Wat voor sluitertijd heb je hier gebruikt en heb je vol open geschoten of diafragma wat geknepen?
Mijn website: http://www.hirzo.com" onclick="window.open(this.href);return false;

30D + BG-E2 + EF 24-85mm f/3.5-4.5 USM + EF 50mm f/1.8 II + EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM + 430EX II + Samsung SyncMaster 215TW
Gebruikers-avatar
Fresno
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2007 21:53

Heb even gezocht in het origineel:
ISO 100
140 mm
F 5.0
1/1600
Gebruikers-avatar
Daimler
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1051
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2009 14:36
WoonplaatsCOLON Zoetermeer

Gewoon een hele gave foto, mooi hondje ook.




Gr Rob
[size=75]5DMarkII/ 50D/Canon EF24-105mm F4 IS USM [color=red]L[/color]/Canon70-200mm F2.8 IS USM [color=red]L[/color] /Canon EF 100-400mm 1:4.5-5.6 IS USM [color=red]L[/color]/Canon extender 1.4II /Canon Speedlite 580EXII/Sandisk Extreme III 32GB[/size]
Gebruikers-avatar
Fresno
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2007 21:53

Daimler schreefCOLONGewoon een hele gave foto, mooi hondje ook.




Gr Rob
Vondeling uit Maastricht. Was zwaar ondervoed. We hebben hem nu 4 maanden en hij is inmiddels 8 kg aangekomen. Echt klein is het hondje niet, formaat Dobermann. Ook onbekend wat er in zit, waarschijnlijk herder en dober en nog het eea.
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Een leuk moment en inderdaad een speelse foto.

Een foto in verticalestand was misschien ook een optie geweest, dan had je de ruimte van links en rechts kunnen verdelen naar boven en onder...... :wink:

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Gebruikers-avatar
Fresno
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2007 21:53

Dat vond ik te moeilijk. De hond is erg snel en in landscape is het makkelijker om hem in de zoeker te houden.
Zal als het weer gunstig is een nieuwe poging wagen.
Florian
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 72
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2009 20:20
WoonplaatsCOLON Heesch

Mooie actiefoto! Geweldig hoe die je al rennend (in volledige rust) aankijkt. De hond heeft wel iets weg van een Rhodesian Ridgeback qua kleur, kop en uitstraling. Fresno, heeft je hond een streep haren op de rug, die tegen de groeirichting van de vacht gaat?
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Mooie foto van een mooie hond!

Jo :wink:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
Fresno
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2007 21:53

Florian schreefCOLONMooie actiefoto! Geweldig hoe die je al rennend (in volledige rust) aankijkt. De hond heeft wel iets weg van een Rhodesian Ridgeback qua kleur, kop en uitstraling. Fresno, heeft je hond een streep haren op de rug, die tegen de groeirichting van de vacht gaat?
Dat wordt wel vaker gezegd. Nee hij heeft geen borstel in de nek. Is nu ook nog wat ranker van bouw, maar dat komt door zijn "slechte" jeugd. Waarschijnlijk is hij nu ongeveer 1 jaar. Is op een industrieterrein gevonden. Misschien een pup van een waakhond geweest. Daar heeft hij weinig van in zijn genen, zit het liefst op schoot. Doe er even een pasfoto bij, dat geeft een wat beter beeld van zijn uiterlijk. We dachten ook aan een soort Duitse staander, blijft moeilijk.

Kleur is wat warmer was in de avondzon en er stond wind tegen

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=156765[/img]
Gebruikers-avatar
Sjane
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2009 16:22
WoonplaatsCOLON Zoetermeer

Wat een supercoole hond! 8)
Allebei de foto's vind ik top!
Gebruikers-avatar
Marciavdz
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 123
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 07:04
WoonplaatsCOLON Maarheeze

Mooie foto's! Ik moest ook meteen aan een rhodesian ridgeback denken....
¿¿ʇɐɐʇs ɹǝıɥ ʇɐʍ uǝzǝן ǝʇ ɯo uǝop ʇǝɥ uɐɐ ʇsǝq ǝɾ snǝıɹǝs nou ǝɾ uǝq
Gebruikers-avatar
Fresno
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2007 21:53

Marciavdz schreefCOLONMooie foto's! Ik moest ook meteen aan een rhodesian ridgeback denken....
Die hebben toch een zwarte snoet?
Op zijn kop heeft deze van die aparte zwarte vlekken, geen idee van welk ras dit afkomstig is.
Misschien moet ik een topic starten, waarbij we proberen te achterhalen wat dit voor hond is. Wat hij wel is in ieder geval een zeer zachtaardig dier!
Gebruikers-avatar
BrendaB
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 252
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2009 15:27
WoonplaatsCOLON Midden Nederland
CONTACTCOLON

Die renfoto is erg gaaf!

En wat erin zit qua rassen, tjah, erg lastig. Hij lijkt inderdaad wel wat op een ridgeback (vergelijk eens met deze foto :) Klik voor foto)
Een ridgeback heeft ook vaak zwart op de kop, maar dan meer rondom de neus ipv boven de ogen.
Groetjes, Brenda
Blij met mijn: Lowepro Flipside 200 gevuld met Canon 30d, Canon 10-22 mm f/3.5-4.5, Canon EF 85 mm f/1.8, Canon EF 24-105 mm L f/4 IS USM en Canon 300 mm f/4.0L, Redged RTT-423 statief en Canon Speedlite 430 EX II.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar