430EXII herkenningsprobleem?

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Bleek
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2009 20:12
CONTACTCOLON

Ik heb 2 weken geleden een nieuwe 430EXII flitser en ben er erg blij mee.

Nu nam ik alleen vandaag de handleiding door en zag daar dat de flitser in het schermpje, rechtsboven het aantal mm en een rechthoekje moet weergeven. Dit zou er op moeten duiden dat de flitser compatible is met je toestel (450d).

Nu zie ik die beide dingen echter niet op het scherm van de flitser. Ik weet zeker dat ik wel een keer gezien heb dus voordat ik terug naar de winkel ga wil ik eerst uitsluiten dat ik niet per ongeluk iets verkeerd heb gedaan.

Weet iemand hier iets over :?:

Alvast bedankt :D
Canon 450D | Grip | 18-55 kitlens | Canon F 1.8 50mm | Tamron F 2.8 28-75mm | Canon 430 EXII + Omnibounce | Lowepro Slingshot 100AW | 2 analoge Tamron lenzen
Gebruikers-avatar
dukie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 905
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2008 16:59
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

Ik kan me herinneren dat er een software update voor de 450D is geweest. En die had iets te doen met de flitser. Weet alleen niet meer hoe nu precies. Geeft website van Canon uitsluitsel?

Peter
Naneu-pro K4L met wat canon-spulletjes en een sigma 17-70 OS
Gebruikers-avatar
Abyman
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2009 23:20
WoonplaatsCOLON Lent
CONTACTCOLON

Vergeet ook niet dat het aantal mm alleen getoond wordt wanneer de flitskop 'recht vooruit' staat, als je hem een klik (of meer) omhoog richt dan wordt die informatie niet meer weergegeven.

Dit was mijn probleem toen ik maar niet kon ontdekken waarom ik ineens geen gegevens meer te zien kreeg :)
Canon EOS 7D / Canon BG-E7 / Canon 100mm L Macro / Canon 24-105mm L / Canon 10-22mm / Sigma 30mm / Canon 50mm II / Canon 70-300mm / Canon 430EX II
Gebruikers-avatar
Ralph_86
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 767
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2009 13:42
WoonplaatsCOLON Brabant
CONTACTCOLON

Misschien staat ie per ongeluk op manual i.p.v. ETTL?
Foto's 1000km van Spa nu online... || RPIX.NL || FLICKR ||
Gebruikers-avatar
jtolsma
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 541
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 20:58

En als je de groothoekkap ervoor hebt staan geeft hij ook geen mm meer weer. (ook dat staat in de handleiding, blz. 18)
J@n

Ik verdiep mij vandaag maar weer eens in mijn lachrimpels :-)
Canon Eos 60D met het nodige glas, statief, flitser etc. + Canon Powershot SX230 HS (met GPS), voor erbij.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Ik vermoed dat dit inderdaad is wat Abyman al zegt... Die mm's worden alleen weergegeven wanneer de flitskop recht naar voren wijst. Wanneer je deze onder een hoek naar boven plaatst, dan staan er alleen maar streepjes, de flitser kan de intensiteit die nodig is voor de flits dan namelijk niet meer bepalen, omdat hij niet weet wat de onderwerpafstand dan is.
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Ik herken deze vraag en het was bij mij ook inderdaad het geval dat de flitskop niet recht naar voren stond. Het is eigenlijk heel logisch. :wink: (Achteraf kijk je een koe in z'n ..........)

Groet en veel plezier met de flitser

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Recht naar vooren en niet ook iets te ver door buigen, dus ALLEEN RECHT door!

Mm;s weergeven onder een andere hoek heeft geen zin. Immers de belichting komt dan niet overeen met de kijkhoek van de lens.

Jeroen

En Richard tot zo :)
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
Bleek
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2009 20:12
CONTACTCOLON

Aaah, duidelijk ja. Ik flits vrijwel altijd via het plafond dus dat verklaard een hoop. Ben nu benieuwd of dat rechthoekje (cropfactor) dan wel verschijnt. Ga vanavond eens kijken tijdens het gourmetten ;-)

Thx voor de vele reacties! :D
Canon 450D | Grip | 18-55 kitlens | Canon F 1.8 50mm | Tamron F 2.8 28-75mm | Canon 430 EXII + Omnibounce | Lowepro Slingshot 100AW | 2 analoge Tamron lenzen
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar