Rivier Oberhambach Duitsland november 2009

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

2 weken geleden een weekje Hunsruck in Duitland gedaan. Gehoopt op beter weer en gehoopt op 900 meter een aantal maan opnames te maken. Echter 1 week lang mist tussen 400 en 900 meter :)

Toen maar weer lekker weer met mijn Aigles in de rivier gaan staan met de Manfrotto. Hier een aantal graag commentaar, dus welke wel en welke niet en waarom wel of niet.

Foto's zijn genomen op een statief van Manfrotto in de rivier met een draadontspanner, MLU, diafragma varierend van f/8 tot en met f/22 afhankelijk van de sluitertijd. Allemaal met een 40D, ISO 100, B+W Slimline MRC Pro Kaesemann Circulair Polarisatiefilter met een EF 17-40L f/4 USM op MF in M en met het oculair afgesloten met het stukje rubber van de draagband en scherp gesteld dmv DOF en gecontroleerd met Liveview ivm het gesloten oculair. :)

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

Jeroen
Laatst gewijzigd door 1 op jvanarkel, in totaal 25 keer gewijzigd.
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Haroldvdb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2692
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2007 18:41
CONTACTCOLON

jvanarkel schreefCOLON
Foto's zijn genomen op een statief van manfrotto in de rivier met een draadontspanner, MLU, diafragma varierend van f/8 tot en met f/22 afhankelijk van de sluitertijd. Allemaal met een 40D, ISO 100, B+W Slimline MRC Pro Kaessemann Circulair Polarisatiefilter met een EF 17-40L f/4 USM op MF in M en met het oculair afgesloten met het stukje rubber van de draagband en scherp gesteld dmv DOF en gecontroleerd met Liveview ivm het gesloten oculair. :)
Anders nog iets :D :wink:

Fraai gespeeld met het water Jeroen.
Ook heb je enkele verrassende maar mooie compo's waar toch ook een mooie diepte in zit.
Heb het dan meer over de foto's die in portretstand genomen zijn.

Gr. Harold
Anoniem 3

Uitzonderlijke mooie en poëtische serie, Jeroen.
Akumal

Mooie reeks, hier houd ik wel van, al lijken sommige foto's wel erg veel op elkaar.

rob.
Gebruikers-avatar
Wimmes
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4073
GeregistreerdCOLON 17 Nov 2007 13:15
WoonplaatsCOLON Tussen de Rivieren
CONTACTCOLON

best wel een mooie reeks, ik ben het wel met Rob eens dat er wel veel dezelfde bij zitten.
3 en 7 zijn m'n favo's
Gr. Wimmes :D

_____________________________
http://wimvanooijen.fotoport.nl/
Gebruikers-avatar
Daimler
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1051
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2009 14:36
WoonplaatsCOLON Zoetermeer

Ze lijken wel wat op elkaar alemaal maar ik vind ze stuk voor stuk erg mooi.

Gr Rob
[size=75]5DMarkII/ 50D/Canon EF24-105mm F4 IS USM [color=red]L[/color]/Canon70-200mm F2.8 IS USM [color=red]L[/color] /Canon EF 100-400mm 1:4.5-5.6 IS USM [color=red]L[/color]/Canon extender 1.4II /Canon Speedlite 580EXII/Sandisk Extreme III 32GB[/size]
Akumal

Ik lees het nu pas goed, hier zijn wij afgelopen jaar ook geweest. Ik herken het beekje nu ook :lol: .
Toevallig toch niet huisje 4 he? Met zo'n heerlijke schuinse trap naar boven hahaha.

rob.
janie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 216
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2009 17:48

Ik snap niet waarom ik dit nooit doe, geeft een mooi effect; watertjes met lange sluitertijd.

Mooi kleurrijk resultaat. Met 4 en 8 als favoriet.
450D | 18-55mm | 55-250mm | 50mm 1.8 | 10-22mm
Gebruikers-avatar
Eyecatcher
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 13 Nov 2008 12:22
CONTACTCOLON

Wat is het water mooi zacht door het effect van de lange sluitertijd.
De 3e vind ik het best qua verhoudingen, en nummer 7 zou je ook naar de steen kunnen croppen.
Zulke foto's maken me altijd erg benieuwd naar de stand van de fotograaf in het water ;-)

Groeten, Ebelien
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Rechtop met mijn laarzen aan. Ik heb erg dure Aigle laarzen van Rubber dus niet van dat plastik. Van binnen voorzien van neopreen en ik draag sokken van Barbour en verder Fjall Raven en Barbour kleding. Dat is voor kl.ten weer gemaakt ik Zweden en in Schotland. Maar koud heb je het dan niet meer. En verder heb ik een aantal Romeo Y Julietta's bij me dus lekker warm midden in de rivier met een goede sigaar en ander goed spul :)

Maar bedankt allemaal en de rest die nog komt. Dat ze veel op elkaar lijken is omdat ik de rivier af gegaan ben en dus over een lengte van 100 meter de opnames in crhonologische volgorde gemaakt heb. :)

Jeroen
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar