St Pieter Rome

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Googempie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 172
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2009 19:53
WoonplaatsCOLON Omg Eindhoven

Vaticaan tijdens vakantie
foto is eigenlijk een snapshot omdat ik later terug wilde komen om goed de tijd te nemen. Echter was de lucht en het licht zo mooi dat ik besloot 20 min van mn tijd op te offeren.
Graag jullie reacties en opbouwende kritiek.

camera 450D met sigma 17-70
70mm 1/2 f4.5 iso400
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=151781[/img]
Gebruikers-avatar
nlaanen
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 102
GeregistreerdCOLON 03 Mei 2009 11:40
WoonplaatsCOLON Utrecht binnenstad
CONTACTCOLON

Op zich een leuke foto. Ik zou zelf iets meer naar rechts gaan staan (als dat mogelijk was) om de kerk meer frontaal op de foto te nemen. En zodat je dan ook de straatverlichting in het midden hebt. Als die positie mogelijk was, dan zou ik de foto in portrait nemen.

Verder is de foto wat onscherp. Waarschijnlijk had je geen statief mee (volgende keer doen dus ;)) en lag de camera op de reling van de brug.

Kijk ook eens naar HDR. Dan kun je nachtfoto's al deze nog mooier maken. Als je Windows gebruikt is er bijvoorbeeld www.easyhdr.com (gratis).

Gr,
Nedo
5D Mark2, 40D, EF-S 10-22, EF-L 24-105, Sigma 70-200 EX DG APO (incl. 2.0x converter), EF-S 17-85, Speedlite 430 EX, Sigma 50mm F1.4

http://www.nedolaanen.nl
http://OpenSourcePhotography.org
http://pbase.com/nedolaanen

--
Gebruikers-avatar
OllieB
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 263
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2008 20:46
WoonplaatsCOLON Almelo
CONTACTCOLON

Idd, standpunt wat meer naar rechts nemen, dan sta je voor de Engelenburcht en kun je de hele Via della Conciliazone meenemen tot aan de St. Pieter. Nadeel is wel dat het een druk kruispunt is, maar dat kan bij gebruik van statief ook wel weer een mooi effect geven.

Over de scherpte is al een opmerking gemaakt.

Wouter
Doet het met een 400d, Tokina 12-24, 17-85 IS, 50 1.8, Metz 58 AF-1, Lowepro Fastpack 200.
Gebruikers-avatar
Googempie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 172
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2009 19:53
WoonplaatsCOLON Omg Eindhoven

Ik ga even kijken waar mn scherpte gebleven is. Ik was er namelijk van overtuigd dat het daarmee wel goed zat. Ik ben nl bang dat ik niet de juiste foto heb geupload. Compositie is dan wel gelijk maar scherpte is beter. Ik heb echter wel de brug gebruikt om de camera op te stabiliseren. Een hele dag in rome met een statief rondlopen is niets voor mij.

Ik heb niet gekozen om de straat recht in te kijken omdat ik de koepel juist als eyecatcher wilde hebben. Ik heb echter nog wel foto's waarbij ik in de betreffende straat sta en dan recht op de st pieter kijk. Op die foto's is de voorgevel de eyecatcher.

In iedergeval bedankt voor de kritiek. volgende keer zal ik beide foto's maken dan kan ik voor mezelf ook beter bekijken wat ik mooi vind.
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

Als je de koepel als eye-catcher wou hebben is hij vrees ik niet helemaal geslaagd. Nu snap ik wel waarom je dat standpunt genomen hebt om de gevel niet de aandacht te laten wegtrekken van de koepel. Alleen is dan mijn vraag, waarom niet met je 70-200 inzoomen op de koepel zodat je de koepel alleen hebt? Of desnoods deze croppen zodat enkel de koepel overblijft? Nu vind ik dat het inderdaad gewoon een snapshotje is en dat de aandacht van de koepel teniet wordt gedaan door alles er rondom...
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
Gebruikers-avatar
Googempie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 172
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2009 19:53
WoonplaatsCOLON Omg Eindhoven

Ja ik begrijp wat je bedoelt maar de 70-200 is mn laatste aanwinst dus die was toen nog niet voorhanden. En van wat ik me nog kan herinneren kun je vanaf de brug waar ik op stond niet recht de straat in kijken. Zij het dat ik dit ook bewust niet gedaan heb.
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

Misschien dan croppen op deze foto dat je alleen de hoofdkoepel hebt met standbeeldjes ervoor?
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
Gebruikers-avatar
Googempie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 172
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2009 19:53
WoonplaatsCOLON Omg Eindhoven

Ja dat is nog een mogelijkheid. Ik ben er zelf meer van om foto's te maken zodat ze niet meer bewerkt hoeven te worden. Ookal ben ik handig met photoshop en heb ik cs3 tot mn beschikking.

Misschien dat ik hier in dit geval toch wel iets mee kan. Volgendekeer gaat mn 70-200 mee en wil ik een goed statief. Ik zal van het weekend even kijken of ik deze foto scherper heb en zal ik even photoshoppen.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar